DEĞERİNİ ÇALIŞANLARINDAN ALAN BİR MARKA OLABİLMEK

Marka havalimanı olmak denildiğinde pek çok kişinin ilk aklına gelen, havacılıkla özdeşleşen ve uluslararası bilinirliğe sahip bir şirket olarak, bizi marka yapan şeyin ne olduğunu düşündüm. Herhangi bir fiziksel sermaye olmadan, bu değerin nasıl yaratıldığını anlatmak adına, farklı bir perspektife odaklanarak liderliğin, çalışanların önemini ve insan kaynakları olarak bizlerin bu sürece olan etkisini yazmak istedim. TAV Havalimanları CEO’su Sani Şener’in de belirttiği gibi “Mutlu ve bilgili çalışanlar, daha çok harcama yapan ve gelirimizi artıran mutlu yolcular yaratır.” İşte biz de insan kaynakları olarak, şirketlerimizde mutlu olabilecek çalışanları bulmaya, onlara değer kazandırmaya, geliştirmeye, geleceğe hazırlamaya ve hizmet verdiği her noktada bunu çevresine yaymasına odaklandık.

Birçok farklı sektörde görev alan bir yönetici olarak belirtmeliyim ki, temelde yapılan tüm uygulamalar benzerlik gösterir. Yapılan iş aslında aynıdır ancak farklı kılan değerlerimiz, davranışlarımız ve ezberleri bozmaya olan cesaretimizdir. TAV Grubu olarak, kapımızdan giren herkesin markamızın birer temsilcisi olduğuna inanarak adımlarımızı atıyoruz. İnanıyorum ki, yaşadığınız deneyim, küçük bir halka ile başlar ve çevrenize aktardıkça deneyiminiz başkalarının olumlu ya da olumsuz ön yargılarına dönüşür. Bu doğrultuda ilk prensibimiz herkesi mutlu edebilmek ve ne kadar değerli olduklarını hissettirebilmek diyebilirim. Eğer TAV Grubu bünyesinde bir çalışansanız iş güvenceniz olduğunu, hattâ çocuklarınızla birlikte çalışabileceğiniz bir yerde görev alabileceğinizi, kanun ve yasalara tamamen uygun hareket ettiğimizi, maaşınızın mutlaka gününde bazen de öncesinde yatacağını ama asla gecikmeyeceğini bilirsiniz. Biz bunları temel gereksinimlerimiz olarak tanımlıyoruz. Ancak katma değer yaratacağımız uygulamalara baktığımızda kültürel, bölgesel, sosyo-ekonomik pek çok parametreyi bir arada değerlendirmemiz gerekiyor. Dünyanın her yerinde, farklı şirketlerimizde, 60’ın üzerinde ülkeye ait pasaporta sahip çalışan portföyümüze de hitap edebilecek uygulamalar yapmamız, özgün projeler üretmemiz ve daima geliştirmemiz gerekliliği aşikâr.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.