Ahmet Güleç - E-Ticaret Ekosisteminde Gecelecek Strateji̇leri Ve Dinamikleri

“Başarıyı Kalıcı Kılmak Sadece Bugünü Değil, Yarını da Tasarlamakla Mümkün”

Türkiye’nin iş yeri ihtiyaçlarının lider e-ticaret platformu Avansas, 15. yılında yarattığı güçlü dinamiklerle başarı hikayesi yazmaya devam ediyor. Sunduğu kaliteli hizmet ve büyüme hızıyla başarılarını pekiştiren şirket, farklı kategorilerde geniş ürün yelpazesiyle iş yerlerinin tüm ihtiyaçlarını karşılıyor. Misyonlarını müşterilerinin iş verimliliğini artırmak olarak açıklayan Avansas Genel Müdürü Ahmet Güleç, iş yerlerinin büyümesine katkı sağlayan stratejik bir iş ortağı olduklarını da belirtiyor. E-ticaret ve teknoloji ekosistemine yaptıkları yatırımlarla ülke ekonomisine ve istihdama güçlü katkı sunduklarını ifade eden Güleç, önümüzdeki süreçte Türkiye’nin yerli ve milli markası olmanın gururuyla yol alacaklarını vurguluyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Avansas Genel Müdürü Ahmet Güleç, sundukları avantajları, yeni yatırım hedeflerini ve sürdürülebilir kalitelerini yaratan stratejilerini bizlerle paylaşıyor.

15. yılını kutlayan, ülkemizin köklü markalarından Avansas’ın yol hikayesini ve liderliğini sürdürmesini sağlayan güçlü dinamikleri sizden dinleyebilir miyiz?

2009 yılında mütevazı bir depo ve sınırlı ürün gamıyla başladığımız bu yolculukta bugün, 700’ü aşkın çalışanımız, 4 binden fazla ürün çeşitliliğimiz ve bir milyonu aşkın müşterimizle sektörün lider markalarından biri konumundayız. 15 yıllık köklü bir marka olarak, Türkiye’de iş yeri alışverişlerinin fizikselden dijitale dönüşümünü hızlandıran öncü markalardan biriyiz. Türkiye’nin yerli ve milli bir markası olmanın sorumluluğuyla bu ülkedeki iş yerlerinin “uzman çözüm ortağı” olma vizyonuyla ilerliyoruz. Bizi diğer pazaryerleri ve rakiplerimizden ayıran en temel özelliğimiz de bu. Müşterilerimize uygun fiyat, zamanında teslimat ve verimli sipariş yönetimi sunarak operasyonlarını kolaylaştırıyoruz.

Avansas’ın hizmetleri ve kategorileri hakkında bilgi alabilir miyiz?

İş yerlerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamak için Ofis&-Kırtasiye, Kağıt Ürünleri, Temizlik&Sağlık, Gıda&- Mutfak, Kartuş&Toner, Mobilya&Hırdavat ve Teknoloji olmak üzere farklı kategorilerde geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Ayrıca Baskı&Matbaa işleri kategorimiz altında da müşterilerimizin baskılı kurumsal ürün ihtiyacına yanıt veriyoruz. İş dünyasının Avansas’ı olarak, misyonumuzu müşterilerimizin iş verimliliğini artırmak üzere belirledik. İş zekası ve pazar araştırma ekiplerimiz tarafından yürütülen detaylı araştırma ve analizlerle her ölçekten müşterimizin ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştiriyoruz. Sunduğumuz toplu alım avantajlarıyla müşterilerimizin iş yeri ihtiyaçlarını en verimli şekilde karşılamalarını sağlıyoruz. Esnaf ve KOBİ’ler için farklı paket, esnek ödeme seçenekleri ve avantajlı fiyatlandırmalar ile iş yeri maliyetlerini kontrol altında tutmalarına destek oluyoruz. 50’den fazla çalışanı olan şirketlere özel hayata geçirdiğimiz AvansasPRO platformumuz ise büyük ölçekli işletmelerin satın alma süreçlerini daha verimli ve yönetilebilir hale getirmek için tasarlanmış bir platform. Bu sistem, kurumsal firmaların tüm iş yeri ihtiyaçlarını tek bir noktadan yönetmesini sağlıyor. Sipariş onay mekanizmaları, bütçe kontrolü, toplu sipariş avantajları ve özel indirimler sayesinde firmalar operasyonel süreçlerini daha verimli hale getiriyor. Bu sayede büyük ölçekli işletmelere toplu satın alma avantajları ve merkezi sipariş yönetimi sağlıyoruz. Ayrıca, müşteri odaklı yaklaşımımızla kullanıcı deneyimini geliştirmek adına sipariş yönetim sistemlerimizi sürekli olarak yeniliyor, kişiselleştirilmiş kampanyalar ve özel indirimler sunuyoruz.

Ülkemizde iş yeri alışverişleri Avansas ile dijitalleşerek fiziksel alışverişlerin yerini alırken şirketlere sunduğunuz avantajlar ve fırsatlar neler? Ürün çeşitliliğiniz hakkında bilgi alabilir miyiz?

Günümüzde iş dünyası giderek dijitalleşiyor. Avansas olarak biz de bu dönüşümün öncülerinden biri olmayı sürdürüyoruz. İşletmelerin zamandan tasarruf etmeleri ve operasyonlarını daha verimli şekilde yönetebilmeleri için dijital çözümler sunuyoruz. Özellikle büyük veri analitiği sayesinde müşterilerimizin satın alma alışkanlıklarını anlık olarak takip edebiliyor, ihtiyaca özel kampanyalar sunabiliyoruz. İş yeri alışverişinin uzmanı olarak, müşterilerimizin beklentilerini anlamak için hem iç hem dış kaynakları kullanarak kalitatif ve kantitatif pazar araştırmaları yaptırıyoruz. Bu araştırmalardan elde ettiğimiz içgörüler ve sektör değerlendirmeleriyle yeni taleplerin neler olacağını öngörmeye çalışıyoruz. Ek olarak müşterilerimizin geçmiş sipariş analizlerini yaparak otomatik sipariş hatırlatmaları ve kişiselleştirilmiş öneriler sunuyoruz. Böylece müşterilerimizin alışveriş süreçlerini hızlandırıyor ve daha verimli hale getiriyoruz. Müşterilerimizin kendi işlerine odaklanmalarına alan açıyoruz. Bugün geldiğimiz noktada, 4 binden fazla ürün çeşidimizle iş yerlerinin tüm ihtiyaçlarına Avansas üzerinden tek tıkla ulaşmasına olanak sunuyoruz. Müşterilerimiz bizimle çalışarak iş yeri maliyetlerini düşüren ve operasyonel verimliliği artıran bir süreç yönetimi yapıyor. Tek depodan tek faturayla nakliyat imkanıyla zaman tasarrufu, zamanında teslimat, bütçe dostu yüksek kaliteli 500’e yakın Avansas markalı ürün seçeneği ve kaliteli hizmet anlayışı avantajlarından yararlanıyor.

HORECA alanında başarıyla yol alan bir şirket olarak, bu sektöre sunduğunuz hizmetleri ve çözümleri öğrenebilir miyiz? Bu kapsamda hedefleriniz neler?

HORECA (otel, restoran ve kafe) sektörü, iş yerlerinin hijyen ve gıda tedarik süreçlerinde güvenilir ve hızlı çözümlere ihtiyaç duyduğu bir alan. Avansas olarak bu sektörde geniş ürün gamımız ve özel çözümlerimizle rol oynuyoruz. HORECA alanında sunduğumuz başlıca ürünler arasında endüstriyel temizlik malzemeleri, gıda ve içecek ürünleri, mutfak ekipmanları ve hijyen çözümleri bulunuyor. İşletmelerin toplu alım yaparak maliyet avantajı elde etmelerini sağlıyor, aynı zamanda sipariş süreçlerini kolaylaştıracak dijital çözümler sunuyoruz. Gelecekte bu alandaki hizmetlerimizi daha da geliştirmeyi, müşteri taleplerine özel çözümler sunmayı ve bu sektördeki pazar payımızı artırmayı hedefliyoruz.

7 ana kategoride, 500’e yakın Avansas markalı ürünlerle farklılığınızı ortaya koyduğunuzu biliyoruz. Bu bağlamda, özel markalı (private label) ürünlerinizin içeriğini ve bu konudaki hedef alanlarınızı öğrenebilir miyiz

Avansas olarak, kırtasiyeden temizlik malzemelerine, gıdadan mobilyaya kadar geniş bir yelpazeye yayılan 500’e yakın özel markalı (PL) ürünümüzle iş yerlerine kaliteyi ve tasarrufu bir arada sunuyoruz. Bu ürünlerimizi, üreticiden iş yerlerine doğrudan teslim ederek müşterilerimizin kendi işlerine odaklanmalarına alan açıyoruz. Avansas markalı ürünlerimizi ambalaja veya marka ismine değil, ürünün kendisine yatırım yapma anlayışıyla sunuyoruz. Müşterilerimiz, bu ürünlerle düşük maliyetli ve kaliteli ürünlere erişim sağlayabiliyor. Önümüzdeki dönemde, PL ürün gamımızı genişleterek özellikle çevre dostu ve sürdürülebilir üretim süreçlerine odaklanacağız. Ürünlerimizin üretiminde toksik olmayan kimyasallar kullanmaya ve geri dönüştürülebilir ambalajlara yer vermeye özen gösteriyoruz. Hedefimiz, işletmelere maliyet avantajı sunarken sürdürülebilir bir iş modeli oluşturmak.

Özel bir Avansas sistemi olan AvansasPRO’yu ve sunduğunuz avantajları anlatır mısınız?

AvansasPRO, 50’den fazla çalışanı olan şirketler için tasarlanan bir paltform. Özellikle büyük ölçekli işletmelerin satın alma süreçlerini verimli şekilde yönetmelerini sağlayan yenilikçi bir satın alma yardımcısı olarak çalışıyor. Kurumsal firmaların farklı lokasyonlardaki ofisleri için tek bir merkezden sipariş yönetimi yapabilmelerine olanak tanıyor. Sipariş onay mekanizmaları, bütçe kontrolü, toplu sipariş avantajları ve özel indirimlerle şirketlerin operasyonel süreçlerini optimize etmelerine de yardımcı oluyor. AvansasPRO kullanıcıları kendilerine özel satış destek ekibinden sürekli iletişim desteği alabiliyor, Türkiye genelindeki tüm lokasyonlarda özel fiyat avantajlarından yararlanabiliyor, stoklama maliyetlerini düşürerek en doğru ürünlere en rekabetçi fiyatlarla ulaşabiliyor. Merkezi yönetim sistemimiz sayesinde farklı şubeler için tek merkezden sipariş verilebiliyor ve teslimatlar en uygun şekilde organize ediliyor. Böylece müşterilerimiz, işletme- leri için en uygun satın alma sürecini yönetebiliyor. Hedefimiz, AvansasPRO ile kurumsal müşterilerimize daha fazla yenilik sunarak dijitalleşen iş süreçlerinde sağladığımız katma değeri artırmak.

Müşteri ve saha ekiplerinden gelen geri bildirimlere büyük önem veren bir şirketsiniz. Bu alandaki çalışmalarınızın müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerindeki etkisini nasıl değerlendiriyorsunuz?

Avansas olarak, müşteri memnuniyetini artırmanın en önemli unsurlarından birinin geri bildirimlere dayalı sürekli gelişim olduğuna inanıyoruz. Bu nedenle, müşterilerimizden ve saha ekiplerimizden gelen geri bildirimleri düzenli olarak analiz ediyor ve hizmet süreçlerimizi buna göre şekillendiriyoruz. Müşteri geri bildirimlerini toplamak için 360 derece iletişim yaklaşımı benimsiyoruz. Müşterilerimiz, Avansas’a birbirine entegre birçok farklı kanaldan ulaşabiliyor. Ayrıca, müşteri hizmetleri konusunda da fark yaratmak için geleneksel çağrı merkezi anlayışını değiştirerek çok kanallı iletişim stratejileri geliştiriyoruz. Bununla birlikte müşteri temsilcilerimizi düzenli eğitimlerden geçirerek, her biri iş yeri alışverişinin uzmanı olan bir ekip oluşturuyoruz. Müşteri memnuniyetini ölçümlemek için düzenli araştırmalar yapıyor ve Net Promoter Score (NPS) gibi kriterleri takip ediyoruz. Ayrıca, saha ekiplerimizin gözlemleri doğrultusunda müşterilerimizin karşılaştığı zorlukları hızlı şekilde tespit ederek çözüm üretiyoruz. Bütün bu çalışmaların sonucunda Avansas yalnızca bir tedarikçi olmanın ötesine geçerek, iş yerlerinin büyümesine katkı sağlayan stratejik bir iş ortağı haline geliyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.