“ÇOKLU DAĞITIM KANALI MODELLERİMİZ İLE GÜÇLÜ BÜYÜMEMİZİ SÜRDÜRECEĞİZ”

Kullanıcılarıyla temas ettiği tüm kanallarda müşteri odaklı ve deneyim katmanlı hizmet sunma odağıyla hareket eden AgeSA Hayat ve Emeklilik, aldığı pek çok uluslararası ve ulusal ödülle sektöründe fark yaratıyor. Sürdürülebilir kârlı büyümesiyle geçtiğimiz yılda da liderliğini koruyan şirketin geliştirdiği dijital hizmetler kullanıcılarına büyük kolaylıklar sunuyor. Sektörünün en büyük direkt satış kadrosuna sahip olan AgeSA’nın yol haritasının temelini müşterileriyle kurduğu güven dolu bağ oluşturuyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan AgeSA Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Fırat Kuruca, geliştirdikleri yeni ürünlerini ve BES’in 20. yılında ülkemizde kat ettiği yola dair bilgileri aktarıyor

AgeSA açısından 2023 yılı değerlendirmelerinizi alabilir miyiz? Büyüme oranlarınız hangi rakamlara ulaştı?

AgeSA olarak 4,2 milyona yakın müşterimiz, bin 838 çalışan ve 293 acentemizle 2023’ün üçüncü çeyreğinde de sürdürülebilir büyümemize devam ettik. Yılın üçüncü çeyreğinde gönüllü BES’te fon büyüklüğünde sektör lideriyiz. Hayat sigortası pazarında ise prim üretimine göre özel sektör şirketleri arasında liderliğimizi koruduk. BES’te, Eylül 2023 itibarıyla 122 milyar TL fon büyüklüğüne ulaştık. BES ve hayat teknik kârlılıklarımız ve giderlerde yüksek enflasyonun getirdiği baskılara rağmen mali gelirlerimizde elde ettiğimiz büyüme ile net kârda da başarılı ve güçlü sonuçlar yakaladık. Büyüyen ve güçlü kanal yapımız ile birlikte zengin ürün portföyümüzle hayat branşında sürdürülebilir büyüme gösterdik. Hayat ve ferdi kaza üretiminde 5,2 milyar TL prim üretimi gerçekleştirdik ve sektör ortalamasının üzerinde büyümeyi başardık. Serbest hayat sigortası alanında da farklı riskleri kapsayan, esnek ve yenilikçi ürünlerimizle pazardaki konumumuzu güçlendiriyoruz. Yeni birikimli hayat sigortası ürünümüz Hayata Yatırım Sigortası’nın daha ilk yılında prim üretiminde yüzde 30 pazar payına ulaştık

AgeSA’nın ülkemizin BES yolculuğundaki yerini ve gerçekleştirdiği çalışmaları sizden dinleyebilir miyiz? BES ile ilgili önümüzdeki dönem için odak noktalarınızda ve hedeflerinizde neler mevcut?

BES ve hayat sigortalarında Avrupa’ya kıyasla geride olsak da her geçen gün önemli bir gelişim gösteriyoruz. 20 yıl boyunca BES, gösterdiği hızlı büyüme ve fon performansıyla ne kadar güvenilir ve verimli bir tasarruf yöntemi olduğunu kanıtladı. Devlet nezdinde gerçekleşen yüzde 25’lik devlet katkısının yüzde 30’a çıkarılması ve 18 yaş altının BES’e dahil edilmesi gibi yeni düzenlemelerin yanı sıra emeklilik fonlarının gösterdiği yüksek ivmeli performans yıllar içinde hem sisteme olan güveni hem de katılımcı sayısını artırdı. Önümüzdeki dönemde de tecrübemizle, müşteri odaklı ürün ve hizmetlerimizle, kültürümüzle sigortacılığın bireylerin hayatlarında anlamını yeni baştan tanımlamak ve onlara “iyi ki” dedirtmek için çalışacağız. Çoklu ve farklılaşan dağıtım kanalı modelimiz ile birlikte üretimlerimizi artırarak liderliğimizi pekiştirmeyi ve güçlü büyümemizi sürdüreceğiz. BES’te yeni müşteri kazanımına odaklanacak, fon çeşitliliğini artıracağız. Ayrıca fon danışmanlığı hizmetlerimizi geliştirmeye ve kullanımını yaygınlaştırmaya odaklanacağız.

Şirketinizin müşterilerini daha iyi tanımak ve daha iyi anlamak amacıyla gerçekleştirdiği “Müşteri Buluşmaları” sektörünüzde bir ilk ve artık gelenekselleşmiş durumda AgeSA olarak müşteri ilişkileri yaklaşımlarınızı anlatır mısınız? AgeSA’nın iletişim dilinde öne çıkan farklılıklar neler?

Bizim işimiz, insanların zor zamanlarında yanlarında olmak. Kendilerini, sevdiklerini, emekliliklerini ve hayallerini korumak. AgeSA olarak varlık nedenimizi de “Mutlu bireyleri olan, güven dolu bir toplum hedefiyle, işimizin özündeki iyiliği sunmak” olarak tanımlıyoruz. Müşterilerimizi sürekli dinliyor, onlarla etkileşimde bulunuyor, gerçekleştirdiğimiz araştırmalarla nabızlarını tutmaya önem veriyoruz. Bütün ürün ve hizmetlerimizi tasarlarken merkeze müşterilerimizi koyuyor ve tasarım süreçlerine onları da dahil ediyoruz. Şu anda sektörümüzün en çok müşteri araştırması yapan şirketlerden biriyiz. Müşterilerimizle bağ kuran, yalın ve samimi dil kullanmaya özen gösteriyoruz. Müşterilerimize dokunmak, onlara destek olmak da büyük önem taşıyor. Biz de bunu müşterilerimize birebir danışmanlık hizmeti sağlamak amacıyla kurduğumuz fon bilgi hattımız ve özel müşteri hizmetleri ekibimizle sağlıyoruz. Sektörün en büyük direkt satış kadrosuna sahibiz. Bu kanalı sürekli büyütüyor, ekibimize yeni çalışma arkadaşları ekleyerek yüz yüze hizmetimizi daha da yaygınlaştırmayı amaçlıyoruz. Müşterinin hayatını kolaylaştırmak, onu yormamak, basit ve yalın olmak için çalışıyoruz. Mobil uygulamamızı da her geçen gün yeni fonksiyonlar ve özellikler ekleyerek geliştirmeye devam ediyoruz. Bu doğrultuda geliştirdiğimiz FonPro çatısı altında sunduğumuz üç ayrı hizmet paketiyle müşterilerimize fon yönetimi konusunda destek veriyoruz. Birikimlerinin istikrarlı şekilde büyümesini isteyen BES müşterilerimiz, “Tavsiye Al”, “Kendin Yönet” ve “Uzmana Bırak” hizmetleriyle fonlarını tercihlerine göre tamamen portföy uzmanlarına emanet edebiliyor, tavsiye alabiliyor veya kendileri yönetebiliyor.

Müşterileriniz için yarattığınız deneyimi her zaman daha iyi bir noktaya taşımayı hedefleyen bir şirket olarak, gerçekleştirdiğiniz çalışmaları anlatır mısınız?

Şirketlerin stratejileri ve hedefleri elbette önemli ama biz insanlarla bir yolculuk yapıyoruz. Bir kere müşterimiz olduktan sonra bizimle 10-15 sene sürecek bir yolculuğa çıkıyorlar. O yüzden müşterilerimizi tanımamız, onların beklentilerini, ihtiyaçlarını karşılamamız, güven duygusu vermemiz ve tamamen onların ihtiyacına, hedeflerine, beklentilerine uygun ürünü önermemiz çok önemli. Bu ürünlerimizden birisi de Her İhtimalin Sigortası. Hayatın esnekliğine uyum sağlayan, sizi ve sevdiklerinizi güvence altına alan Her İhtimalin Sigortası, vefat ve yaşam teminatlarının yanı sıra opsiyonel maluliyet teminatı da sunuyor. Ayrıca diğer hayat sigortalarından farklı olarak poliçe süresi sonunda herhangi bir risk gerçekleşmemişse ve primler eksiksiz yatırılmışsa müşterilere “düzenli ödeme prim iadesi” fırsatı da sağlıyor. Müşterilerimize engelsiz ve erişilebilir bir dijital deneyim sunmak için kendimizi sürekli geliştiriyoruz. Bu çerçevede sektörde bir ilk olan işitme engelli müşterilerimize yönelik görüntülü görüşme hizmetini hayata geçirdik. AgeSA mobil üzerinden sunduğumuz görüntülü görüşme sayesinde işitme engelli müşterilerimiz tüm sigortacılık işlemlerini işaret dili hizmetiyle kolayca gerçekleştirebiliyor. Daha önce de görme engelli müşterilerimize yönelik BlindLook ile geliştirdiğimiz sesli simülasyon teknolojisini hizmete sunduk. Bu hizmetle hem AgeSA Mobil’de hem de internet sitesinde görme engelli müşterilerimize sesli yönlendirme hizmeti sunarak tüm sigortacılık işlemlerini yardıma ihtiyaç duymadan kolayca gerçekleştirmelerini sağlıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.