10 YILDIR YILIN MEDYA AJANSI MINDSHARE TÜRKİYE

Markalara teknoloji ve içerik anlamında destek olarak reklam verenlere önemli katkılar sağlayan Mindshare Türkiye, 1997 yılından bu yana alanında birçok yeniliğe öncülük ediyor. 2016 yılından bu yana Mindshare Türkiye’nin CEO’su olarak görev yapan Bülent Yar, sorularımızı şöyle yanıtladı.

2016 yılından bu yana Mindshare Türkiye’nin CEO’su olarak görev yapıyorsunuz. 1995 yılından bu yana da GroupM bünyesinde farklı konumlarda yer aldınız. Bize biraz kendinizden ve kariyerinizden bahsedebilir misiniz?

Kariyerim dönemin en büyük reklam ajansı olan Cenajans Grey’de Media Planlama ve Uluslararası Medya bölümlerinde asistanlık pozisyonu ile başladı. 1995’te Türkiye’nin ilk medya planlama ve satınalma ajanslarından biri olan Mediacom Türkiye’nin kuruluş sürecinde yer aldım. Ulusal ve çok uluslu birçok markaya çeşitli kademelerde hizmet verdim. 2016 Ocak itibari ile topraklarına doğduğum Mediacom CEO’luğu görevini bırakarak Mindshare Türkiye’ye transfer oldum. O tarihten bu güne kadar Mindshare Türkiye’yi ülkenin en büyük ölçekli ve en ödüllü ajansı konumunda tutmaya gayret ediyorum. Mindshare Türkiye şapkasına ek olarak, Ekim 2018 itibari ile WPP media yatırım organizasyonu olan GroupM Türkiye’de “Chief Media Officer” rölünü de üstlenmiş bulunmaktayım.

Bana Hikayeni Anlat… Çok değerli isimleri konuk ettiğiniz başarılı bir program sunuyorsunuz. Bize biraz programdan bahsederek konuklarınızla paylaşımlarınızı anlatabilir misiniz?

Program benim için de sürpriz bir şekilde başladı. Reklam ve medya dünyasında fark yaratan işlere imza atan değerli konukları, her hafta Cumartesi günü Bloomberg HT ekranlarında bir seneyi aşkın süredir ağırlayarak, izleyicilerle hikayelerini paylaşıyorum. Sektörden gelen olumlu yaklaşımlar ile bu alanda programın önemli bir boşluğu doldurduğunu düşünüyorum. Kültürümüzde insanlarımızın daha iyisini yapabilmesi noktasında cesaretlendirilmek yerine, “Emin misin?”, “Ya istediğin gibi olmazsa?”, “Şimdi mevcut gidişatını değiştirmeye değer mi?” gibi son derece tutucu ve gelişimi engelleyen yaklaşımlar olduğunu düşünüyorum. Bu program ile başarı hikayelerini insanlara “Sen de bir başarı hikayesi yazabilirsin” şeklinde ilham vermeye gayret ediyorum. Çeşitli sektörlerden üst düzey yöneticiler ile gerçekleşen bu içeriğimiz sadece reklam ve pazarlama disiplinlerini değil, bir yandan da hangi sektörde çalışırsa çalışsın yaratıcılığı, mukavemeti ve hedefe odaklanmayı işaret eden hikayelerden oluşuyor.

Pazarlamanın dijital platformlar üzerinden yürüdüğü, reklamların çoğu zaman yalnızca ilgilisine ulaştığı ve yapılan işin veri olarak sunulduğu bir dönemdeyiz. Son dönemlerde şirketlerin reklam ko- nusunda izlediği politikaları anlatabilir misiniz?

Dijital ifadesini bile kullanmaya imtina ettiğimiz bir dönemden geçiyoruz. Çünkü neredeyse analog hiçbirşey kalmadı. Reklam verenlerin iş hedeflerine katkıda bulunabilecek medya araçları seçiminde, tüketici neredeyse oradayız. Tüketicinin marka etkileşimini ve iş sonucunu tetikleyen platformaların işe katkılarını, hem kalitatif, hem de kantitatif olarak gerçek zamanlı ölçümler ile anbean takip ediyoruz. Bu noktada data odağımız her zamankinden çok daha öncelikli hale gelse de, tüketici ayak izlerini doğru okuyabilmek adına en büyük farklılaşma noktamız dataya ulaşma hızımız ve gücümüz değil, tüketici verilerini doğru okuyabilme ve anlamlandırabilme yeteneklerimiz ile ortaya çıkıyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.