E-TiCARETTE KÜRESEL TRENDLER
Hızla değişen dijital dünyanın önemli bir parçası olan E-ticaret kısmında yepyeni trendlerin öne çıkacağını da ifade eden Cenk Çiğdemli’nin konuyla ilgili açıklamaları ise şöyle; “Trendlerden biri “P-Ticaret”. Geçtiğimiz aylarda, film ve dizi platformu Netflix’in yeni açtığı e-ticaret platformunda sevilen orijinal yapımlarına ilişkin ürünleri satışa sunmaya başlaması, sektörde yeni bir akıma öncü oldu. Türkiye’de de bir süredir özellikle dizi oyuncularının giydiği giysi, ayakkabı ve kullandıkları aksesuarların benzerlerinin internet üzerinden satıldığını görüyoruz. Netflix’in e-ticarete başladığını duyurmasından sonra birçok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de sektörde bir hareketlilik başladı. Film ve dizilere ilişkin tişört, bardak, şapka gibi anı eşyaları hazırlayan firmalar da işlerini e-ticarete taşımaya başladı. İnsanlar en sevdikleri, hatta belki kendileriyle özdeşleştirdikleri dizi ve film karakterlerine ilişkin eşyalarla bağ kurmayı seviyor. Bu kategoriye, popüler kültür ürünlerinin satışına yönelik olduğu için P-ticaret adını verdik. Yakında bu alanda iş yapan çok sayıda P-ticaret markası olacak. Bir diğer trend ise, Kol-Ticaret. Kol (Key Opinion Leader) olarak adlandırılıyor. Canlı yayında anlık satışlar yapan fikir önderleri, e-ticarette yeni bir trend başlattı. Asya’da başlayan ve tüm dünyaya yayılan Kol-Ticaret, sosyal medya platformlarının canlı yayın özelliği veya e-ticaret firmaları tarafından kullanılan canlı yayın programları üzerinden yapılıyor. Asya ülkelerinde canlı yayın satışı yapan ve KOL (Key Opinion Leader- Fikir Önderi) olarak adlandırılan isimler var. Bu isimler yayın sırasında ürünleri tanıtarak, anlık binlerce ürün satışı gerçekleştirebiliyorlar. Daha samimi bir satış modeli olması da bu konuda etkili oluyor. Mesela bir seyahat sitesinin CEO’su olan James Liang birkaç saatlik canlı yayın açarak 10 milyon dolara yakın seyahat paketi satmıştı. Bir ev aletleri firmasının yöneticisi Dong Mingzhu’da birkaç saat içinde 40 milyon dolardan fazla değerde ev aletleri satışı gerçekleştirmişti. Çin’de ruj markası tanıttığı canlı yayınlarıyla bilinen Li Jiaqi sadece birkaç dakika içinde on binlerce ruj satabiliyor. Söz konusu yöntem; hızlı tüketim, tekstil, ayakkabı, tesettür gibi kategorilerde, ürün deneme yapılarak e-ticarete farklı bir boyut getirebiliyor. İşletmelerin kendi web siteleri üzerinden canlı yayın ile satış yapmaları ziyaretçilerle etkileşimi artırıyor. Görerek satın almak, online alışverişte güveni de olumu anlamda etkiliyor.”

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.