“GLOBALDE ÜLKEMİZİ BAŞARIYLA TEMSİL ETMENİN GURURUNU YAŞIYORUZ”

İlkleri gerçekleştirerek hayalleri hayata geçiren Karaca, ülkemizin adını yurt dışında başarıyla taşımaya devam ediyor. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da Oscar ödülleri gecesinde Hollywood yıldızlarının sofralarında yer alan marka, köklü geçmişinden aldığı güçle uluslararası pazarlardaki başarılarına her geçen gün bir yenisini ekliyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Karaca Uluslararası Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, yurt dışı stratejilerinin yanı sıra yeni pazar hedeflerini aktarıyor.

Uluslararası arenada ülkemizi başarıyla temsil eden Karaca yine Oscar ödülleri gecesinde sofraları süsleyerek global bir başarıya daha imza attı. Öncelikle konu hakkındaki detayları sizden dinleyebilir miyiz? O gece, yıldızların sofrasında bulunan koleksiyonunuz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Karaca olarak, uluslararası arenada ülkemizi başarıyla temsil etmenin gururunu yaşıyoruz. “Red Carpet Collection” serimiz, tasarım ve kaliteyi bir araya getirerek Oscar ödülleri gecesinde Hollywood yıldızlarının sofralarında yer aldı. Dünyaca ünlü şef Wolfgang Puck’ın Oscar gecesi menüsünü hazırlarken tercihini Karaca’dan yana kullanması bizim için büyük bir mutluluk. Bu yıl Oscar gecesinde sunulan “Red Carpet Collection”da, gerçek inci tozundan üretilen Fine Pearl Extra Nish, Fine Pearl Extra Chanak ve modern çizgileriyle Earth Collection Cupid tasarımlarımız yer aldı.

Global etkinliklerde yer almanın Karaca’nın imajına etkilerine dair değerlendirmeleriniz neler? Yurt dışı etkinliklerinde markayı tanıtmak için izlenen stratejilerden bahseder misiniz?

Global bir marka olmak istiyorsanız markanızın bilinirliğini geniş kitlelere ulaştırmanız çok kritik. Prestijli organizasyonlarda yer almak da bu açıdan çok değerli. Kitleler, markanızın ismini duyduğunda sizi araştırmaya başlıyor. Bu iş birliğini ürünlerinizle zenginleştirdiğinizde sadece marka olarak değil, ürünlerinizin de cazibesiyle akıllarda yer alabiliyorsunuz. Bu açıdan stratejik olarak sadece marka ismi olarak değil, bu tür prestijli organizasyonlara ürünlerimizle değer katarak yer almayı tercih ediyoruz. Biz ürünlerimizle insanların birbirleriyle paylaştığı mutlu anlara ortak olmak ve daha fazla değer katmayı çok arzu ediyoruz. Bu iş birlikleri de bunu nasıl yaptığımızı geniş kitlelere anlatmak adına bizler için çok değerli.

Karaca’nın halihazırda aktif olduğu uluslararası pazarları ve yeni pazar hedeflerini anlatır mısınız? Yurt dışında bulunan mağazalarınız hakkında bilgi alabilir miyiz?

Yurt dışında birçok ülkede varız. Özellikle İngiltere ve Almanya pazarlarında derinleşme hedefimiz var. Bu ülkelerde başarılı olmak global arenada başarının da kapılarını aralıyor. Fransa Paris’teki mağazamız da performansıyla bizlere umut aşılıyor. Yurt dışında mağazalarımızı sürdürülebilir sergileme alanları kullandığımız yüksek metrekareli mağazalar olarak konumluyoruz. Ürün çeşitliliğimizi en yüksek seviyede tutarak müşterilerimizin eve dair her ihtiyacını karşılamayı hedefliyoruz. Çevrim içi tarafta hem kendi kanallarımız hem de pazar yerlerinde satışlarımızı gerçekleştiriyoruz. Doğru lokasyonlarda mağaza yayılımızı artırmaya devam ettirmeyi planlıyoruz.

Türk mutfağı ve tasarım anlayışını global pazarda nasıl konumlandırıyorsunuz? İncelikle üzerinde durduğunuz öncelikler neler?

Müşterilerimizin hayatına değer katacak ürünleri onlarla buluşturmak öncelikli amacımız. Türk mutfağı ve tasarım anlayışı yurt dışında fazlasıyla karşılık buluyor. Özellikle tasarımıyla önce çıkan yemek takımlarımız satışa çıktığı an 1-2 gün içinde çok hızlı tükeniyor. Tasarım, kalite, ödenene değer fiyat, satış sonrası memnuniyet ve yeni nesil içerik pazarlama noktalarında en iyi olarak Karaca markasını dünyada ilk 3 içerisinde hızlıca göreceğimizi düşünüyoruz.
.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.