“DİJİTALLEŞMENİN MERKEZİNDE: ING TÜRKİYE İLE ZAHMETSİZ BANKACILIK DÖNEMİ”
Dijital bankacılığın öncüsü ING Türkiye, müşterilerine masrafsız, esnek ve zahmetsiz bir bankacılık deneyimi sunarak finansal süreçleri kolaylaştırıyor. KOBİ’lerden büyük ölçekli şirketlere kadar tüm işletmelerin dijital dönüşümüne destek olan banka, güçlü teknolojik altyapısı ve yenilikçi çözümleriyle fark yaratıyor. Business Türkiye okuyucuları için dijital dönüşüm yolculuklarını anlatan ING Türkiye Tüzel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Hüsniye Ulu, müşteri deneyiminde fark yaratan stratejilerini ve geleceğe yön veren vizyonlarını paylaşıyor.
Üstün müşteri deneyimi adına izlediğiniz strateji ve genel anlamda yaklaşımlarınızı öğrenebilir miyiz? Öncelikleriniz neler?
Türkiye’nin en sevilen dijital bankası olmayı hedefliyoruz. Üstün değer yaratarak müşterilerimizin iş ve özel hayatlarında bir adım önde olmalarına imkan sağlamayı amaçlıyoruz. Bunu yapabilmek için bankacılığı zahmetsiz hale getiriyor müşterilerimize kazandıran çözümlerimizle onların hayatlarındaki en büyük destekçilerinden biri olmayı hedefliyoruz. Esnek ve dijital çözümlerimizle işletmelere zamandan tasarruf etme ve işlerine odaklanma fırsatı sağlamayı önceliklendiriyoruz. Bu amaç doğrultusunda odağımız masrafsız ve dijital bir bankacılık deneyimi sunmak. Bu kapsamda dijital yatırımlarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Bununla birlikte IPSOS Global tarafından yürütülen NPS (net tavsiye skoru) çalışmasında 16 banka arasında 1. olduk. Üstün müşteri deneyimi hedefimizin yansıması olan bu sonuçtan gurur duyuyoruz.
Büyük bir dijital dönüşüm yolculuğundan geçen ING, hayata geçirdiği uygulamalar ile KOBİ ve ticari şirketler için bankacılığı zahmetsiz hale getiriyor. Bu dönüşüm yolculuğunun detaylarını ve hedeflerini sizden dinleyebilir miyiz?
KOBİ’ler için dijital dönüşüm artık bir tercih değil, rekabetçi kalabilmenin ön koşulu. Dijital teknolojiler sayesinde süreçler hızlanıyor. Böylece müşterilerin finansal ihtiyaçlarına daha hızlı cevap verilebiliyor, finansal danışmanlıkları üstlenilerek işlerine odaklanabilmelerine fırsat tanınıyor ve müşteri deneyimi iyileşiyor. Ayrıca çevik dijital çözümler, KOBİ’lerin büyük ölçekli şirketlerle aynı pazarda daha eşit şartlarda rekabet etmesine imkan tanıyor. Dolayısıyla KOBİ’lerin dijital çağa ayak uydurması artık bir zorunluluk. ING Türkiye olarak biz de bu dönüşüm sürecinde K0Bİ’leri desteklemeyi hedefliyor, bu yolculukta onlara masrafsız ve dijital bir bankacılık deneyimi sunarak yanlarında yer alıyoruz. Bu vizyon doğrultusunda ING Türkiye olarak altyapıdan ürün ve hizmetlere kadar birçok alanda teknoloji odaklı yatırımlarımızla büyük bir dijital dönüşüm yolculuğundan geçtik. Bu dönüşüme paralel olarak tüzel bankacılıkta da önemli adımlar attık. Bugün müşterilerimiz şubeye gitmeye gerek kalmadan birçok bankacılık işlemini dijitalden kolayca gerçekleştirebiliyor, dilediği zaman Cebimdeki Danışman aracılığıyla bir bankacı ile görüntülü konuşabiliyor. Kredi ihtiyaçlarından mevduat ihtiyaçlarına, toplu ödemelerden yurt dışı ödemelerine kadar nakit akışlarına çözüm sağlıyoruz. Bununla birlikte dijital kanallarımızı geliştirmeye devam ediyoruz. Örneğin, ING Mobil üzerinden dijital olarak onaylanabilen Dijital Genel Kredi Sözleşmesi ile işletmelere hız ve operasyonel kolaylık sağlıyoruz. İşletmelerin şubeye gitmeden belirli tutarlardaki finansal ihtiyaçlarını hızlı şekilde karşılıyor, erişilebilir bankacılık hizmeti sunuyoruz. Ayrıca tüm kurumsal müşterilere açık bankacılık ile tüm banka hesaplarına tek ekrandan ulaşabilme imkanı sunuyoruz. Bununla birlikte işletmeler, döviz dönüşüm destekli İBKB işlemi ile kurumsal internet şubesi aracılığıyla dijital döviz dönüşüm desteğinden faydalanabiliyor. Müşterilerimiz, dış ticaret işlemlerini tek bir ekrandan izleyebiliyor ve para transfer işlemlerini gerçekleştirebiliyor. Gelişen teknolojilerle dijital yetkinliklerimizi geliştirmeye ve müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına yönelik çözümler yaratmaya devam edeceğiz.
Yarattığınız dijital deneyimi ve projelerinizi anlatır mısınız? Şahıs firmalarına ihracatlarını artırma ve finansal esneklik fırsatı sunan bir banka olarak çalışmanızın detaylarını ve sunduğunuz olanakları anlatır mısınız?
Biz uzun zamandır dijitalleşmeyi merkeze alarak dijital kanallarımıza yatırım yapıyoruz. Dijital kredilendirme alanında da güçlü adımlar atıyoruz. ING Türkiye olarak, müşterilerimizin krediye erişimini hızlandırmak ve tamamen dijital bir deneyim sunmak amacıyla geliştirdiğimiz İşim İçin Hızlı Limit ve İşim İçin Anında Kredi çözümleriyle süreci tamamen dönüştürdük. İşim İçin Hızlı Limit hizmetimiz ile müşterilerimiz şubeye gitmeye gerek kalmadan ihtiyaçları olan kredi ürünleri için dijital kanallar üzerinden limit başvurusunda bulunabiliyor ve başvuru sonucunu dijitalden öğrenebiliyor. Daha küçük ölçekli işletmeler için sunduğumuz İşim İçin Anında Kredi hizmetimiz ise aynı kapsamlı veri entegrasyonu prensipleriyle çalışıyor. Ayrıca karar süreci tamamen anlık olarak gerçekleşiyor. Limit büyüklüğüne ve işlem tipine göre sistem, arka planda gerekli kontrolleri yaparken, müşterilerimiz çok kısa bir süre içerisinde sonuç alabiliyor. Her iki hizmet de ING dijitalleşme vizyonunu kredi süreçlerine taşırken işletmeler için hız, kolaylık ve güveni bir arada sunuyor. Bankacılığı zahmetsiz hale getiriyor, müşterilerimizin işlerine odaklanmalarına imkan tanıyoruz. Bu yatırımlarımızın başarılı sonuçlarını da görüyoruz. Örneğin tüzel müşterilerimizin yüzde 85’den fazlası şubeye gitmeye gerek kalmadan dijitalden müşterimiz olurken, bu oran şahıs işletmelerinde yüzde 90’ı buluyor. Kredi kullandırımlarımızın ise yüzde 75’ten fazlası dijital olarak kullandırılıyor. Bununla birlikte müşterilerimizin ihtiyaçlarına segmente özel ürünlerimizle onların yanındayız. İşim İçin Hızlı Limit hizmetimiz ile işletme sahipleri, sürdürülebilirlik vizyonumuzla paralel olarak belge paylaşmadan mali verilerinin GİB üzerinden otomatik olarak paylaşılması için onay verebiliyor. Böylece dijital ortamda kredi başvurularını dakikalar içerisinde tamamlayabiliyor ve kredisini kullanabiliyor. İhtiyaçları olan araç, iş yeri, rotatif, DBS ve TL ihracat kredisi gibi yüksek limitli kredi ürünleri için tek seferde tamamen dijital kanallar üzerinden limit başvurusunda bulunabiliyor. Ayrıca, ING Leasing ürün ve hizmetlerinden yararlanmak isteyenler de bu taleplerini dijitalden başlatabiliyor. Mali müşavirler, muhasebeciler, avukatlar, diş hekimleri, eczacılar, veterinerler ve doktorlar için özel olarak tasarlanan Profesyonel Limit hizmetimiz ile şahıs işletmeleri, yüksek kredi limitlerine uygun faiz oranları ve düşük masraflarla ihtiyaçları olan krediye kolayca ulaşabiliyor. Sigorta acenteleri, mimar-mühendislik ofisleri, servis taşımacıları konusunda özel paketler hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Ek olarak, müşterilerimizin kapsamlı sigorta ihtiyaçlarını hem kredi paketleri kapsamında hem de tekil olarak dijitalden karşılıyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.




 
						

