”SÜRDÜRÜLEBİLİR BÜYÜMEDE DÜNYANIN EN İYİSİ SEÇİLDİK”
Ülkemizi uluslararası arenada başarıyla temsil eden Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, büyüme yolculuğunu başarıyla sürdürüyor. 1 Şubat 2024-31 Ocak 2025 dönemini kapsayan yıl sonu finansal sonuçlarına göre, konsolide gelirleri bir önceki yıla göre yüzde 3 artışla 38 milyar 519 milyon TL’ye ulaşan marka, bugün dünyada 34 ülkede 485 mağaza ve yaklaşık 4 bin satış noktasında müşterileriyle buluşuyor. Türkiye perakende satışları yüzde 5, mavi. com satışları ise yüzde 14 büyürken, 2024’te 1,5 milyon yeni müşteri kazanan Mavi’nin yıllık aktif müşteri sayısı ise 6 milyona yükseldi. Makroekonomik koşullara paralel, tüketimdeki yavaşlamanın etkisinde geçen raporlama döneminde Mavi, güçlü bilanço pozisyonunu koruyarak net kârını yüzde 7 artışla 2 milyar 675 milyon TL’ye taşıdı. Disiplinli stok ve faaliyet giderleri yönetimiyle nakit yaratmayı sürdüren şirket, dönemi 5 milyar 417 milyon TL net nakit pozisyonunda tamamladı. Ayrıca şirket, yılı 7 milyar 145 milyon TL FAVÖK ile tamamladı ve FAVÖK marjı yüzde 18,5 olarak gerçekleşti. Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, 2024 yılı değerlendirmelerini aktarırken gençliğin bir numaralı markası olma yolculuklarını daha da güçlendirecek lerinin altını çiziyor. Yavuz, şöyle konuşuyor: Dönemin değişken koşullarına uygun şekilde geliştirdiğimiz etkili stratejilerle sağlam bilanço yapımızı koruduğumuz bir yıl oldu. Öncelikle Mavi’nin bu yılki performansına katkısı olan tüm ekibime, iş ortaklarımıza, yatırımcılarımıza ve müşterilerimize çok teşekkür ediyorum. Ekonomideki enflasyonla mücadele politikalarının tüketici talebi üzerindeki etkisinin hissedildiği bir yılda, faaliyetlerimizden nakit yaratarak net kârımızı artırmayı başardık. Veri analitiği ve yapay zeka araçlarını devreye sokarak çok dinamik ve esnek şekilde yürüttüğümüz etkin stok yönetiminin de katkısıyla net nakit pozisyonumuzda artış sağladık. Müşteride talep yaratmayı sürdürdük ve hazır giyim pazar payında en büyük artışı gösteren markaların arasında yer aldık. Temeli insana dayanan bir şirket olarak, bu dönemde bir yandan faaliyet giderlerimizi çok verimli şekilde yönetirken bir yandan da çalışanlarımızın refahını yükseltmeyi önceliklendirdik.
“STRATEJİMİZ, DOĞRU ÜRÜN, DOĞRU FİYAT VE PREMİUM KALİTE”
Markamızla, müşterilerimizin kalbindeki yerimizle ve “doğru ürün, doğru fiyat, premium kalite” stratejimizle belirsizliklerin ve makro ölçekteki hızlı değişimlerin karşısında her zaman dayanıklı kalmayı sürdürüyoruz. Türkiye pazarında yüzde 70 ile jean denilince akla gelen ilk marka olmanın yanı sıra “casual giyimin” de ilk adresiyiz. Jean’de liderliğimizi, kadın ve erkek giyim pazarında ilk üçteki yerimizi korurken, yıl boyunca 14,4 milyonu jean olmak üzere toplam 57 milyon ürün satarak müşterilerin gardırobundaki yerimizi daha da sağlamlaştırdık. Toplamda tüm satış kanallarında yüzde 8,5 adet büyümesi yakaladık. Mavi Edition erkek koleksiyonunu satışa sunduk ve premium segmentte derinleşme gerçekleştirdik. Kadında ise jean çeşitliliğine ve en moda jean’lerin Mavi’de olduğuna dikkat çeken “Biraz Jean mi Konuşsak” kampanyamızla pazar payımızdaki artışı destekledik. Müşterilerimizle aramızdaki bağın temelinde CRM programımız Kartuş yer alıyor. 2024’te aktif müşteri sayımız 6 milyona ulaştı. Mavi App’in kullanıcısı ise 5,7 milyondan 8 milyona yükseldi. Teknolojik altyapımızı güçlendirerek, hedefli ve kişiselleştirilmiş CRM kampanyalarını üç katına çıkardık. Yıl boyu etkin çalışmalarımızla, 1,5 milyon yeni müşteri kazanma hedefimizi gerçekleştirdik. Yeni müşterilerimizin yüzde 40’ı gençlerden oluştu.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.