LOGO DEĞİŞİMİNİN MARKALARA ETKİSİ

Büyüklüğü ne kadar olursa olsun şirketler logolarını değiştirirken hedef kitlesini ve bilinirliğini göz ardı etmeden küçük dokunuşlarla yeniliği benimsiyor. Bazı firmalar ise henüz kuruluş aşamasında köklü değişiklikler yaptığı için bugün adını ve logosunu çok yakından tanıyoruz. Marka imajının en önemli görsel temsilcileri logolar, bir markanın akılda kalıcı olması ve kolay hatırlanması için en önemli göstergelerdir. Aynı zamanda bir firmanın kurum kültürü, temsil ettiği alanı ve benzeri özellikleri yansıtan izleri de taşıyan logolar, şirketin henüz kuruluş aşamasında belirlediği ve kendini tanıttığı en önemli noktalardan biri…

Bir marka için logo oluşturulurken uzun yıllar kullanılacağı unutulmamalı ancak şirketin kimliği, perspektifi, imajını uzun yıllar yansıtacak bir logo tasarlamak her marka için mümkün olmayabilir. Markalar genellikle yenilenme, hedef kitle üzerinde daha olumlu etkiler oluşturma, daha sade ve akılda kalıcılığı artırma, zamana ve teknolojiye uyum sağlayabilme, prestij yenileme gibi nedenlerden dolayı logolarını değiştirme yoluna gittiği görülüyor. Ancak bazende iddialı, dinamik ve popüler olma yolunda hızla yol alan yeni bir marka, tüketici algısında farklı duygular uyandırma nedeniyle benzer markaları da değişime yöneltiyor. Firmalar için logo değişimi riskli bir eylem olarak nitelendirildiği için genellikle çok belirgin bir değişim yerine kademeli olarak revizyona gitme tavsiye ediliyor. Ani değişimin, hedef kitlede olumsuz etki bırakabileceği düşüncesiyle bir- çok firma tüketiciyi rahatsız etmeyecek ölçüde değişimleri adım adım gerçekleştiriyor.

LOGO EŞİTTİR
MARKA KİMLİĞİ
Kurumsal kimlik projeleri kapsamında bir markanın yeniden markalaşma süreci oldukça karmaşık ve detaylı bir çalışma gerektirir. Çünkü hedeflerin belirlenmesinden tasarımların yenilenmesine, markadaki değişikliklerin web sitesine ve tüm pazarlama kanallarına uygulanmasına kadar özenli bir çalışma sonucunda marka kimliği oluşur.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.