“22 YILDIR 7 MİLYONU AŞKIN MÜŞTERİYE TEMAS EDİYORUZ”

Türkiye’nin ilk dijital sigorta platformu Sigortam.net, değişen müşteri ihtiyaçları doğrultusunda ürün ve hizmetlerini her geçen gün genişletmeye devam ediyor. Daha teknolojik ve dijital dünyanın hızına uyacak şekilde gelişerek büyüyen şirket, kişiselleştirilmiş bir yaklaşımla doğru üründe doğru tercihler sunmak gerektiğine inanıyor. Bu kapsamda, vizyonunu “müşterinin şampiyonu’ olmak şeklinde belirleyen Sigortam.net’in odağında ise güçlü bir veri yönetimi stratejisi var. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Sigortam.net Pazarlama – dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Selen Yığın, günümüzde dönüşen CMO anlayışının temas noktalarını bizlere aktarıyor

Gelişen teknoloji, liderlerin rolleri üzerinde de etkili oluyor. Özellikle yeni nesil liderlik anlayışıyla birlikte var olan modeller dönüşümden ge – çerken, yeni dönemi doğru anlamak ve okuyabilmek adına CMO’ların evrilen anlayışlarını ve öne çıkması gereken özelliklerini sizden dinleye – bilir miyiz? Kişisel olarak sizin yöne – tim anlayışınızda öne çıkan yeni nesil stratejiler neler?

Sürekli değişimden bahsettiğimiz bir dünyada pazarlamanın ve pazarlama yöneticilerinin rolü de çok değişti. Geç – mişte belki sadece marka değerini ar- tırma odağında faaliyet yürütülürken, bugün artık müşteri yolculuğu baştan sona bir bütün olarak ele alınıyor ve pazarlama, farklı birimlerle koordinas – yon içinde, bu yolculuğu şekillendirme sorumluluğunu üstleniyor. Bu, marka – nın uzun vadeli büyümesinde önemli bir yere sahip olma ve stratejinin oluş – turulmasında daha fazla söz sahibi ol- mayı gerektiriyor. Bir CMO’nun hedef kitlesi de artık sadece müşteriler değil. İç ve dış tüm paydaşlara temas etmek, bu paydaşla – rın mevcut ve gelecekteki ihtiyaçlarını düşünerek planlama yapmak gerekiyor. Bunların yanında teknolojinin, yaşadı – ğımız tüm değişimlerin itici gücü oldu- ğunu da unutmayarak, pazarlama stra- tejilerimizi bu dönüşümle birlikte ele alarak şekil vermek üzere çalışıyoruz. Bu da ekiplerin dijital yeteneklerini ar – tırma, inovasyonu teşvik eden bir şirket ortamı yaratma, müşteri deneyimini uçtan uca sorunsuz bir şekilde akıtacak süreçleri tasarlama konularında ciddi çaba gerektiriyor.

Müşteri davranışlarını inceleyerek şirketlerin doğru kararlar almalarına ve stratejiler geliştirmelerine önemli katkılar sağlayan “büyük veri”, ma – liyetleri düşürme, doğru kanallara yatırım yapma, verimliliğin artması gibi sayısız avantajı da beraberinde getiriyor. Bu anlamda, şirket olarak büyük veri kullanımına dair strateji – lerinizi anlatır mısınız? Bu alanda neler yapıyorsunuz? Büyük veri, süreçlerinizde ne gibi faydalar yaratıyor?

Sigortam.net, henüz dijitalleşmenin emekleme aşamasında olduğu 2000 yılında kurularak dijital sigortacılığın öncülüğünü üstlenmiş ve o günden bu yana 7 milyonu aşkın müşteriye temas etmiş bir şirket. İş modelimiz, Türkiye’nin önde gelen 23 sigorta şir – ketinden en iyi teklifleri bir araya getirerek müşterilerimizin değerlendirmesine sunmak üzerine kurulu. Yani 22 yıllık bir deneyim ile bugünün adım – larını atıyoruz. Bu elbette her anlamda çok büyük ve etkili bir veri yönetimini de paralelde zorunlu kılıyor. Müşterimizi tanımak, beklenti ve ihtiyaçların izini sürmek, değişen trendleri erken bir dönemde yakalamak için büyük veri analizlerine yoğun mesai harcıyoruz. Araştırmalar yaptırıyor, işin iletişim ayağında ise bu verilerden aldığı- mız yol haritalarıyla hareket ediyoruz. Bütünsel bir yaklaşım benimseyerek başta dijital kanallar olmak üzere müşterilerimize pek çok kanaldan temas ediyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.