Türkiye’nin her ilinde ve yurt dışında toplamda 2 bin 194 mağazası ile hizmet veren Migros, pazarlamada fiyat kalite dengesi, farklılaşma, yenilikçilik ve güvenilirliği temel alarak büyümeye devam ediyor. Migros Ticaret A.Ş. Pazarlama ve Yurtdışı Operasyonlar İcra Kurulu Üyesi Cem Lütfi Rodoslu, sorularımızı cevaplayarak, pazarlama stratejilerini, yeni yatırım hedeflerini paylaştı. Rodoslu, dijital ve inovatif uygulamalar ile güçlendirdikleri alt yapıları sayesinde belirsiz bir dönemi dirençli bir şekilde geçirdiklerinin altını çizdi.

Şirketlerin dinamik, etkin ve yaratıcı stratejiler geliştirmesi gereken günümüzde Migros’un CMO’su olarak görevinizi başarıyla sürdürüyorsunuz. Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’sundan biri seçildiniz. Türkiye’de başarılı pazarlama faaliyeti için en önemli strateji nedir?

Migros büyük bir ekosistem. Bu ekosistem, üreticilerimizden tedarikçilerimize, çalışanlarımızdan müşterilerimize etki alanı çok büyük ve canlı bir yapı. Türkiye’nin 81 ilinde ve yurt dışında toplam 2 bin 194 mağazamızla müşterimize hizmet veriyoruz. Migros’un temel yapıtaşları; fiyat kalite dengesi, farklılaşma, yenilikçilik ve güvenilirlik. “Pazarlama çemberi” olarak tanımladığımız bu başlıklara çok önem veriyor, her yıl bu 4 başlık üzerinde çok kapsamlı analizler yapıyoruz.

Pazarlama stratejimizi üç ayağa oturttuk; Migros’tan alışveriş yapan ailelerin bütçesini, sağlığını ve sosyal yaşamlarını desteklemek; hayatlarına hız, kolaylık ve değer katmak; kalite standartlarımızdan taviz vermeden aile bütçelerine katkı sağlamak. Müşterilerimizin günlük yaşamlarının her alanını kucaklayan, yaşam kalitelerini yükselten, kolaylık ve hız sağlayan ürün ve hizmetlerimizle market anlayışını toptan değiştirdik diyebiliriz. Müşterilerimiz Migros mağazalarında cüzdanları olmadan alışveriş yapma kolaylığına da, başka bir şehirdeki yakınına para transferi imkanına da, İstanbulkart ile money kazanma ve kazandıkları moneylerle alışveriş yapabilme fırsatına da, sertifikalı ücretsiz meslek kurslarında gelişimlerine katkı sağlama şansına da sahipler.

“Pazarlama stratejimizi üç ayağa oturttuk; Migros’tan alışveriş yapan ailelerin bütçesini, sağlığını ve sosyal yaşamlarını desteklemek;hayatlarına hız, kolaylık
ve değer katmak; kalite standartlarımızdan taviz vermeden müşterilerimizin aile bütçelerine katkı sağlamak.”

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.