”SÜRDÜRÜLEBİLİR KÂRLI BÜYÜMEMİZLE TOPLAM GELİRLERİMIZİ YÜZDE 104 ARTIRDIK”

Köklü geçmişinden aldığı güçle bugün global bir lifestyle markası konumunda olan ülkemizin öncü jean ve hazır giyim şirketlerinden Mavi, 2023 yılında da büyüyor. Kadın ve erkek giyimde, denim ve lifestyle ürün kategorilerinde yüzde 100’ün üzerinde satış büyümesinin yanı sıra etkili adet artışı da yakalayan Mavi böylece hem jean hem de hazır giyim pazarının genelinde payını artırmayı başardı. Her yıl 1 milyondan fazla yeni müşteri kazanımı hedefleyen şirket, yarı yılda 718 bin yeni müşteri edinerek aktif üye sayısını 6,4 milyon kişiye ulaştırdı. 1 Şubat – 31 Temmuz 2023 dönemini kapsayan ilk altı aylık finansal sonuçlarını açıklayan şirket, yılın ilk yarısında toplam gelirlerini yüzde 104 artırarak 8 milyar 415 milyon TL’ye çıkardı. Net kârını da yüzde 62 artışla 1 milyar 139 milyon TL’ye taşıdı. Raporlama döneminde FAVÖK 1 milyar 887 milyon TL, FAVÖK marjı ise yüzde 22,4 oldu. Sürdürülebilir kârlı büyümesiyle dikkat çeken Mavi, yılın ilk yarısında global perakendede yüzde 110, toptanda yüzde 99, e-ticarette ise yüzde 80’lik büyüme gerçekleştirdi. Türkiye’de ise perakende gelirleri güçlü bir performansla yüzde 114, birebir mağaza satışları yüzde 116, e-ticaret satışları ise yüzde 95 büyüdü. İlk yarı performansını değerlendiren Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, 2023 yılı büyüme hedeflerini yukarı yönlü yüzde 80 üstü olarak revize ettiklerini belirtti ve büyüme stratejilerinin detaylarını paylaştı.

”TÜM KATEGORİLERDE GÜÇLÜ BİR BÜYÜME YAKALADIK”

Dünyanın öncü jean ve lifestyle markalarından biri olarak, marka konumlandırmamız, dinamik ürün ve fiyat planlamamız, yüksek kalitemiz ve müşterimizi sürekli yeniliklerle buluşturma stratejimiz sayesinde ilk yarıda başarılı bir performans sergiledik. Artan ürün maliyetlerini doğru fiyat stratejisi, etkin planlama ve satın alma ile yöneterek güçlü bir brüt kâr marjı elde ettik. Tüketicinin Mavi’ye olan talebinin daha da artması ve buna hızla karşılık verebilecek ürün çeşitliliğine sahip olmamız sayesinde tüm kategorilerde güçlü bir büyüme yakaladık. Hem kadın hem de erkekte pazar payımızı büyütmeye devam ettik. Bu başarıyı yıl sonuna kadar sürdüreceğimize olan inançla, daha önce yüzde 75 olarak açıkladığımız 2023 yılı büyüme hedefini yukarı yönlü yüzde 80 üstü olarak revize ediyoruz. “All Blue. Daha Mavi. Daha İyi. Hepimizin Mavi’si” anlayışıyla “En sürdürülebilir jean’i yapma” sözümüzü tutmak üzere tutkuyla çalışıyoruz. Natural Dye ve Mavi ArchiveUpcycle, bu sezon mükemmel tasarımları en son teknoloji, özgün fikirler ve inovasyonla buluşturan doğa dostu koleksiyonlarımız arasındaki yerini aldı. En mutlu Mavi müşterilerini yaratmak hem mağazada hem de online’da en iyi alışveriş deneyimini sunabilmek üzere omnichannel uygulamalarımızı zenginleştirmeye hız kesmeden devam ediyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.