Fatih Saruhan - Porte Fotoğrafı

“İNOVASYON VE TEKNOLOJİYİ MÜŞTERİ DENEYİMİNİN MERKEZİNDE TUTUYORUZ”

Fatih SARUHAN – Saruhan Holding Yönetim Kurulu Üyesi, Fakir Hausgeräte Pazarlama ve Satış Grup Başkanı

Fakir Hausgeräte, Saruhan Holding çatısı altında sürdürülebilir büyümesini uluslararası pazarlarda da başarıyla sürdürüyor. Birçok ülkede faaliyet gösteren marka, akıllı mutfak teknolojilerinden kişisel bakıma, pet sağlığından elektrikli süpürgelere kadar geniş bir ürün gamı sunarak yaşamın her alanına dokunuyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Saruhan Holding Yönetim Kurulu Üyesi, Fakir Hausgeräte Pazarlama ve Satış Grup Başkanı Fatih Saruhan, markanın ihracat vizyonunu, Ar-Ge gücünü ve akıllı ev ekosistemindeki yerini detaylarıyla paylaşıyor.

► Saruhan Holding olarak uluslararası vizyonunuzu nasıl çiziyorsunuz? Fakir Hausgeräte’nin bu vizyondaki rolü ne?

Fakir Hausgeräte, köklü Alman mühendislik geleneğini modern teknolojiyle birleştirerek uluslararası alanda güçlü bir büyüme vizyonu benimsiyor. Bu vizyonda Fakir Hausgeräte, Alman mühendislik mirasıyla Saruhan Holding’in üretim ve yönetim gücünü birleştirerek birçok ülkeye ihracat faaliyetleri gerçekleştiriyor. Bugün Fakir Hausgeräte, sadece ev teknolojileri üretmekle kalmayıp aynı zamanda küresel pazarda inovasyon, kalite ve güvenilirlikle özdeşleşen bir marka haline geldi. Bu da onu şirketimizin küresel yolculuğunda, global vizyonunun gerçekleşmesinde kilit bir oyuncu konumuna taşıdı.

► Fakir Hausgeräte Alman teknolojisinin yanı sıra geniş ürün gamı ile ön planda olan marka. Teknolojinizden, Ar-Ge çalışmalarınızdan ve ürün çeşitliliğinizden bahseder misiniz?

İnovasyon anlamında dünya pazarında öncü ürünler geliştirmeye odaklanıyoruz. Elektrikli süpürgelerden akıllı mutfak teknolojilerine, kişisel bakımdan evcil hayvan sağlığına kadar uzanan geniş bir ürün portföyüyle tüm yaşam alanlarına dokunmaya çalışıyoruz. Elektrikli süpürge kategorimizde bu yıl öncü birçok ürünü pazara sunduk. WD9 3in1 Islak Kuru Süpürge, yüksek performanslı güçlü emiş gücü sayesinde tüm leke ve kirleri hem siler hem de süpürür. Temiz ve kirli su tanklarının ayrı olması, her kullanımda yalnızca temiz su püskürterek hijyen sağlar ve kirli suyun geri dönüşünü engeller. Otomatik sürüş özelliğiyle pratik kullanım sunan, ıslak temizlikte rulo fırçaları kendi kendini temizleme özelliğiyle temizler ve sıcak hava ile kurutan teknolojisi sayesinde bakterileri yüzde 99 öldürür. Bunun dışında halı ve koltuk yıkama teknolojilerinde Türkiye’de farklı modellerimizle çığır açtığımız bir yıl içindeyiz. Halı, koltuk, araba koltuğu, döşeme gibi farklı yüzeylerde buharlı temizlik özelliği ile yüzde 99,99 hijyen sağlanıyor. Vakum teknolojisi ile lekeler anında yok oluyor.

Pasteur yoğurt makinemiz çiğ sütü direkt pastörize edebilen ve kişisel tercihinize göre yoğurt yapmanızı sağlayan, mobil uygulama üzerinden adımları takip edilebilen ve kişiselleştirilebilen özellikleriyle devrim niteliğinde bir ürün. Milkymoothie Kişisel Blender çevre dostu ve vegan beslenmeye uygun yapısıyla evde yulaf, soya, pirinç gibi bitki sütlerinizi üretmenizi sağlayan aynı zamanda içmeye hazır sıcak çorba hazırlayan, smoothie ve katı meyve suyu hazırlama seçenekleriyle Türkiye’deki ilk kişisel blender. Bu yıla damgasını vuran akıllı mutfak teknolojilerimizden bir diğeri ise multi fonksiyonel pişirici Fakir NoteCook, 17 farklı fonksiyonu tek bir cihazda toplayan, 100’den fazla profesyonel şef onaylı tarifi içeren ve kullanıcılarına adım adım dijital ekran aracılığıyla yön veren bir diğer üstün teknoloji diyebiliriz. Yakın zamanda ise kapsül kahve makinamız ile kahve tutkunlarına minimal tasarımıyla pratik kahve deneyimi sunuyoruz. Bu yenilikçi ürünlerimiz, teknolojik altyapımızın ve Ar-Ge çalışmalarımızın somut çıktıları olarak pazarda önemli bir fark yaratıyor. Önümüzdeki dönemde de bu vizyonla yeni ürünler geliştirmeye ve sektöre öncülük etmeye devam edeceğiz.

İYO markalı ürünlerimizle ise kişisel bakım ve sağlık konusuna odaklanıyoruz. İYO, “içten dışa iyilik” yaklaşımıyla iyi yaşamı sahiplenme stratejimizin bir parçası. Bu marka altında 4 ana kategoride 9 cihaz ile tüketicilerimizin huzurundayız. İYO markalı ürünlerimiz, estetik uzmanlarının danışmanlığında 2 yıl süren klinik araştırmalar ve testler sonucu geliştirildi. Bir bakıma güzellik salonunu evlere getirdik diyebiliriz.

Ayrıca, yakın zamanda evcil hayvan sahiplerine özel, pet sağlığı için geliştirdiğimiz ürünlerimizi de tüketicilerimizin beğenisine sunduk. Sevimli dostlarımızın beslenme ve bakımından temizliğine birçok ihtiyacına cevap veren “PetPard” adlı yeni ürün serisiyle evcil hayvan sahiplerini de rahatlatmayı amaçladık. Su pınarı, evcil hayvan besleyici ve bakım kitinden oluşan PetPard ürünleri sektörde yepyeni bir kategori oluşturuyor.

► Fakir Hausgeräte, özellikle elektrikli süpürge kategorisinde en iyi bilinen markalar arasında. Neden özellikle bu kategori?

Süpürge, Fakir Hausgeräte’nin lokomotif ürün grubu. Süpürge kategorisi tüm ürün gruplarımız arasında yüzde 50’ye yakın paya sahip. Tüketicinin hayatını kolaylaştıran, inovatif ve pratik temizlik sağlayan iddialı ürünlerimiz var. Fakir Hausgeräte olarak süpürge denildiğinde ilk akla gelen, tercih edilen ve beğenilen marka olmamızın en önemli sebepleri, yıllar önce Türkiye pazarına üstün Alman teknolojisini ve kalitesini Fakir Hausgeräte markalı süpürgeler ile ilk olarak getirmemiz, satış sonrası servis hizmetlerinde hızlı ve deneyimli çözümler sunmamız ve satış kanallarımızı tüketici beklentilerine göre çok hızlı biçimde genişletebilme yeteneğimiz. Süpürge kategorisindeki teknolojiler tüketici taleplerine göre dünyada çok hızlı şekilleniyor. Bugün artık birçok evde aynı anda birden fazla süpürge modeli kullanım amacına göre tercih ediliyor ve bizim de tüketicilere sunduğumuz seçenekler geçmişten gelen kültür ve mirasımızla paralel Islak&Kuru, Dikey Şarjlı Süpürgelerden, Buharlı Temizleyicilere, Robot Süpürgelerden, Spot Cleaner dediğimiz buharlı koltuk ve halı temizleyicilere kadar uzanıyor.

GFK araştırmalarına göre süpürge pazarında en çok büyüyen kategoriler arasında birinci sırada yer alan Islak & Kuru, Dikey Şarjlı Süpürgeler, Buharlı ve Vakumlu Yüzey Temizleyiciler arasından farklı tüketici ihtiyaçlarını karşılayacak çeşitlilikte teknolojilerimizi bu yıl tüm ürün range olarak tüketicilerimize sunduk. Bu yıl lansmanını gerçekleştirdiğimiz WD9 Islak&Kuru, Dikey Şarjlı Süpürge ve Spot Cleaner ürünlerimiz çok büyük ilgi görüyor. Bunlar dışında torbalı, torbasız, şarjlı dikey, ıslak-kuru, robot süpürgeler ile tüketici segmentinin ihtiyacına uygun, farklı teknolojik özelliklere sahip süpürge alternatifleri sunuyor ve kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Marka olarak, son tüketicinin ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi robot süpürge çözümleri sunmayı önceliğimiz olarak belirliyoruz. Mayıs ayında yeni nesil LDS navigasyonlu, istasyonlu, sıcak hava ile mop kurutma özelliği, HEPA filtre sistemli RS 830 Plus robot süpürge ile yüksek emiş gücüne sahip son teknoloji robot süpürgemizi pazara sunduk.

► Enerji verimliliği yüksek, çevre dostu ürünler konusunda hangi adımları atıyorsunuz?

Sürdürülebilirlik bizim için sadece bir trend değil, 1933’ten bu yana sürdürdüğümüz kalite anlayışımızın doğal bir uzantısı. Fakir Hausgeräte olarak bugünün ihtiyaçlarını karşılarken geleceği koruyan bir yaklaşımı benimsiyor, çevre dostu teknolojilerimizle hem yaşamı kolaylaştırıyor hem de daha yaşanabilir bir dünya için katkı sağlıyoruz. Ürünlerimizi tasarlarken ve üretirken yalnızca yüksek teknoloji ve estetik değil, aynı zamanda doğaya duyarlılık da önceliklerimiz arasında yer alıyor. Alman mühendisliğiyle geliştirdiğimiz ürünlerimiz, uzun ömürlü kullanım, maksimum konfor ve minimum enerji tüketimi ilkeleriyle üretiliyor. Çünkü biz, bir ev aletinin yalnızca satın alma fiyatına değil, uzun vadede doğaya ve kullanıcıya olan maliyetine de bakılması gerektiğine inanıyoruz. Ürün tasarım felsefemizde uzun ömürlülük esas alıyoruz. Bu da doğal kaynakların daha verimli kullanılması anlamına geliyor. “Bir kez al, uzun yıllar kullan” anlayışı hem ekonomik hem de çevresel açıdan değer yaratıyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.