Kuruluş öyküsü 1938’lere dayanan bir marka. 1965 yılında ilk üretimini gerçekleştiriyor ve günümüze kadar köklerini güçlendirerek geliyor. Kiğılı, bugün erkek giyim sektöründe en büyük markalardan biri konumunda. Yenilikçi bakış açısı ve teknolijiye yapılan yatırımlarla projelerini sürdüren firma, yüksek standartlarından ödün vermiyor. Giderek hız kazanan dijital sürece aynı hızla entegre olan Kiğılı, sadece ülkemizde değil, yurtdışındaki mağazalarıyla da adından söz ettiriyor. Trendleri kendi çizgisinde yorumlayan Kiğılı’nın CEO’su Hilal Suerdem; bizlere başarılarının sırrını ve önümüzdeki dönem için projelerini anlattı.

Sahada başladığınız çalışma hayatınızda, bulunduğunuz noktaya yıllar geçtikçe başarılarınızı artırarak adım adım geldiniz. Birçok önemli işe imza atmış bir CEO olarak kariyer yaşamınızın dönüm noktalarını bizimle paylaşabilir misiniz?

İş hayatım, öğrencilik yıllarımda babamın Tahtakale’deki tıbbi gereçler satan dükkânında başladı. Daha sonra, Kiğılı ailesi içerisindeki diğer pek çok çalışan arkadaşlarımız gibi benim de hikâyem yıllar önce mağazada satış elemanı olarak başladı. Sahada başlayan serüvenim neredeyse şirketin tüm birimlerinde ve iş süreçlerinde çalışarak devam etti. Dünya modasında gerçekleşen değişimleri ve yenilikleri takip ederek kazanımlarımı işime yansıttım. Kariyer serüvenimde en büyük yol göstericim, ustam Abdullah Bey olmuştur. Kendisinin perakende sektöründeki deneyimleri ve fikirleri bugünlere gelmeme ışık tuttu. Özellikle dürüstlük, güven ve iyi insan olma felsefesinden faydalanarak iş dünyasında ilerledim. Bugünlere büyük emeklerle geldik ve önümüzdeki dönemde belirlediğimiz hedeflere yürürken de yine aynı değerleri sürdürmeye özen göstereceğiz.

Başarılı bir lider olarak ekip arkadaşlarınızda hangi özellikleri ararsınız? Bu konudaki kriterleriniz nedir?

Benim için her şeyin başında sevgi ve saygı gelir. Bunların olmadığı yerde www.businessturkiye.com.tr 73 başarı beklemek hayalcilik olur. O nedenle ekip ruhuna çok önem veriyorum. Ekip arkadaşlarımın yeniliklere ve değişime açık olmaları, teknolojiye önem vermeleri, dünyayı takip etmeleri benim için çok önemli. Genç ve enerjisi yüksek bir ekibim var. Onlarla çalışmaktan keyif alıyorum.

Türkiye’nin önde gelen ve modaya yön veren markalarından birisiniz. Yeni koleksiyonunuzun tanıtımında, ünlü oyuncularımızdan Oktay Kaynarca ile çalıştınız. Böylece, kendi dallarında önemli iki isim bir araya gelmiş oldu. Bu kampanyayla ilgili çıkış noktanız ve hedefleriniz nelerdi? Bu tarz yaklaşımların marka bazında getirileri nelerdir?

Kiğılı Türkiye’nin erkek giyim sektörünün en güçlü, en köklü markalarının başında geliyor. Sektörün lokomotif markası ve Türkiye’nin en önemli oyuncularından Oktay Kaynarca’nın birlikteliği ortaya güzel bir işin çıkmasını sağladı. İki güçlü marka adeta birbirini tamamladı. Oktay Kaynarca, karakteri ve güçlü duruşuyla herkesin beğenisini kazanan bir isim. Markamızla olan iş birliği hem müşterilerimizin hem de kamuoyunun takdir ettiği bir beraberlik oldu. Bu da markamıza olan ilgiyi oldukça artırıyor. Bu birliktelikten ve olumlu geri dönüşlerinden oldukça memnunuz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.