“25 YILIN GETİRDİĞİ GÜÇLE GELECEĞİN TEKNOLOJİSİNİ ŞEKİLLENDİRİYORUZ”
Müşterileriyle birlikte tüm paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini merkeze koyan, sürdürülebilir değer yaratmaya odaklanan yenilikçiliğin öncüsü Teknosa, 25.yılını kutlarken odağına toplumsal faydayı alıyor. İlk günden bu yana “Herkes için Teknoloji” vizyonuyla hareket eden şirket, dijitalleşme, teknolojik altyapı, IT, gelecek nesil yapay zeka çözümleri gibi güncel konulara olan yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Emre Kurtoğlu, yeni teknolojilerin performans etkilerini ve gelecek hedeflerini anlatıyor.
Bu yıl 25. yılını kutlayan ülkemizin lider şirketlerinden Teknosa’nın gelişim sürecinde en önemli dönüm noktalarını nasıl tanımlarsınız? Deneyim süreçlerinde geçirilen evrimsel dönüşümü sizden dinleyebilir miyiz?
2000 yılında Sabancı Holding bünyesinde “Herkes için Teknoloji” vizyonuyla kurulan bir markayız. 25 yıldır müşterilerimize her an, her yerde kolay erişim sağlayarak keyifli ve konforlu bir alışveriş deneyimi sunmak için çalışıyoruz. Yaygınlığımız, hizmet kalitemiz, güvenilirliğimiz ve ürün çeşitliliğimizle fark yaratıyor, sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarımızla topluma ve tüm paydaşlarımıza daha fazla değer katma hedefiyle faaliyet gösteriyoruz. 25 yıldır hep ilkler ve yeniliklerle büyüyen bir marka olduk. Hala da aynı vizyonla sektörde öncü konumdayız.
Geçtiğimiz yıl dijital dönüşüm, müşteri deneyimi, mağaza açılışları ve renovasyonları odaklı yatırımlarınızla güçlü bir operasyonel performans ortaya koyarak liderliğinizi sürdürdünüz. Bu süreçte ne tip yatırımlar yaptınız? Ortaya çıkan performansa dair değerlendirmeleriniz neler?
2019 yılından bu yana “Yeni Neslin Teknosa”sı adını verdiğimiz bir dönüşüm programıyla güçlü fiziksel varlığa sahip dijital tüketici elektroniği platformuna dönüşme hedefiyle pek çok yatırım hayata geçiriyoruz. Dijital dönüşüm yolculuğumuz kapsamında 2022 yılı ortasında sektörde öncü olan dijital mağaza konseptimizi hayata geçirdik. Bu yeni konsept ile müşterilerimize daha dijital, erişilebilir ve sürdürülebilir bir alışveriş Müşterileriyle birlikte tüm paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini merkeze koyan, sürdürülebilir değer yaratmaya odaklanan yenilikçiliğin öncüsü Teknosa, 25.yılını kutlarken odağına toplumsal faydayı alıyor. İlk günden bu yana “Herkes için Teknoloji” vizyonuyla hareket eden şirket, dijitalleşme, teknolojik altyapı, IT, gelecek nesil yapay zeka çözümleri gibi güncel konulara olan yatırımlarını aralıksız sürdürüyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Teknosa Dijital Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Emre Kurtoğlu, yeni teknolojilerin performans etkilerini ve gelecek hedeflerini anlatıyor. deneyimi sunuyoruz. 2024 yılında 23 mağazamıza dokunarak bugüne kadar toplamda 71 mağazamızı dijital konseptimizle yeniledik. Önümüzdeki yıllarda da bu stratejimize devam edeceğiz. 2022 yılında teknoloji ihtiyaçlarında daha fazla ürün çeşidi ve benzersiz deneyimler sunmak amacıyla sektörün ilk teknoloji odaklı pazaryerini devreye aldık. Müşteri deneyimine verdiğimiz önem doğrultusunda, tüketicilerimize güvenilir ve kaliteli hizmet sağlayacak satıcılarla iş birliği yapıyoruz. Pazaryerimizi farklı kategorilerle genişletme hedefimiz kapsamında, geçen yıl sektörümüzde wellbeing kategorisini açan ilk şirket olduk. Bu yıl da yeni kategorilerle büyümeyi sürdüreceğiz. Teknosa olarak amacımız müşterilerimize hem mağazalarımızda hem online kanalımızda kesintisiz, pürüzsüz bir alışverişi deneyimi sunmak. Bu kapsamda yatırımlarımızı çoklu kanalda müşteri deneyimi, dijitalleşme, teknolojik altyapı, IT, gelecek nesil yapay zeka çözümleri, mağaza açılışları ve renovasyonları gibi alanlara yönlendirmeye devam ediyoruz.
Yapay zeka, müşteri deneyimi, e-ticaret gibi güncel konularda birçok ödüle ulaşan bir şirket olarak pazarlama alanında teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz? Özellikle dijital pazarlama stratejilerinde yeni teknolojilerin rolüne dair görüşleriniz ve çalışmalarınız neler?
Müşteriye dokunduğumuz her alanda yapay zeka teknolojilerini kullanıyoruz. Teknosa.com’da yapay zeka tabanlı öneri motorları sayesinde müşterilerimizin önceki alışverişleri ve arama geçmişine göre kişiselleştirilmiş fırsatlar ve ürünler sunuyoruz. Bu sayede hem kullanıcı deneyimini geliştiriyor hem de markamızın rekabetteki gücünü pekiştiriyoruz. Tedarik, fiyat optimizasyonu ve lojistik gibi alanlarda yapay zeka teknolojilerini kullanarak büyük veriyi etkin şekilde yönetiyor ve süreçlerimizi daha çevik hale getiriyoruz. Böylece e-ticaret platformumuzda ve mağazalarımızda müşteri deneyimini daha akıcı ve verimli kılıyoruz. Müşteri verilerini analiz eden sistemlerimizde yapay zekadan etkin şekilde yararlanıyoruz. Sadakat programımız TeknoClub ile müşterilerimizin hem online hem mağazalardaki alışveriş süreçlerini kapsamlı şekilde takip ediyoruz. Dijital platformlarda kişiselleştirilmiş teklifler sunarken, mağazalarımızda müşteri davranışlarını inceleyerek daha doğru ve stratejik aksiyonlar alıyoruz. Yapay zeka destekli tahmin ve asortman modellerimiz ile farklı bölgelerdeki teknoloji tüketim alışkanlıklarını analiz ederek mağazalarımızda en uygun ürünleri doğru lokasyonlarda sunuyoruz. Böylece müşterilerimiz ihtiyaç duydukları ürünlere kolayca ulaşırken, bu yaklaşım müşteri memnuniyetini artırarak özellikle NPS skorlarımızda gözle görülür bir iyileşme sağlıyor. Çağrı merkezi kayıtları ve NPS geri bildirimlerini yapay zeka destekli analiz araçlarıyla değerlendirerek süreçlerimizi sürekli geliştiriyoruz. 2024 yılı başında, online kanallarımızda müşterilerimize kesintisiz destek sunmak amacıyla AI tabanlı bir chatbot’u devreye aldık. Müşteriler artık ürün seçiminde hızlı ve akıllı rehberliğe ihtiyaç duyuyor. Biz de bu doğrultuda üretken yapay zeka destekli bir ürün arama botunu chatbot platformumuza entegre etmek için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ayrıca, kurulum gerektiren ürünlerde müşterilerimizin teslimat ve montaj süreçlerine ilişkin beklentilerini toplamak amacıyla AI destekli voicebot’larımızı kullanıyoruz. Bu verileri iş ortaklarımızla paylaşarak hizmet süreçlerini daha verimli hale getirmelerine katkı sağlıyoruz. Yapay zekayı sadece veri tabanı ve e-ticaret uygulamalarımıza entegre etmiyor, pazarlama projelerimiz ve kreatif süreçlerimizde de aktif olarak yer veriyoruz. 2023’te Cumhuriyetimizin 100. yılı kapsamında hayata geçirdiğimiz “En Büyük Armağan” projemiz buna en güzel örneklerden biri. Atamızın bize ilham veren sözlerini kendisinin orijinal sesine en yakın sesi oluşturarak herkesle buluşturduğumuz projemizde üretken yapay zeka en önemli aracımızdı. Projemiz pazarlama kategorisinde yapay zeka entegre projeler ve marka projeleri içerisinde toplam 34 prestijli ödülle taçlandı. Bunun dışında üretken yapay zeka ile ürettiğimiz dijital elçilerimiz Selin ve Burak da sektörde fark yarattığımız projelerimizden. Üretken yapay zeka öncesinde markaların yaratmak istediği ve sürdürülebilir içerik üretme maliyetleri nedeniyle yaratamadığı dijital avatarlarımızı çok daha az maliyetle ve sürdürülebilir bir proje olarak hayata geçirdik. Dijital avatarlarımızı sosyal medya içeriğinden real time etkinliklere, TV spotlarımıza kadar çok farklı alanlarda iletişimlerimize taşıyabiliyor, gençlerle olan iletişimimizi güçlendirmek için etkin olarak kullanıyoruz. 2024 Ağustos ayında ülkemizin ilk yapay zeka destekli dijital satış danışmanı asistanı Bilge’yi ekibimize dahil ettik. Bilge, tüm mağazalarımızda ekiplerimizle birlikte çalışıyor. Ekipleri hem kişisel performans hem mağaza performansı hakkında bilgilendiriyor, onlara yol gösteriyor. Çok yakın zamanda Bilge 2.0 ‘Satış Sihirbazı’ olarak adlandırdığımız aracı ekiplerimizin kullanıma sunduk. Bilge ile personelimizi satış öncesine hazırlarken, Satış Sihirbazı ile ürün teknik bilgileri, kampanyalar, ödeme opsiyonları, ürün bilgileri gibi önemli bilgileri satış anında gerçek zamanlı sunuyoruz. Böylelikle dönüşüm oranlarını artırıyoruz.
Sektörünün ilk teknoloji odaklı pazaryerini geliştiren şirket olarak bu alanda ne gibi gelişmeler ve yenilikler planlıyorsunuz? E-ticaretin gücünden faydalanırken, dijital dönüşümü nasıl en verimli şekilde yönettiğinizi ve müşterilerinizle nasıl etkileşimde bulunduğunuzu anlatır mısınız?
Türkiye’de sektörün ilk teknoloji odaklı pazaryeri olan teknosa.com’daki ürün çeşitliliğimizi sürekli artırıyor, 200 binden fazla SKU ve bini aşkın satıcıyla müşterilerimize geniş bir seçenek sunuyoruz. Uzun vadede pazaryerimizi yeni kategoriler ekleyerek büyütmeyi amaçlıyoruz. Bu doğrultuda, Türkiye’de kendi sektörümüzde wellbeing alanına öncülük ederek, bu kategoriyi ilk kez hayata geçiren marka olduk. Önümüzdeki dönemde de yeni kategorilerle büyümeye devam etmeyi planlıyoruz. Bunun yanı sıra, pazaryerimizde ‘Perakende Medya’ alanına yatırım yaparak yeni bir iş kolunu devreye aldık. Teknosa.com, yılda 200 milyondan fazla ziyaretçi ağırlayan bir platform. Biz de markalara teknosa.com’da çeşitli reklam ve iletişim alanlarını kullanarak ürünlerini en doğru kitleyle buluşturma fırsatı sunuyoruz. Diğer yandan Eylül 2022’de başlattığımız “Bi’link ile Influencer Sensin” projemizle başarılı sonuçlar elde ediyoruz. Bu projemizde, teknosa.com üzerinden beğendiği herhangi bir ürünü “paylaş kazan” butonuyla sevdikleriyle paylaşan kullanıcılar, linkten satın alım yapıldığında nakit kazanç elde ediyor. Proje kapsamında son iki yılda 165 binin üzerinde kişi tarafından 590 binden fazla link oluşturuldu. Oluşturulan linklere 3,5 milyon kişi tıkladı ve 108 bini aşkın ürün satışı gerçekleştirdik.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.