“2025’İN İKİNCİ ÇEYREĞİNDE GÜÇLÜ PERFORMANSIMIZLA FARK YARATTIK”

Türkiye’nin öncü hazır giyim ve perakende markası Koton, 2025 yılında da güçlü büyümesini sürdürüyor. 2025 yılı ikinci çeyreğinde geniş ürün yelpazesi, dinamik fiyatlama politikası, stok, tedarik ve maliyet yönetimi alanlarındaki stratejik atılımları sonucunda güçlü bir finansal performans sergileyen şirket, geçen senenin aynı dönemine kıyasla yavaşlayan tüketici talebine rağmen yılın ikinci çeyreğinde yıllık bazda hem brüt kâr marjını hem de FAVÖK marjını artırdı. Net dönem kârı ve pozitif serbest nakit akışı elde etmeyi başardı. Şirketin brüt kâr marjı özellikle 2025 ilkbahar ve yaz sezonunda enflasyonun altında gerçekleşen maliyet artışları ve etkin stok yönetimi sayesinde yılın ilk çeyreğine kıyasla 22 puan, geçen senenin aynı çeyreğine kıyasla ise 4 puan artarak yüzde 65’e çıktı. Aynı dönemde FAVÖK marjı, artan brüt kâr marjı ve kontrollü gider yönetiminin etkisiyle geçen senenin aynı dönemine kıyasla 5 puan artarak yüzde 37’ye çıktı. FAVÖK tutarı ise yine yıllık bazda yüzde 4’ün üzerinde artış kaydederek 2,6 milyar TL’yi aştı. Şirketin 2. çeyrek performansıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Koton CEO’su Dr. A. Bülent Sabuncu, sektör ortalamalarının üzerinde bir performans gösterdiklerinin altını çiziyor.

“HEM YURT İÇİ HEM YURT DIŞINDA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYORUZ”

Zorlu makroekonomik koşulların ve geçen yıla kıyasla daralan tüketici talebinin hakim olduğu 2025 yılının ilk yarısını geride bırakırken, stratejik önceliklerimiz doğrultusunda attığımız adımlar sayesinde ikinci çeyrekteki güçlü finansal sonuçlarımızla sektör ortalamalarının üzerinde bir performans gösterdiğimizi belirtmek isterim. Pazar koşullarına uygun dinamik fiyatlama stratejimiz, etkin stok ve tedarik yönetimimiz ile kontrollü maliyet yönetimimizin sonuçlarını görmeye başladığımız bu çeyrekte hem brüt kâr marjımızı hem de FAVÖK marjımızı artırırken, artan finansman maliyetlere rağmen 333 milyon TL net kâr elde etmeyi ve serbest nakit akışımızı 3 çeyrek sonra pozitif yöne geçirerek 636 milyon TL nakit yaratmayı başardık.
Yurt içi mağazacılık, amiral gemimiz olmaya devam ederek yılın ilk yarısında yüzde 7’nin üzerinde reel büyüme kaydetti. Yurt dışında aldığımız operasyonel önlemler ikinci çeyrekte meyvelerini vermeye başlarken, güçlü büyüme kaydeden e-ticaret kanalı satışlarının da desteğiyle toplam yurt dışı satışlarımızda dolar bazında yüzde 13 büyüme sağladık. Yılın ikinci çeyreğinde elde ettiğimiz güçlü sonuçlar, 2025 yılı hedeflerimize ulaşma konusundaki inancımızı pekiştirdi. Yurt içinde üçüncü çeyreğe güçlü başlarken, senenin ikinci yarısında TL’deki reel değerlenmenin geçen seneye kıyasla sınırlı kalmasıyla yurt dışı operasyonlarımızın da konsolide sonuçlara olumlu katkı sağlayacağını öngörüyoruz.

“İKİNCİ ÇEYREKTE FAALIYET KÂRI 1,1 MILYAR TL OLDU. 333 MILYON TL NET KÂR ELDE EDİLDİ”

Koton, devam eden durgun piyasa koşulları karşısında dinamik fiyatlama stratejisi, etkin stok yönetimi ve kontrollü gider yönetimi sayesinde 1,1 milyar TL faaliyet kârı elde etti. Şirket yüksek faiz ortamının getirdiği artan finansman maliyetlerine rağmen, yurt dışı operasyonlarından elde edilen kur farkı gelirinin de desteğiyle 333 milyon TL net kâr elde etti. Operasyonlardan elde edilen nakit akışının iyileşmesiyle serbest nakit akışı 3 çeyrek sonra pozitif yöne geçerek şirket 636 milyon TL nakit yarattı.

“YURT İÇİ MAĞAZACILIK AMİIRAL GEMİSİ OLMAYA DEVAM EDİYOR. BRÜT KÂR MARJI YÜZDE 73’E ÇIKTI”

Yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7’nin üzerinde büyüyen yurt içi mağazacılık satışları, yüzde 3 büyüyen yurt içi satışlara önemli destek sağladı. Yurt içinde mağaza sayısı değişmezken, mağazalarda yapılan optimizasyon çalışmalarının etkisiyle ilk yarı yılda yurt içi metrekare verimliliği dolar bazında yüzde 27 artış gösterdi. Yurt içi mağazacılık kanalının brüt kâr marjı ise ikinci çeyrekte geçen senenin ikinci çeyreğine kıyasla 6 puanlık artışla yüzde 73’e çıktı. Yurt dışı e-ticaret kanalı özellikle CIS Bölgesi’nde ve Avrupa’da yakalanan ivmelenmenin desteğiyle yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2 kat arttı.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.