İş süreçlerinden başlayarak toplumsal ve ekonomik hayatta fırsat eşitliği sağlama hedefiyle çalışmalarını sürdüren Vodafone Türkiye, 2025’e kadar kadınlar için dünyanın en iyi işvereni olmayı hedefliyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin Vodafone Türkiye ile ilgili sorularımızı yanıtladı.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak Vodafone’un Türkiye’yi uçtan uca dijitalleştirme vizyonu doğrultusunda yenilikçi endüstriyel ürün ve çözümlerin hayata geçirilmesinden sorumlu Kurumsal Pazarlama ve Kurumsal Satış ekiplerine liderlik ettiğinizi de biliyoruz. Sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Ege Üniversitesi Kimya Mühendisliği bölümünden mezun oldum ve Bilkent Üniversitesi’nde İşletme Yüksek Lisansı programını tamamladım. Vodafone’a katılmadan önce son olarak EWE Turkey Grup bünyesindeki Millenicom şirketinde Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapıyordum. Bu görevlerim kapsamında, şirketin büyüme esaslı bir şirkete dönüşme sürecine liderlik ettim. Millenicom’a katılmadan önce ise 10 yıl boyunca Turkcell bünyesinde pazarlama ve müşteri deneyimi alanlarında farklı görevlerde bulundum. Bu kapsamda Superonline Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı, Müşteri Deneyimi Direktörlüğü gibi görevler üstlendim ve aynı zamanda Müşteri Merkez- li Dönüşüm programına liderlik ettim. Ayrıca Sony Ericsson ve Procter & Gamble şirketlerinde de çeşitli yerel ve küresel pozisyonlar üstlendim. 1 Ağustos 2017’den bu yana da Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyorum.

Başarılarla dolu bir kariyeriniz var. Bulunduğunuz konumlarda birçok yerel ve global sorumluluklar üstlenerek kalıcı izler bıraktığınızı biliyoruz. Başarılı bir kariyer dışında hayatınızda neler var? İş dışındaki za- manınız nasıl geçiyor?

Ailem en önemli denge alanım, iki oğlum ve eşimle kaliteli zaman geçirmeye özen gösteriyorum. Kendime zaman ayırmak, okumak, öğrenmeye, yeni yerler görmeye zaman ayırmak kritik önceliklerimden. Bunların yanı sıra farklı dernek ve vakıflarda da aktif rol alıyorum.

Sorumluluğunuzda olan “AkıllıŞehirler” gibi, alanında öncü bir programınız var. Biraz bahsedebilir misiniz?

Vodafone olarak, akıllı şehirciliği sürdürülebilir yaşamın anahtarı olarak görüyoruz. Akıllı şehirler, bildiğiniz gibi akıllı ulaşım, yaşam, yönetişim, çevre, ekonomi ve toplum gibi pek çok bileşenden oluşuyor. Merkezi ise iletişim. İletişimin, şehircilik ile ilgili hemen her alana ve aşamaya ortak olmasıyla doğan “Akıllı Şehircilik” yani “Teknoloji Destekli Şehircilik”, özellikle kentlerin yaşamında çok yakında gündelik hayatın vazgeçil- mezi olacak. Vodafone olarak, Deloitte Türkiye, Türkiye Bilişim Vakfı işbirliği ve 23 büyükşehir belediyesinin katılımıyla hazırladığımız Akıllı Şehir Yol Haritası Raporu’na göre, akıllı şehir programlarının ülke ölçeğinde tasarlanması ve bütünsel bir biçimde uygulanması halinde, akıllı şehirlerin Türkiye’nin Gayri Safi Yurtiçi Hasılası’na katkısı yılda yaklaşık 30 milyar TL olacak. Yine raporumuzda akıllı şehir çözümlerinin yüzde 94 gibi yüksek bir oranla en çok ulaşımda kullanıldığını gördük. Ayrıca vatandaşların belediyelerden en büyük çözüm beklentisi de yüzde 78,9 ile ulaşım, yüzde 73,7 ile trafik ve yüzde 52,6 ile otopark sorunu. Özetlersem, akıllı şehirlerle tüm toplum adına çok daha sürdürülebilir, yaşanır, verimli, temiz ve ferah bir gelecek mümkün olacak.

Vodafone olarak Türkiye’de ise www.sehirsizin.com adresiyle Türkiye’nin ilk Akıllı Şehirler Online Platformu’nu da hizmete açtık. Bu platform aracılığı ile tüm şehirler için üretilen fikirler ve talepler, tek bir platformda toplanıyor. Vodafone olarak vatandaşlarımızın hayallerini, belediyelerle paylaşarak projelerin hayata geçmesinde rol alıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.