E-TİCARET HACMİ 2018’DE YÜZDE 42 BÜYÜDÜ

Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) tarafından, Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (etik) proje ortaklığıyla, Deloitte Türkiye, SimilarWeb ve İnveon veri ortaklığıyla hazırlanan “Türkiye e-ticaret 2018 Pazar Büyüklüğü” raporu açıklandı. Rapora göre e-ticaret sektörü 2018 yılında, yüzde 42 büyüme ile 59,9 milyar liralık hacme ulaştı. 2014-2018 yıllarında sektörün ortalama yıllık büyüme hızı ise yüzde 33 oldu

Büyüme oranlarında yüzde 54’le ve 22,9 milyar lira ile “Tatil-seyahat” kategorisi ilk sırada yer aldı. Liste, 20,8 milyar lirayla “Sadece Online Perakende”, 10,7 milyar lirayla “Çok Kanallı Online Perakende”, 5,5 milyar lirayla “Online Bahis” olarak sıralandı. Rapora göre tüketici ürünlerinde görülen fiyat artışı ve kur etkisiyle bu yıl sepet büyüklükleri geçen yıllara göre daha fazla artarken Türkiye’de artan yabancı turist trafiği, havayolu ve konak- lama şirketlerinin online trafik rakamlarını pozitif etkiledi. Yükselen kur etkisiyle tatil seyahat kategorisi hızlı büyürken dayanıklı tüketim ürünlerinde yaşanan talep düşmesine paralel olarak elektronik kategorisi geçmişe göre daha düşük performans gösterdi.

DİJİTAL TİCARET BÜYÜYOR

Bu yıl altıncısı hazırlanan rapor hakkında bilgi veren TÜBİSAD Yönetim Kurulu Başkanı Kübra Erman Karaca, e-ticaret sektörünün Türkiye ekonomisi için zorlu geçen bir yılda bile hızlı büyümesini sürdürdüğünü ifade etti. E-ticaret sektörünün, Türkiye’nin hızla büyüyen, gelişen ve en dinamik sektörleri arasında yer aldığına dik- kat çeken Karaca, “E-ticaret sektörüne artık dijital ticaret demek daha doğru olacak. Dijital dönüşümün kamu ve büyük işletmelerin yanı sıra KOBİ’lerde, toplumda ve bireylerde de olması büyük önem taşıyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.