“STRATEJİMİZİN MERKEZİNDE HIZ, UYGUN MALİYET VE GÜVENİLİRLİK YER ALIYOR”
Bugün ülkemizin her iline, her ölçekten işletmeye uzanan yolculuğunda güçlü altyapısı ve yaygın dağıtım ağıyla e-ticaret sektöründe rakipsiz bir noktaya gelen Avansas, stratejisinin merkezine kaliteli ürün ve çözümlerle standartlaştırılmış bir hizmet anlayışını alarak liderliğini koruyor. Tüm süreçleri yapay zeka destekli teknolojiler ve gelişmiş veri analitiğiyle uçtan uca dijitalleştiren şirket, müşterilerine de maliyet kontrolü ve verimlilik sağlıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Avansas Tedarik Zinciri Direktörü Alper Ertürk, kullandıkları lojistik modelleri ve yöntemlerinin yanı sıra tedarik zinciri stratejilerini de bizlerle paylaşıyor.
Türkiye genelinde yaygın dağıtım ağınızı farklı coğrafi koşullara ve müşteri profiline göre nasıl optimize ediyorsunuz? Ağın yönetiminde hangi lojistik modelleri ve yöntemleri kullanıyorsunuz?
Avansas olarak bugün Türkiye’nin 81 ilinde her ölçekten işletmenin (hem KOBİ hem de büyük ölçekli işletmeler) iş ve iş yeri ihtiyacını karşılıyoruz. Ortalama bir siparişimizin hacmi e-ticaret ortalamasının 4 kat üzerinde ve bir siparişte ortalama 12 ürün taşıyoruz. Bu da yaptığımız işin doğası gereği ayrı bir noktada konumlanmamızı sağlıyor. Bu anlamda e-ticaret sektöründe rakibimiz yok. Hacim olarak müşterilerimizin yüzde 75’ine doğrudan kendi araçlarımızla ve 1 günde servis veriyoruz. Kusursuz sipariş oranımız kendi filomuzda yüzde 99,1. Bu yaygın dağıtım ağını, farklı coğrafi koşullar ve müşteri profilleri doğrultusunda dinamik modellerle optimize ediyoruz. Merkezi depolama ve bölgesel cross-dock operasyonlarımız sayesinde ürünlerimizi en hızlı ve ekonomik şekilde teslim edebiliyoruz. Kocaeli’ndeki ana dağıtım merkezimizin yanı sıra, Türkiye’nin en büyük sanayi merkezlerinden biri olan İstanbul İkitelli’de bu sene devreye aldığımız yeni cross-dock tesisimiz operasyonumuzun en önemli halkası oldu. Böylece merkezi depolama ile bölgesel geçiş noktalarını birleştirerek teslimat sürelerini kısaltıyor, rota planlaması ve yük konsolidasyonuyla hem maliyeti hem de emisyonu azaltmayı hedefliyoruz
Avansas’ın tedarik zinciri stratejisinde müşteri beklentilerini ve hızla değişen pazar dinamiklerini nasıl dengeliyorsunuz? Stratejinizin ve yönetiminizin detaylarını anlatır mısınız?
İş ve iş yeri alışverişinde beklenti, hız, uygun maliyet ve güvenilirlik ekseninde şekilleniyor. Müşterilerimiz, uygun fiyatlı, kaliteli ürün ve hizmetlere standartlaştırılmış bir hizmet kalitesiyle ulaşmak istiyor. Dolayısıyla Avansas olarak bizim de stratejimizin merkezinde bu üç ana unsur yer alıyor
Türkiye’de pazar dinamikleri hızla değişiyor. İşletmelerin dijitalleşme eğilimi ve maliyet baskısı lojistik süreçlerini sürekli yeniden kurgulamayı gerektiriyor. Biz de düzenli veri analizi ve müşteri geri bildirimleriyle operasyonlarımızı sürekli gözden geçiriyoruz. Talep öngörüsü, stok derinliği ve tedarikçi iş birliklerini veri analitiği ve düzenli müşteri geri bildirimleriyle yönetiyoruz. Ek olarak iş yerlerinin değişen ihtiyaç ve beklentilerini doğru analiz edebilmek için farklı sektörlere hitap eden birçok önemli fuar ve etkinlikte yer alıyoruz. E-ticaretten perakendeye, hammaddeden tedarik süreçlerine kadar geniş bir alanda düzenlenen bu etkinliklerde bulunmak bizim için sadece bir vitrin değil, aynı zamanda büyük bir katma değer fırsatı. Bu sayede sektörün nabzını sahada tutabiliyor, iş dünyasındaki dönüşümü yerinde gözlemleyebiliyoruz.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.




 
						

