“HEDEFİMİZ, PAZARYERİ PLATFORMUMUZLA BİR YAŞAM TARZI SUNMAK”
Necip GÜRBEY – Karaca Genel Müdürü
Global ölçekte faaliyet gösteren, ev ve yaşam ürünleri alanında öncü marka Karaca, gerçek ihtiyaçlara çözüm getiren, anlamlı deneyimler yaratma hedefiyle güçlü yolculuğuna değer katıyor. Sürdürülebilirlik ve inovasyonu stratejik bir öncelik olarak ele alan şirket, pazaryeri platformuyla kaliteli markaları bir araya getirerek daha iyi bir müşteri deneyimi sağlıyor. Sürdürülebilirlik raporu ve bu alanda attıkları somut adımları bizlerle paylaşan Karaca Genel Müdürü Necip Gürbey, Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayarak pazaryeri platformunun sektöre etkilerini de aktarıyor.
► Bünyesinde yer alan markalarla ve inovatif ürünleriyle sektör liderliğini koruyan Karaca, 2024 yılında yayımladığı “Sürdürülebilirlik Raporu ile birlikte ‘Değer Katmak Doğamızda Var’ anlayışıyla yürüttüğü faaliyetlerinin altını çiziyor. Öncelikle bu rapor hakkında detaylı bilgileri alabilir miyiz? Raporda öne çıkan başlıklar neler oldu?
Karaca olarak sürdürülebilirlik ve inovasyonu sadece bir sorumluluk değil, aynı zamanda uzun vadeli stratejik bir dönüşüm süreci olarak ele alıyoruz. “Değer Katmak Doğamızda Var anlayışıyla şekillenen faaliyetlerimizi bu raporda topladık. Burada sadece çevresel sürdürülebilirliğe değil, aynı zamanda sosyal ve ekonomik boyutlara da odaklandık. Raporda öne çıkan başlıkların başında enerji dönüşümümüz geliyor. Örneğin, küçük ev aletleri üretiminde 2023’te yüzde 78 olan yenilenebilir enerji kullanım oranını bu yıl yüzde 85’e çıkardık. Ayrıca, ürün ambalajlarımızın tamamı yüzde 100 geri dönüştürülebilir malzemelerden üretiliyor. Ağustos 2024’te başlattığımız pilot mağaza projemiz de oldukça ses getirdi. Mesai saatleri dışındaki enerji tüketimini optimize ederek sadece üç ayda yüzde 40 oranında tasarruf sağladık. Bu uygulamayı Mart 2025 itibarıyla tüm mağazalarımıza yaygınlaştırmayı planlıyoruz. 2030 yılına kadar tüm ofis ve tesislerimizde yenilenebilir enerji kullanımına geçmeyi hedefliyoruz. Bu süreci planlarken yalnızca çevresel etkiyi azaltmayı değil, aynı zamanda işimizin uzun vadeli verimliliğini ve dayanıklılığını artırmayı da önceliklendiriyoruz.
► Yine aynı rapor üzerinden gidersek, ürün tasarımından operasyonel süreçlere kadar sürdürülebilirlik hedeflerinizi entegre ettiğiniz projelerinizi ve hizmetlerinizi öğrenebilir miyiz? Bugüne kadar atılan somut adımlar neler oldu?
Karaca olarak, 2030 yılına kadar tüm elektrik enerjimizi yenilenebilir kaynaklardan sağlama hedefiyle enerji dönüşüm yolculuğumuzu kararlılıkla sürdürüyoruz. Yaptığımız çalışmalar doğrultusunda 100 bin metrekarelik yeni lojistik merkezimizde 1.6 MW kapasiteli bir çatı güneş enerjisi sistemi kuruyoruz. Haziran ayında devreye alınacak bu sistem, merkezin elektrik ihtiyacının büyük kısmını kendi ürettiği yenilenebilir kaynaklardan karşılayacak. Bu merkez bizim için yalnızca bir depo değil, aynı zamanda sürdürülebilir altyapıların nasıl kurulabileceğine dair bir örnek teşkil ediyor. Tüm bu adımları yalnızca karbon ayak izimizi azaltmak amacıyla atmıyoruz. Aynı zamanda kaynakları daha verimli kullanarak operasyonel maliyetleri düşürmeyi ve sürdürülebilir büyümemizi güçlendirmeyi hedefliyoruz.
► Karaca’nın, dünyaca ünlü ev ve yaşam markalarının satışa sunulduğu pazaryeri platformuna dönüşme hedefiyle ilgili stratejileri ve çalışmaları anlatır mısınız? Bu platformun ortaya çıkmasına vesile olan amaçlarınız neler?
Karaca uygulamasının ev-yaşam kategorisinde pazaryerine dönüşümü stratejisinin temelinde, tüketicilere ev ve yaşam kategorisindeki tüm ihtiyaçlarını tek bir noktadan, zengin bir marka ve ürün çeşitliliğiyle sunma arzusu yatıyor. Karaca sadece kendi ürünlerini değil, aynı zamanda seçkin ve prestijli global markaları da platformuna dahil ederek hem yerel hem global pazarda marka bilinirliğini daha da artırmayı ve sadece ürün sunan bir marka olmaktan çıkıp, kullanıcılarına bir yaşam tarzı sunmayı hedefliyor.
► Pazaryeri platformunuzun sektöre etkileri neler olacak? Bu bağlamda vizyonunuzda yer alan ana unsurlar ve kriterler neler?
Karaca uygulamasının ev-yaşam kategorisinde pazaryerine dönüşmesinde; kaliteli markaları bir araya getirmek, daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak, tüm markalara erişilebilirlik sağlamak ve global pazarda güçlü bir oyuncu olma vizyonu yatıyor. Yüzlerce marka ve bu markaların binlerce ürününün yer aldığı Karaca’da, yalnızca ürün çeşitliliği değil, seçicilik de temel kriterlerden biri olarak öne çıkıyor. Platforma dahil edilen markalar, estetik, fonksiyonellik ve tasarım odaklı bir vizyonla belirleniyor. Dünyaca ünlü yüzlerce markayı bir araya getirmede küratörlük görevini üstlenen Karaca yalnızca satış yapmayı değil, ev yaşamında ilham veren bir deneyim sunmayı hedefliyor.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.