“HEDEFİMİZ, SEKTÖRÜN DÖNÜŞTÜRÜCÜ DEĞİŞİMİNE ÖNCÜLÜK ETMEK”
Perakende dünyasının dönüşümünde etkin rol oynayan ve geleceği şekillendiren projeleri hayata geçiren Boyner, moda ile yaşam tarzını bir arada sunmayı başarıyla sürdürüyor. Özgünlük ve çeşitliliği müşterileriyle buluşturan marka, teknolojiyi stratejilerinin kalbinde konumlandırıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlarken öncü projelerini de aktaran Boyner Büyük Mağazacılık Kadın, Erkek, Çocuk Giyim Kategorileri Genel Müdür Yardımcısı Tuğba Güler Barlık, sektörde oluşturdukları dinamikleri ve hedeflerini paylaşıyor.
Ülkemizin en köklü perakende markalarından biri olarak yaşadığınız değişim ve dönüşümün dinamiklerini ve ana kategorilerinize nasıl yansıdığına dair bilgileri anlatır mısınız? Hedeflerinizde neler var?
Perakende dünyasında dönüşümün rekabet avantajı sağlamak ve sürdürülebilir büyüme için bir zorunluluk olduğuna inanıyoruz. 40 yılı aşkın süredir müşterilerimizin hayatına dokunurken, sürekli yenilenen, denenmemişi deneyen, ilkleri hayata geçiren cesur bir marka olduk. Müşterilerimizin değişen talep ve beklentilerini proaktif yaklaşımla izliyor, her bir müşterimize ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına uyum sağlayan ürün ve hizmetler sunmak, bu deneyimi kesintisiz şekilde sürdürmek üzere çalışıyoruz. Perakende sektöründe dönüşümlerin takipçisi değil, dönüşüme yön veren bir marka olarak kendimizi sürekli güncelliyoruz. Bu noktadaki en güçlü yeni nesil mağazacılık konsepti adımlarımız 2021 yılında başladı. Boyner Cadde ile başlayan bu dönüşüm yeni açtığımız diğer mağazalarla devam etti. Yenilenen Boyner İstinyePark, yeni nesil mağazacılık odağımızı beş duyuya da hitap eden başka bir boyuta taşıdı. Amacımız her zaman mağazacılığı inovasyon, moda, sanat ve iyilik ekseninde şekillendirmek, müşterilerimize ilham veren, benzersiz bir alışveriş deneyimi sunmak. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye’nin 44 ilindeki 127 mağazamız, tüm Türkiye’ye ulaşan boyner.com.tr ve 90 dakikada teslimat, sipariş anında ödeme yapmama ve bulunduğun yerde deneme imkanı sunan Boyner Now ile müşterilerimiz için sadece bir alışveriş noktası olmanın ötesinde yaşamlarına eşlik eden, onlara değer katan bir destinasyon olmak için çalışıyoruz. Bununla beraber önceliklerimizden biri elbette ki dünyada ve Türkiye’de en sevilen, trendleri belirleyen markaları koleksiyonlarımıza dahil ederek, alışveriş deneyimini daha da zenginleştirmek. Şehir yaşamından doğaya, şıklıkla konforun buluştuğu seçkimizle modanın ritmini her sezon yakalıyoruz. Sadece Boyner’de yer alan Fabrika, Jeep, Mustang, Discovery Expedition ve Barbie’nin heyecan uyandıran koleksiyonlarıyla müşterilerimize ilham veriyoruz. Dünyaca ünlü markaların yanı sıra, farklı tarzlara dokunan en hit moda markalarını da radarımıza aldık. Tasarımcı marka iş birliklerine de önem veriyor, Sagaza for Boyner gibi en sevilen tasarımcı iş birliklerimizle özgün, yaratıcı ve sıra dışı koleksiyonları seçkimize ekliyoruz. 2024 yılında 100’e yakın yeni markayı müşterilerimizle buluşturduk. Kategorilerimizi zenginleştirmeye 2025 yılında da devam edeceğiz. Sadece yaz sezonunda 20’ye yakın, kış sezonunda da 20-25 yeni marka seçkimize dahil olacak. Mağaza mimarimizden görsel düzenlemelere, kategori geçişlerinden kombin önerilerine kadar her detayda hikaye anlatmaya, moda ile yaşam tarzını bir arada sunmaya devam edeceğiz.
Boyner’in son zamanlarda özellikle “Hot Stuff” olarak adlandırılan ürün grubu büyük ilgi gördü. Bu kategori ile ilgili stratejilerinizi ve bu ürünlerin moda dünyasında nasıl bir etki yaratacağına dair düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
Moda, tıpkı sanat ve kültür gibi sürekli evrilen, sınırları sürekli yeniden tanımlanan bir alan. Diğer disiplinlerde olduğu gibi moda da kalıpları yıkarak kendine özgü bir dil yaratma gücüne sahip. Biz de dünyanın her noktasında modanın izini sürüyor, bu özgünlük ve çeşitliliği Boyner filtresinden geçirerek müşterilerimizle buluşturuyoruz. Yepyeni markaların peşinden giden, heyecanlı ve kaşif ruhlu dinamik bir ekibe sahibiz. Güncel, sevilen ve farklı markalar çok uzun zamandır takibimizde. Dönüşüm yolculuğumuzun mihenk taşlarından biri de kategorilerimize kazandırdığımız bu yeni markalar oldu. Sezonun en yeni markalarını “Hot Stuff” teması altında bir araya getiriyor, bu seçkimizi “Herkesten Önce Keşfet” diyerek hikayeleştiriyoruz. Kadın ve erkek giyim kategorilerinde öne çıkan; Ace Nayman, American Vintage, Atelier 38, Ayje, Boss, Duvetica, Hugo, İla, Lauren Ralph Lauren, Rains, Seafolly, Save The Duck, Tombolini, Vilebrequin gibi sevilen markaların farklı tarzlara hitap eden özgün koleksiyonlarını sunmaya başladık. Hedefimiz, bu markalarımızla bireysel zevkleri dikkate alan ve müşterilerimize “beni yansıtıyor” dedirten alışveriş deneyimini daha da derinleştirmek. Kozmetik, ayakkabı, çanta ve giyim kategorilerimizde de bu stratejiyle yalnızca ürün sunmuyor; merak uyandıran, ilgi çekici, trendlerin ötesinde şekillenen markaları bir araya getiriyoruz. Seçilen her bir parça, sezonun ruhunu taşıyor ve müşterilerimize “işte bu” duygusunu yaşatıyor. Böylece her zaman olduğu gibi ‘yeniliklerin ilk Boyner’de olduğunu’ göstermek istiyoruz.
Alışverişte “indirim korumalı” kavramı, son zamanlarda büyük ilgi görüyor. Boyner olarak bu stratejiye nasıl yaklaşıyorsunuz? Müşterilerinize indirim avantajlarını nasıl sunuyorsunuz?
Markalar, müşterilerine güven vererek, beklentilere tutarlı yanıtlar sunarak ve şeffaf iletişim sağlayarak sadakati kalıcı hale getiriyor. Bu noktada güven yalnızca bir tercih sebebi değil, müşteriyle kurulan ilişkinin sürdürülebilirliğinde belirleyici bir faktör haline geliyor. Boyner olarak, alışverişin her aşamasında bu güveni sağlamak için çalışıyoruz. Ürün seçiminden satış sonrası hizmete, kampanyalardan müşteri mutluluğuna kadar her noktada şeffaf bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Bu anlayışın en güçlü örneklerinden biri olan “İndirim Korumalı Alışveriş”, müşterilerimize fiyat güvencesi sunduğumuz yepyeni bir uygulama. Bu uygulama ile Boyner mağazalarından veya Boyner Online’dan alışveriş yapan müşterilerimiz satın aldıkları ürünün fiyatı 30 gün içinde daha düşük bir fiyata inerse aradaki farkı geri alıyor. ”İndirim Korumalı Alışveriş” uygulamasını ilk olarak 18 Ekim-30 Kasım 2024 tarihleri arasında pilot olarak hayata geçirdik. Bu süreçte yaklaşık 400 bin kişi, Boyner’in sunduğu bu fırsattan faydalandı ve müşterilerimizin Hopi hesabına 247 milyon hediye paracık yüklendi. Bir müşteri ortalamada 620 TL geri alırken, geri aldığı bu tutarı Boyner mağazaları ve boyner.com.tr üzerinden yapılan alışverişlerinde kullanabildi. Yeni sezon ve sezonsuz ürünler için 17 Şubat’ta yeniden uygulamaya aldığımız ve yıl sonuna kadar devam edecek “İndirim Korumalı Alışveriş” ile müşterilerimizin yanında olmaya, hayatlarına değer katmaya devam edeceğiz
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.