Türkiye’nin en büyük ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı, ulusal ve uluslararası alanda başarıyla faaliyetlerini sürdürürken, kurumsal sosyal sorumluluk ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarla da dikkat çekiyor. Covid-19 salgınından en çok etkilenen işletmeler arasında yer alan havalimanı işletmeleri için kurumsal iletişim stratejilerinin de önemi arttı. Koronavirüs salgını sürecinde kurumsal iletişimin ana odak noktasında ‘‘güven’’ in yer aldığını ifade eden İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Kurumsal İletişim Müdürü Canan Soysal, havalimanı faaliyetleri hakkında sorularımızı yanıtladı.

İSG’de kurumsal iletişim stratejileri oluşturulurken hangi etkenler en belirleyici niteliğe sahiptir?
Bir havalimanı terminal işletmesi olarak markamızın itibar yönetiminde öncelikle aidiyet duygusunu vurgulamak için çalışmalar başlattık. Bu sebeple öncelikle Atatürk Havalimanı’nın 2019 yılında kapanmasıyla beraber kendimizi “şehir havalimanı” olarak konumlandırdık. Bu da iletişim stratejimizin ana çatısını oluşturdu. Bunun altına özel gün iletişimi ve KSS iletişimini yerleştirdik. Bir havalimanında en büyük artınız elinizde insan argümanının olmasıdır. On binlerce yolcunun geçtiği havalimanlarında insanlar ve onların duyguları var elimizde. Hem özel günleri terminal binasının içinde kutlayarak misafirlerimizle duygusal bir etkileşim içinde oluyoruz hem de sosyal medya hesapları üzerinden paylaşımlarını yaparak markanın takipçilerine yönelik etkileşim kurmuş oluyoruz. Markaların müşterileri, özel günlere ve bunların iletişimine son yıllarda fazlasıyla önem veriyorlar. Bir diğer iletişim kanalımız da Kurumsal Sosyal Sorumluluk projemiz üzerinden oldu. Biz Sabiha Gökçen Havalimanı’nın terminal işletmecisi olarak Türkiye’nin ilk engelsiz havalimanı kuruluşu olma özelliğine sahibiz

COVID-19 salgınından en çok etkilenen sektörler arasında havalimanı işletmeleri yer aldı. Pandemi döneminde İSG olarak nasıl bir strateji izlediniz? İSG bu süreci nasıl geçirdi?
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) olarak Türkiye genelinde Covid-19 salgını nedeniyle alınan tedbirler kapsamında 28 Mart tarihi itibariyle havalimanımızda uçuşları durdurduk ve hizmete ara verdik. 20 Mart tarihi itibariyle ekip arkadaşlarımızın tamamına yakını evlerine geçti ve çalışmalarını evden sürdürdü. Yaklaşık 2 ay aradan sonra 20 Mayıs itibari ile de kademeli olarak ofislere dönmeye başladık. Bu süreçte hiçbir arkadaşımızla yollarımızı ayırmadık ve istihdamı koruduk. Aynı sosyal yaşamda olduğu gibi pandemi sonrasında havacılık sektöründe de birçok yenilik ve değişiklik hayatımıza girdi. Bu yeni dönemde kurallara ne kadar dikkat edersek, pandemi sürecini de o kadar kısa zamanda atlatabileceğimiz kesin. Yolcularımızın almış olduğumuz önlemleri büyük bir dikkat ve takdir ile karşıladığını görüyoruz. Ancak tüm misafirlerden bir de isteğimiz var: Bizim önlem almamız tek başına yeterli değil. Misafirlerimizin de başta sosyal mesafe ve maske kullanımı olmak üzere tüm kurallara harfiyen uymaları çok önemli.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.