”YATIRIM HİZMETLERİNİN DEMOKRATİKLEŞTİRİLMESİNE DAİR YENİLİKLER HEDEFLİYORUZ”

Teknolojinin ve dijital bankacılığın sağladığı olanak- ları en verimli şekilde kullanan Akbank, ileri seviye uzmanlıkla geliştirdiği alternatif finansal ürünleriyle üst düzey bir bankacılık deneyimi yaşatıyor. Dijital yetkinliklerini her geçen gün daha da artıran banka, temelinde büyük veri kullanımı olan teknolojileri çok yakından takip edi – yor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, finans dünyasında yaşanan dönüşümleri ve 2024 gündemlerini aktarıyor.

Akbank olarak 2024 yılında gündeminizde neler olacağından bahsedebilir misiniz?

Çok yoğun bir gündemimiz olduğunu söyleyebilirim. Haya tın her alanında fark yaratacak çözümlerimizi Akbanklılarla buluşturacağız. Bu yılın ilk yarısında yatırım hizmetlerinin demokratikleşmesine dair çok farklı yeniliklere imza atmayı hedefliyoruz. Ayrıca, Home Connect gibi farklı sektörlerden iş birlikleriyle alanında ilk çözümleri sunmaya devam edeceğiz. Böylece sektör üstü iş birliğine dayanan ve bankacılığın ötesinde deneyimler sunan çözümleri müşterilerimizle buluşturmayı sürdüreceğiz. Üçüncüsü, yeni nesil ödeme platformumuz Juzdan’ı bütünüyle yenileyeceğiz ve zenginleştireceğiz. Dördüncüsü, herkesin ChatGPT’yi konuştuğu bir ortamda, biz üretken yapay zeka çözümlerini hayata geçiriyoruz. Şu anda dört adet kullanım senaryomuz pilotta, beş tanesi de yakında pilota geçecek. Bunlarla birlikte sürdürülebilir ürünler yaratmaya devam edeceğiz. Yıl başında duyurduğumuz ve Türkiye’de bir ilk olan “Sürdürülebilir Mevduat” ürünümüz bu odağımızın güçlü bir göstergesi. Alışageldiğimiz geleneksel ürünleri sürdürülebilir hale getirdiğimiz yolculuğumuz 2024’te de tüm hızıyla devam edecek. Tüm bunlar ve daha fazlasıyla Akbanklıların bankacılık ihtiyaçlarına yanıt sunarken yaşamlarına da değer katmayı sürdüreceğiz.

Finansal okuryazarlığı artan ve bilinçlenen yeni müşteri profilinin yanı sıra ileri seviye teknolojilerin sisteme dahil olması sonucu bireysel bankacılıkta yaşanan gelişmeler ne yönde ilerliyor? Bankanızın bu alanda gerçekleştirdiği çalışmaları ve stratejisini anlatır mısınız?

Bugün veri ve verinin beslediği tüm sistemler, bankalara doğru zamanda, doğru platformda ve kişiselleştirilmiş deneyim sunma imkanı tanıyor. Bu kapsamda Akbank olarak bizim için müşterilerimizin bankamızla yaşadığı her deneyimin sade ama etkili olması kritik önem taşıyor. Bunu sağlayabilmek için de güçlü analitik yetkinliklerle müşterilerimizin bankamızla her temas anını daha anlamlı hale getirmek çok önemli. Uzaktan bankacılık ve müşteri olma hizmeti sektörümüzü radikal şekilde değiştiren önemli iş modeli değişimlerinden birisi oldu. Bu süreç ile birlikte bankalı nüfusun arttığını ve kişi başı hizmet alınan banka sayısının yükseldiğini tahmin ediyoruz. Biz de uzaktan müşteri olma hizmetini en etkili ve yüksek ölçekli kullanan bankalardan birisiyiz. Bankamız yeni müşterilerini büyük ölçüde artık bu kanaldan kazanıyor. 2022’de bankamıza yeni müşteri olan, yani sıfırdan tanıştığımız ve Akbank’ın müşterisi haline gelen müşterilerimizin yüzde 40’ı bu kanaldan geliyordu. Bu oran yüzde 60’a kadar çıktı. Bu müşteri kazanım kanalımızda, yeni yapılandırılmış programlar ve değer yaratan teklifler sunma konusunda da inovatif yetkinliklerimizi en iyi şekilde kullanıyoruz. 2,5 yaşında, sektörün müşteri kazanım alışkanlığını değiştiren bir servisten bahsediyoruz. Müthiş bir potansiyel barındırıyor. Burada gidecek daha çok yol var. Sektörde dijital yetkinlikler sürekli artış gösteriyor. Yeni teknolojiler heyecanla karşılanıyor ve uygulamada use case’ler ortaya çıkıyor. İnanılmaz bir dinamizm var. Biz de geçtiğimiz yıl dijital yetkinliklerimizde heyecan uyandıran gelişmeler yaşadık. Akbank Mobil’i birçok yeni dijital ürün ve hizmetle daha da zenginleştirdik. Yenilenen “Senin İçin” menüsü ile müşterilerimizin finansal hayatlarını daha kolay yönetebilmeleri için harcama, düzenli ödeme önerileri ve çözümleri sunuyoruz. Müşterilerimize yakın zamanda sunduğumuz bir diğer hizmet ise “Başvuru Uzmanı”. Bu hizmetimizle şeffaf bir başvuru süreci yürütüyor ve müşterilerimizin başvuru süreci olumsuz sonuçlanıyorsa bunun sebeplerini açıklıyoruz. Sürecin olumlu sonuçlanması için neler yapmaları gerektiğini de yine aynı şeffaflıkla onlara öneriyoruz. Potansiyel ve mevcut müşterilerimizle daima iletişimde olmanın, onların bağlılığında ne kadar önemli olduğunu biliyor ve buna göre hareket ediyoruz. 2024’te yatırım hizmetlerinin demokratikleşmesine dair çok farklı yeniliklere de imza atacağız. Geniş kitlelerin yatırım ürünlerine erişebilmesini sağlayacak dijital çözümleri hayata geçireceğiz. Bunlardan ilkini yılın ilk çeyreğinde duyurmayı hedefliyoruz. Büyümemizi destekleyen yenilik ve geliştirimlerimizi devam ettirerek, önümüzdeki dönemde de başarılarımızı katlayarak sürdüreceğimizden hiç şüphem yok.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.