Türkiye’nin ilan ve alışverişte ilk adresi sahibinden.com, bugün 48 milyonun üzerinde kullanıcıya hizmet veriyor. Büyük kullanıcı kitlesinin beklentilerini eksiksiz karşılamak için özveriyle hareket eden sahibinden.com, beklentilerin ötesinde kullanıcılara yenilikler ve deneyimler sunmak için çalışmalarını sürdürüyor. Sahibinden.com Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nazım Erdoğan, şirketin 2020
yılı hedeflerini açıklarken kullanıcılarının hayatını kolaylaştıran ürün ve servislerinde başarıya götüren noktaları paylaştı. İş hayatında veriye dayalı kararlar aldığının altını çizen Nazım Erdoğan, “20 yıl kesintisiz bir şekilde faaliyet göstermek bize önemli bir sorumluluk yüklüyor. Bu sorumluluk bilinciyle sektöre yön vermek de ciddi anlamda bir çalışma ve stratejik bakış gerektiriyor.
Bu noktada başarımızın arkasındaki itici gücü, kullanıcı memnuniyeti ilkemizden vazgeçmeyen hizmet anlayışımız, güçlü insan kaynağımız ve sektöre katkı sağlayacak yeni teknolojileri hayata geçirme heyecanımızdan alıyoruz” dedi.

“Başarımızın arkasındaki itici gücü, kullanıcı memnuniyeti ilkemizden vazgeçmeyen hizmet anlayışımız, güçlü insan kaynağımız ve sektöre katkı sağlayacak
yeni teknolojileri hayata geçirme heyecanımızdan alıyoruz”

Kariyeriniz boyunca uzun yıllar üst düzey sorumluluklar üstlendiniz. Türkiye’nin ilan ve alışverişte ilk adresi sahibinden.com’un pazarlama yöneticisi olarak geldiğiniz noktada önümüzdeki süreçte kariyerinizle ilgili yeni hedefler koymaya devam ediyor musunuz?
Sahibinden.com Türkiye’nin önde gelen dijital şirketlerinden biri ve kendi alanında lider. Bugün sadece Türkiye’de değil dünyada dahi 20 yıllık geçmişe sahip dijital şirket sayısı pek fazla değil. Dolayısıyla sektörüne öncülük eden böyle değerli bir şirkette pazarlama ekibini yönetip şirketin önümüzdeki dönemdeki stratejisine katkı sağlamak benim için çok önemli bir sorumluluk ve bir o kadar da keyif verici. Kariyerimde genel olarak dijital alanda çalıştım ve benim sevdiğim bir alan. 2 yıldır “Great Place to Work” ödüllerinde birinci olan sahibinden.com’u, pazarlama alanındaki sorumluluklarımı yerine getirerek geleceğe başarıyla taşımak şu anda en önemli kariyer planım.

Yenilikçi çalışmalarınız ve bunun için ilham kaynağınız nedir? Sahibinden.com’a beraberinizde getirdiğiniz değişimler neler oldu?
Hayatım boyunca en önemli motivasyonum hep en iyisini yapmaya çalışmak oldu. Bunun için etrafımda ne olup bittiğini gözlemlemek, sürekli farklı kaynakları okuyarak/araştırarak bilgimi artırmak, yaşadığım deneyimlerden dersler çıkarmak için çaba sarf ettim. Sahibinden.com ekibi zaten her daim çok başarılı işlere imza atmış bir ekip olduğundan, butradaki görevime başladığımda çok fazla bir değişim ihtiyacı olduğunu düşünmedim. İyi çalışan bir sistemi değiştirmeye çalışmanın verimlilik ve motivasyon açısından doğru bir hamle olmadığı inancındayım. İş hayatında her zaman olmasa da, genellikle veriye dayalı karar almayı doğru buluyorum. Aynı zamanda kullanıcılarımızın ihtiyaçlarını iyi anlayıp hayata geçireceğimiz ürün/ servis/kampanyalarda buna göre hareket etmeyi önemsiyorum. Bu bakış açısını birlikte çalıştığım arkadaşlara da aktarmaya çalışıyorum. Aynı zamanda ast-üst hiyerarşisinin olduğu bir organizasyonun değil de, herkesin bireysel hedeflerden çok ekibin ortak hedefine katkı sağlamayı önceliklendirdiği, sorumluluğunu büyük bir istekle yerine getirdiği ve her bir çalışanın diğerini arkadaşı olarak gördüğü ekiplerin daha başarılı olduğunu düşünüyorum. Bu doğrultuda tüm ekibimle birebir iletişim kurmaya gayret ediyor, ihtiyaç duydukları her an benimle konuşabilecekleri, dertleşebilecekleri bir ortam yaratmayı hedefliyorum.

Otomobil alım-satımı sürecine yeni bir boyut getiren sahibinden. com’un yeni hizmeti, “sahibinden. com oto360” nasıl kullanılır? Kullanıcılar, bu platform ile hangi servislere erişim imkânı sağlayacak?

Kullanıcılarımızdan gelen geri bildirimleri sürekli olarak analiz ediyor ve bunlara uygun olarak kullanıcı deneyimini bir adım daha öteye taşımak adına çalışıyoruz. Bu kapsamda otomobil alım-satım sürecinde de ek servislere ihtiyaç duyulduğunu gördük ve Oto360 platformunu hayata geçirdik. Oto360 platformuyla, otomobil almak veya satmak isteyen kullanıcılar, sahibinden.com ana sayfasında yer alan Oto360 sekmesini veya ilanın detaylarının incelendiği sayfada sağda yer alan menüyü; mobilde ise “360 Servisler” menüsünü veya ilan detay sayfasının en altında bulunan menüyü kullanarak araç alım satım sürecinde ihtiyaç duydukları servislere hızlı ve kolay bir şekilde erişebiliyor.

Kullanıcılar Hasar Sorgulama servisiyle bir aracın daha önce bir kazaya karışıp karışmadığını, karıştıysa kaza tarihini, kaza nedenini ve hasar tutarını kolayca öğrenebiliyor. Araç Değerleme servisi, sahibinden. com’da yayınlanan araç ilanlarındaki marka, model, üretim yılı, yakıt tipi, vites türü, kasa tipi ve kilometre gibi değişkenlerle ilanlarda yayınlanan fiyatlar kullanılarak oluşturulan istatistiksel modelleme yöntemiyle sorgulanan aracın değerine ilişkin fiyat aralıkları öneriyor. Araç satın almak isteyen kullanıcılar, aracın durumunu öğrenmek için Oto Ekspertiz servisini kullanarak, sahibinden.com un profesyonel iş ortakları tarafından sunulan kapsamlı ekspertiz paketlerini avantajlı fiyatlara satın alabiliyor.

Kullanıcılar, Kredi Teklifleri servisiyle ihtiyaç veya taşıt kredisi oranlarını tek bir sayfada karşılaştırarak, kredi başvurusunu kolaylıkla yapabilme imkânı buluyor. Sıfır Araç Dünyası ise marka-model, bütçe ve kasa tipine göre detaylı arama yaparak Türkiye’de yetkili bayi satışı bulunan sıfır araçları keşfedip, teknik özelliklerini inceleme, kampanyalardan haberdar olma, yetkili bayilere tek bir yerden ulaşabilme imkânı sunuyor. Araç Alım/Satım Rehberi’nde ise süreçte dikkat edilmesi gereken tüm bilgiler tek bir sayfada kullanıcılara aktarılıyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.