“BAŞARILARIMIZI YATIRIMCILARIMIZLA BİRLİKTE İNŞA EDİYORUZ”

Anne-bebek ürünleri perakendesinin öncüsü ebebek, geniş mağaza ağı, e-ticaret sitesi ve mobil uygulamalarıyla milyonlarca aileye ulaşıyor. 2025’te finansal gücünü pekiştirerek global büyüme adımlarını hızlandıran şirket, Birleşik Krallık’taki mağazaları ve Mothercare lisans anlaşmasıyla dikkat çekiyor. Yatırımcı ilişkilerinde şeffaflığı ve güveni önceliklendirdiklerini belirten ebebek Planlama Analiz ve Yatırımcı İlişkileri Direktörü Pınar Topsakal Eşici, Business Türkiye okuyucuları için şirketin 2025 yılı performansını ve gelecek vizyonunu paylaşıyor.

ebebek’in 2025 yılı performansını ve hedeflerinizde gelinen noktayı sizden dinleyebilir miyiz? 2025 hangi güçlü adımların atıldığı bir yıl oluyor?

2025 yılı bizim için hem finansal gücümüzü pekiştirdiğimiz hem de global vizyonumuzu ve teknoloji yatırımlarımızı ileriye taşıdığımız güçlü bir dönem oldu. Yılın ilk yarısında Türkiye’deki geniş mağaza ağımızda 26 milyondan fazla misafirimizi ağırladık. ebebek.com platformumuzda ise 71 milyonun üzerinde bebeveyni karşıladık. Güçlü marka algımızın ve tüketici sadakatinin sonucu olarak ziyaretçi sayımız 2024 yılının aynı dönemine göre mağazalarımızda yüzde 4,6; ebebek.com’da ise yüzde 8,9 oranında artış gösterdi. Yılın ilk yarısında toplam satış adedimiz yüzde 11,9 büyüyerek 50 milyonu aştı.
Enflasyon muhasebesi sonrası verilere göre, grup olarak yılın ilk yarısındaki hasılatımız geçtiğimiz yıl aynı döneme göre yüzde 10,8 artışla 11,6 milyar TL’ye çıkarken, 829 milyon TL olan FAVÖK’ümüz bin 351 milyon TL’ye çıkarak yüzde 62,9’luk güçlü bir artış kaydetti. Kârlılık göstergelerimiz de güçlenmeye devam etti. Brüt kâr marjımız 2024 yılının ilk yarısındaki yüzde 32,6’dan 2025 yılının ilk yarısında yüzde 35,3’e, FAVÖK marjımız aynı dönemde yüzde 8’den yüzde 11,7’ye yükseldi. Hem fiziki mağazalarımız hem de dijital kanallarımızdaki stratejik adımlarımızın bu başarıda etkisi oldukça büyük.
2025 yılı aynı zamanda global büyüme ve teknolojik yatırımlarımızı hızlandırdığımız bir dönem oldu. Birleşik Krallık’taki ilk fiziki mağazamızı Aralık 2024’te açtık. 2025 yılının ilk yarısında iki yeni mağaza daha ekleyerek bu bölgedeki toplam mağaza sayımızı üçe çıkardık. Birleşik Krallık merkezli, bebek ve çocuk ürünlerinde uzmanlaşmış küresel bir marka olan Mothercare ile imzaladığımız 10 yıl süreli lisans anlaşmasıyla markanın Türkiye pazarındaki kullanım hakkını elde ettik. Kuzey Irak pazarına yönelik fizibilite çalışmalarımız sürerken, Türkiye’de mağaza içi deneyimi güçlendirmek için kasalarımızın çevrim dışı ve kesintisiz olarak çalışabileceği altyapı geliştirme çalışmalarımıza devam ettik.

TÜYİD Yatırımcı İlişkileri Zirvesi’nde “Yatırımcı İlişkilerinde Parlayan Yıldız” ödülünü aldınız. Öncelikle bu ödülü getiren çalışmalarınızı anlatır mısınız? Motivasyonlarınız neler oldu?

Eylül 2023’te halka arzımızın rekor katılımla gerçekleşmesi markamıza duyulan güvenin en somut göstergesi. Bizler de bu güveni pekiştirmek için yatırımcılarla kurduğumuz iletişimde şeffaflık, hız ve erişilebilirliği önceliklendirdik.
Borsa İstanbul’da gongu çaldığımız andan itibaren bize güvenen gerek bireysel gerek kurumsal yatırımcılarımızın sorumluluğunu en derinden hissediyor, ekibimizle her gün bir öncekinden daha fazla çalışmaya gayret ediyoruz. Bu gayretlerimizin bir sonucu olarak Aralık 2024’te TÜYİD Yatırımcı İlişkileri Ödüllerinde “Yatırımcı İlişkilerinde Parlayan Yıldız” ödülüne layık görüldük.
Halka arzımızdaki rekor katılımın bir yansıması olarak yatırımcılarımızdan yüksek sayıda e-posta alan bir şirketiz. Yatırımcılarımızın sorularını daha kaliteli şekilde cevaplamak ve mevzuatta yer aldığı üzere bu yazışmaların kayıtlarını tutabilmek için onlarla e-posta aracılığıyla yazılı iletişim kurmayı tercih ediyoruz. CRM programımız üzerinden yürüttüğümüz bu süreçte, yatırımcılarımıza 1 iş günü içinde cevap verme hedefiyle hareket ediyoruz.
Kurumsal web sitemizi yalnızca yasal zorunlulukları karşılayan bir alan olmaktan çıkarıp, yatırımcılarımız ve paydaşlarımız için kapsamlı bir bilgi merkezi haline getirdik. Sektörün en iyi uygulamalarını örnek alarak hem Türkçe hem İngilizce içeriklerle sitemizi sürekli güncel tutuyoruz.
Halka arzımızdan sadece 7 ay sonra, yıllık faaliyet raporumuzu mevzuatın zorunlu kıldığı başlıkların ötesindeki zengin bir içerikle yayımladık. İkinci yılımızda ise 2024 Faaliyet Raporumuz, uluslararası raporlama standartlarıyla uyumlu yapısı ve kapsamlı içeriği sayesinde dünyanın en prestijli ödüllerinden biri olan ARC Awards 2025’te ‘PDF Version of Annual Report: Retail-Specialty Stores’ kategorisinde Gümüş Ödül’e layık görüldü.
Bize güvenen ortaklarımıza karşı duyduğumuz sorumluluk duygusu ve sektördeki en iyi uygulamaları kısa sürede hayata geçirme isteğimiz çalışmalarımıza her daim yön veriyor.

ebebek’in finansal planlama süreçlerinde kısa vadeli operasyonel hedeflerle uzun vadeli büyüme stratejilerini nasıl dengeliyorsunuz? Bu noktada yatırımcıyla kurulan güçlü bağ finansal planlamada nasıl bir rol oynuyor?

Finansal planlamada kısa vadede önceliğimiz, zorlu makroekonomik koşullara rağmen operasyonel verimliliği artırmak. Bu doğrultuda kira ve tedarik zinciri giderlerindeki kazanımlarımızı korurken, otomasyon yatırımlarıyla gelecekte iş gücü verimliliğini ve süreç hızını artıracak altyapıyı şimdiden oluşturuyoruz. Odaklı maliyet yönetiminden elde ettiğimiz avantajları, etkin gelir yönetimi ve güçlü kampanya planlamasıyla birleştiriyoruz. Bu yaklaşımımız sayesinde 2025 yılının ilk yarısında FAVÖK marjımızda geçen yıla göre 3,7 puanlık bir artış yakaladık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.