Normalleşme döneminde, geçtiğimiz yılın Haziran ayına göre kullanıcı sayısını yüzde 49 artırarak tüm zamanların en yüksek trafik rekoruna imza atan Türkiye’nin ilan ve alışveriş adresi sahibinden.com, kullanıcı kitlesinin beklentilerini eksiksiz karşılarken, yenilikler ve deneyimler sunmaya devam ediyor. Koronavirüs salgını nedeniyle ‘‘evde kal’’ çağrıları e-ticaret sektörünün büyümesine olumlu yansıdı. Pandemi sürecinin sektöre etkilerine yönelik sorularımızı yanıtlayan sahibinden.com CEO’su Burak Ertaş, 2020 yılının son çeyreğine ilişkin beklentilerini aktardı.

Koronavirüs pandemisi e-ticaret sektörüne yönelik ilgiyi artırdı. Bu sürecin sahibinden.com’a yansıması nasıl oldu? Kullanıcı sayısı, ilan sayısı, sayfa gösterimlerinde ne gibi değişimler yaşandı?
Koronavirüs pandemisi Mart ayından itibaren hepimizin yaşam ve iş yapma şekillerini etkilemeye başladı. Haziran başına kadar herkesin evde kalmaya ve teması azaltmaya yönelik ciddi bir gayreti oldu. Bu değişiklik doğal olarak çok kısa sürede tüketim davranışlarımıza da yansıdı. E-ticaret bu davranış değişikliğinden en olumlu şekilde etkilenen sektörlerden biri oldu. Bugüne dek hiç online alışveriş yapmayanların bile bu dönemde e-ticaret sisteminin düzenli bir kullanıcısı haline geldiğini gözlemledik. Haziran ayında, Google Analytics verilerine göre 62,7 milyon kullanıcı, 509,6 milyon ziyaret sayısı ve 15,2 milyar sayfa gösterimi ile yeni bir rekora daha imza attık. Böylelikle Mayıs ayında ulaştığımız tüm zamanların en yüksek kullanıcı sayısını 10,6 milyon daha artırarak yeni bir rekor daha kırmış olduk. Geçtiğimiz yılın Haziran ayına oranla ise kullanıcı sayımız %49 arttı.

Koronavirüs pandemisi sizleri nasıl etkiledi? Bu dönemde hayata geçirdiğiniz yenilikler oldu mu? Süreç yönetiminden kısaca bahsedebilir misiniz?
Sağlık Bakanlığı’nın önlemleri açıklamasıyla birlikte tüm çalışanlarımızın ve ailelerinin sağlığını korumak üzere evden çalışma düzenine geçtik. Bu dönemde ekibimizin genel sağlığını, verimliliğini ve motivasyonunu korumak üzere insan kaynakları birimimizle çeşitli çalışmalar yürüttük. Kullanıcılarımızın da hassasiyetlerini aynı duyarlılıkla ele aldık. Üyemiz olan KOBİ’lerimizin işlerini kesintisiz yürütebilmeleri için destek paketleri açıkladık. Kullanıcılar; ev, vasıta ve diğer kategorilerdeki arayışlarını pandemi döneminde de sürdürdüler. Hem bireysel kullanıcılarımızın ev ve araba arayışlarını uzakta yürütebilmelerini, hem de kurumsal üyelerimizin işlerini kesintisiz sürdürmelerini sağlamak amacıyla «Görüntülü Arama ile Gezilebilir» özelliğini devreye alarak uygun portföylerin uzaktan tanıtılmasına destek olduk. Bu seçenek sayesinde kullanıcılar uzaktan görebilecekleri konut ve vasıtaları bulabildiler. Emlak ve Vasıta kategorisindeki ilanlarda kullanıcıların detayları görmesini sağlayan videolu ilan özelliğimizin kullanım oranı bu dönemde %100’e yakın arttı. Bunlara ek olarak toplum sağlığına katkı sağlamak amacıyla salgınla mücadelede sağlık çalışanlarının ihtiyaçlarının karşılanmasına destek olmak için Sağlık Bakanlığı ile acil teçhizat ve tıbbi malzeme tedariğini karşılamak üzere devlet üniversitesi hastanelerine toplam 2 milyon TL’lik bağış yaptık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.