KADINLAR NE İSTER?

Her şeyden önce oldukça zor bir soru, farklı disiplinlerden birçok bilim insanının hâlâ cevabını aramaya devam ettiği bir sır olarak kalacak gibi duruyor. İsterseniz bu soruyu babanıza sorun alacağınız cevaplar muhtemelen “bu konulara girme”, “nereden çıkarıyorsun bu soruları” ya da “fazla kurcalamaya gelmez evlat” minvalinde olacaktır. Ancak kendi alanıma giren pazarlama kısmıyla ilgili kadın tüketicilerin markalardan ne istediği, beklentilerinin ne olduğuna ilişkin birtakım cevaplarım mevcut. Bu yazının diğer versiyonu olan “Erkekler Ne İster?” adlı çalışmamı da gelecek sayıda okuyabilirsiniz.

KADINLARIN EGEMENLİĞİ

Kadınlar niş bir pazar bölümü değildir aksine tüm tüketici alımlarında ve satın alma kararlarında egemen durumdadır. Erkek tüketicilerin satın aldığı ürünlerde dahi kararları etkileme oranları oldukça yüksek. Alışveriş çoğunlukla hâlâ kadınlar içindir ve gelecekte de öyle olacak gibi görünüyor. Kısaca Alışveriş=Kadın. Kadınlar geçmişteki gibi sadece evde oturup çocuk bakıp yemek yapmıyor. Anne, eş kimliklerinin yanında günden güne artan çalışan kadın kimlikleriyle de kendi paralarını kazanıp harcama konusunda söz sahibiler. Kadınlar erkeklerden farklı düşünürler, farklı davranırlar ve farklı beklentileri vardır. Eğer markalar ürün ve hizmetlerinde kadınların ihtiyaç ve isteklerine karşılık veremiyorlarsa uzun süre piyasada kalamayacakları aşikârdır. Kadın tüketiciler erkek tüketicilerden farklı olarak alışverişi bir deneyim olarak görürler, alışveriş merkezlerinde hiçbir şey almayacak olsalar dahi uzun süre vitrinlere bakıp motive olabilirler, mağazaları dolaşıp keşif yaparlar.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.