YENI ILETIŞIM TEKNOLOJILERI MÜŞTERI ILIŞKILERINI 7/24 ARALIKSIZ MÜMKÜN KILIYOR. ARTIK IŞ MODELINI DEĞIŞTIRME ZAMANI!

Bilgi-iletişim teknolojilerinin gelişimiyle birlikte hayatımıza giren bilgisayar, internet ve sosyal medya hiç kuşkusuz ki yaşam tarzımızı önemli ölçüde değiştirmiştir. İnternet kullanımının artması ve bireylerin sosyal medyada aktif olarak rol alması şirketlerin dikkatini çekmiş ve bu alana yönelmelerine neden olmuştur. Sosyal medya, pazarlama faaliyetlerinde gelenekselin dışına çıkmayı zorunlu hale getirmektedir. Sosyal medya ekonomisinde tüketici ön plana çıkmakta ve tüketici ile etkileşim içinde faaliyetlerini sürdüren yapılar önem kazanmaktadır. Bilgi iletişim teknolojilerini merkeze alan bilgi ekonomisi içinde elektronik ticaret, elektronik pazarlama gibi uygulamalar ile hız kazanmıştır. Bu bağlamda e-ticaret kavramına baktığımızda mal veya hizmetin internet üzerinden müşteri ile buluşması olarak tanımlandığını görürüz. E-ticaret ile iç içe geçmiş e-pazarlamaya bakarsak, internet ile birlikte var olan pazarlama fonksiyonlarının etkinliğinin arttığı, e-pazarlama teknolojisinin, pazarlama stratejilerini dönüştürdüğü, müşteri davranışında “alıcı”dan, “teknoloji kullanıcısı”na doğru önemli bir değişikliğin gerçekleştiği görülmektedir.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.