2021 yılını bitirmeye sayılı günler kala, biten bir yılın etkilerini daha yeni analiz edebilecek hale gelmişken, 2022 yılının trendlerinin neler olacağı hakkında fikirler çoktan oluştu bile. Özellikle iş dünyasında bütün taşların oynamasına neden olan pandemi sürecinden itibaren son hız devam eden değişimler, şirketleri de sürekli güncellenen yeni teknolojilere uyum konusunda hızlandırdı. Art arda açıklanan yeni trendlerden en çok dikkat çekenler ise pazarlama alanında olanlar. Şirketler söz konusu yeniliklere adaptasyon süreci geçirirken, pazarlama yöneticileri ve çalışanları ise yeni trendleri nasıl daha verimli kullanacaklarına dair stratejilerini her an revize ederek belirlemek zorundalar. Google, 2022’de Chrome tarayıcılarında üçüncü taraf çerezlere desteği sona erdirme durumunu 2023 yılına ertelemiş olsa da, risk hâlâ ortadan kalkmış değil. Ayrıca tüketicilerin gizlilik talepleri de aynı şekilde devam ediyor. Hal böyle iken gelin hep birlikte önümüzdeki yıl pazarlama alanında bizleri bekleyen yeni trendlere birlikte göz atalım.

1- ÜÇÜNCÜ TARAF ÇEREZLERINE ALTERNATIFLER

Birinci taraf verisine sahip olmak için çağrı merkezleri ve sosyal medya gibi kaynaklardan destek alabilirsiniz. Müşterilerinizi ek veri paylaşmaya ikna ederek, tüm verileri bir platform üzerinde toplayabilirsiniz. Bu verileri en etkili biçimde kullanmak için doğru kaynaklara yönelebilirsiniz. Ayrıca gelişmekte olan kanalları kullanmanızda oldukça etkili olacaktır.

2- HIBRIT MODELI ETKINLIKLER
Geçtiğimiz yıldan itibaren, pandeminin etkisiyle başlayan kısıtlamalar ve karantina süreçleri, şirketlerin sunumlarını da dijital ortamlara taşıdı. Mağaza açılışlarından fuarlara kadar birçok etkinlik sanal olarak gerçekleştirildi. Örneğin ünlü moda firmaları defilelerini sanal platformlarda sergiler oldu. Şirketler bütçelerini bu alanlara kaydırırken, yaratıcı fikirlerin de peşine düştüler. Gelinen noktada kısıtlamalar büyük oranda kalkmış olsa da hem kolaylığı hem de daha fazla kitleye ulaşma bakımından sanal etkinliklere ilgi artarak büyüyor.

4- INFLUENCER PAZARLAMA VE YAPAY ZEKA
Pazarlama harcamalarının yüzde 20’sinden fazlasını influencer içeriğine ayrıldığını düşünürsek söz konusu pazarlama modelinin önümüzdeki dönemde de devam edeceği açıkça görülüyor. Buna bir adım daha eklendiğinde yapay zeka devreye giriyor. Sadece robotlar ve sesli asistanlarla sınırlı kalmayan yapay zeka, şirket kampanyalarının kalitesini iyileştirmelerine de yardımcı oluyor. Influencerların performanslarını ölçebilmenize olanak sağlıyor ve kullanıcıların hangi içeriklere daha çok ilgi gösterdiğini de saptıyor. Milyonlarca görüntüyü ve videoyu birkaç saniye içinde analiz edebilen yapay zeka, daha değerli içerik oluşturmanız için sizi yönlendiriyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.