TÜRK İÇ GİYİM SEKTÖRÜNÜN LİDER MARKASI

Kurulduğu dönemde çorap ile elde ettiği başarıyı bugün var olduğu tüm kategorilerde sürdüren
Penti, 35 ülkede 191 mağazayla oldukça yaygın bir perakende ağına sahip.

Çok kategorili iç giyim moda perakende markası Penti Giyim A.Ş, yılda 70 milyonun üzerinde ziyaretçiyi mağazalarında ağırlıyor. Türkiye’nin lider, Avrupa’nın en büyük ikinci ince kadın çorabı üreticisi Penti ile ilgili sorularımızı Penti Giyim A.Ş. CEO’su Mert Karaibrahimoğlu şöyle yanıtladı.

Dünyaca ünlü birçok markanın üreticisi konumunda bulunan ve İran, Arnavutluk, Kosova, Makedonya, Gürcistan, Azerbaycan ve Suudi Arabistan gibi hemen hemen tüm çevre ülkelerde pazar lideri olan Penti, kaç ülkeye ulaşıyor?

Penti’nin son 10 yıl içinde geçirdiği dönüşüm, son yıllarda içinde bulunduğu kategorilerde lider konumuna ulaşması ile sonuçlandı. Penti Türkiye’de iç giyimin bir kategori hâline gelmesinde ve bu kategorinin büyümesinde lokomotif bir rol üstlendi. Penti olarak yarattığımız iç giyim kategorisinde bugün, tüketici taleplerini iyi okuyarak, üretim, tasarım ve pazarlama imkânlarını akıllıca kullanarak, pazarın amiral gemisi konumumuzu daha da sağlamlaştırmış durumdayız. Penti olarak sadece iç giyim değil, plaj giyim, ev giyim ve çorap giyim kategorilerinin de lideri konumundayız. Türkiye’nin lider, Avrupa’nın en büyük ikinci ince kadın çorabı üreticisi Penti olarak, aynı zamanda 1980 ve 90’lı yıllarda tıpkı iç giyim kategorisinde olduğu gibi çorap sanayisini bir yandan büyütürken yıllar içinde dönüşmesini de sağladık. Tüketicimiz ile kurduğumuz güven ilişkisinin bugüne taşınan sağlam temellerini o dönemde attık. Çorlu’daki üretim tesisimizde yılda 90 milyonun üzerinde çorap üretimi yapıyor ve dünyanın dört bir yanına ulaştırıyoruz. Üretimimizin yüzde 40’ını private label dediğimiz özel etiketli üretim oluştururken yüzde 10’unu ise Penti markası ile ihraç ediyoruz. İngiltere pazarının yüzde 8’lik bölümüne Penti olarak sahibiz. Avrupa merkezli birçok dünya markasının üretimini gerçekleştiriyoruz ki bunlar arasında Marsk&Spencer, H&M, Primark, Boots gibi markalar yer alıyor. Mevcutta 35 ülkede 191 mağazamız ile oldukça yaygın bir perakende ağına sahibiz. Arnavutluk, Kosova, Makedonya, Gürcistan, Azerbaycan ve Suudi Arabistan’da yıllardır devam ettirdiğimiz pazar liderliğimizi geride bıraktığımız dönemde de kimseye bırakmadık. Azerbaycan’da 18 mağazaya ulaştık ve büyümeye devam edeceğiz. Son birkaç yıl içinde büyük güç kazandığımız Romanya’yı da bu listeye dâhil etmeyi başardık. 2019 yılını Romanya’da 45 mağaza ile kapatarak Romanya’nın yeni pazar lideri olarak sahip olduğumuz pozisyonumuzu güçlendireceğiz. Uluslararası pazar araştırma şirketi Euromonitor ve marka sağlığı araştırma şirketi Future&Bright‘ın verilerine göre Romanya pazarında kalite ve rahatlık denildiğinde akla gelen ve tercih edilen ilk marka olan Penti olarak, yaygın mağaza yapımız, online satış sitemiz ve ürün çeşitliliğimiz ile özellikle çorap ve plaj giyim kategorilerimiz içinde Romanya’da yer alan en ulaşılabilir marka olarak da konumlanıyoruz. Romanya’nın önde gelen araştırma şirketlerinden Lista Firme’nin 2019 yılı raporuna göre Penti olarak büyük bir başarı gösterdik ve iki kategoride birden, Bükreş merkezli hazır giyim markaları arasında en yüksek ciro ve en yüksek büyüme kategorilerinde Top Businees Romani’da liderliği elde ettik. 2019 yılında 45 mağazamızda altı milyon ziyaretçi ağırladık, 2020 yılı sonunda ise bu sayı yedi milyonun üzerine çıkmış olacak.

2019 yılına 550 mağaza, dört bin çalışan ve 130 yurt dışı bayi ile başladınız. 2019 sonunda hedeflerinizin ne kadarı gerçekleşti?

Türk iç giyim sektörünün lider markası Penti olarak, 2019 yılını 600’ün üzerinde mağaza ve ciromuzu ise geçtiğimiz yıl olduğu gibi yüzde 30’luk bir büyüme ile 1.5 milyar TL’ye çıkararak tamamladık. 3 bin 500’ün üzerinde çalışanımız ve beraberinde yarım milyonun üzerinde insana dokunduğumuz Penti ekosistemi ile var olduğumuz tüm kategorilerdeki pazar paylarımızı bir önceki yıla göre arttırarak, bu kategorilerde lider rolümüzü pekiştirdik. Dünyanın doğusundan batısına birçok noktasında yer alırken, globalleşme stratejimiz doğrultusunda yıl sonuna kadar bünyemize Kazakistan’dan Kanada’ya beş kıtada onlarca mağazayı ekleyerek Penti dünyasını genişlettik.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.