DAMAT | TWEEN STİLİ 5 KITADA 400 MAĞAZADA

Kanada’da açılan ilk Türk mağaza olma özelliği taşıyan Damat Tween markası, Ottowa mağazası ile pazarını genişletti. Gelecekte Amerika kıtasında büyümeyi hedefleyen Damat ile ilgili sorularımızı Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu şöyle yanıtladı.

Yüzde 100 Türk sermayesi ile kendi markalarını yaratan ORKA Holding, Osmanbey’de DAMAT markasını kurarak erkek hazır giyim ve tekstil sektörüne adım attıktan sonra 1996’da Damat Tween İlkbahar Yaz Koleksiyonunu Swiss Otel’de tanıttı. O günden bu yana dünya sınırlarına ulaşan bir başarı elde etti Damat Tween. Bu işin sırrı nedir?
30 yıl önce kendi markalarımız ve kendi koleksiyonlarımız ile global bir marka olma hedefiyle yola çıktık ve şu anda tüm dünyada 400 mağazamız ile Avustralya’dan Kanada’ya, Rusya’dan Güney Afrika’ya beş kıtada global yolculuğumuza devam ediyoruz. Bu işin sırrı ise işimizi severek ve doğru planlama ile yapıyor oluşumuz. İşimiz, Türkiye için çalışmak ve değer üretmek. Genç ve dinamik ekibimizle neredeyse 24 saat uyumadan gece gündüz demeden çalışıyoruz.

Türkiye’de doğup dünya çapında ün salmış bir marka olarak pek çok yeniliğe de imza atıyorsunuz. Damat markasının 2020 İlkbahar/Yaz koleksiyonları arasında yer alan ürün, hafifliği ile adeta uçan ceket olarak tanımlanıyor. Bize hem bu ürününüzden hem de benzeri yeniliklerinizden bahsedebilir misiniz?
Uçan ceketlerimiz astarsız, vatkasız ve tüm diğer üretim malzemelerinden arınmış şekilde, inovatif kumaşlardan üretilen ve gömlek ağırlığında olduğundan “ultra hafif” olarak adlandırdığımız yepyeni inovatif ürünümüz. Her ürünümüzde olduğu gibi erkeği fit gösteren, standart ceketlere göre de üretim aşaması oldukça zor olan ultra hafif ceketler, 400 ila 600 Euro’ya alıcı buluyor.

Ar-Ge, tasarım ve inovasyona dayalı güçlü üretim altyapısı ve kalite anlayışı ile dünyada en çok aranan markalar arasında yer alıyor Damat Tween. Bu anlamda teknoloji ve dijitalleşme konusunda da önemli çalışmalar yapıyor olmalısınız…
Biz her yıl yatırım bütçemizin yüzde 10’luk kısmını Ar-Ge çalışmalarımıza yatırıyoruz. Bizim için koleksiyonların müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap vermesi, onların beklentilerini karşılaması çok önemli. Artık satılan ürünün konforu ve hayatı kolaylaştırması her şeyden önce geliyor. Bu sebeple bizler de yıllardır koleksiyonlarımızda inovatif ürünlerimize ağırlık veriyor ve her sezon mutlaka yeni bir ürün eklemeye özen gösteriyoruz. Yıllardır koleksiyonlarımızda olan sıvı itici ve leke tutmaz Nanocare gömleklerimiz, kolay ütülenen EasyCare gömleklerimiz, kırışmaz kumaştan üretilen ve seyahatlerde kurtarıcı görevi gören Travel Serisi takım elbiselerimize bu yıl yıkanabilir yün takım elbise ve ultra hafif uçan ceketlerimiz eklendi. Tüm koleksiyonlarımıza inovatif ürünler eklemeye devam edeceğiz.

Avustralya’dan Amerika’ya kadar beş kıtada yer alan ve üzerinde güneş batmayan bir marka olarak tanımlamak mümkün Damat Tween ve D’S Damat markalarını. İlk altı ayda aralarında Floransa, Kiev, Frankfurt, Saray Bosna, Üsküp ve İstanbul Yeni Havalimanı’nın da olduğu lokasyonlarda 20 mağaza açarak yılın ilk yarısı hedeflerini gerçekleştirdiniz. Peki diğer ikinci yarı nasıl geçti sizin için?
Geçtiğimiz yılı tüm dünyada 380 mağaza ile kapattık. Artık kendimizi, sizin de belirttiğiniz gibi “üzerinde güneş batmayan marka” olarak tanımlayabiliyoruz. Markalarımızın Avustralya’dan başlayıp Avrupa’ya, oradan da Amerika kıtasına uzanan etkisi her geçen gün katlanarak büyüyor. Marka kimliğimizi ve enerjimizi dünyanın beş kıtasına taşıyoruz. Avrupa’da, özellikle İtalya’da büyümeye devam ediyoruz. Balkanlarda ve Rusya’da ise etkinliğimiz giderek artıyor. Mağaza sayıları iki katına çıkıyor. Balkanlar’da sekiz olan mağaza sayımız bu yıl 15, Rusya’da ise 20 olan sayı 30’a çıkacak. Yine Almanya’da altı mağazamız yıl sonunda 10’u bulacak. Yakın zamanda finans merkezi Frankfurt’ta da mağazamızı açtık. İstanbul Yeni Havalimanı’nda açtığımız iki mağaza dünyanın dört bir yanından gelen yolcuları karşılamaya başladı. Mevcut pazarlarımıza ek olarak Çin ve Hindistan’ı da hedef pazar olarak seçtik. Ağustos ayında Ottowa mağazamız ile Kanada pazarına girdik ve sonraki hedefimiz Amerika kıtasında yavaş yavaş büyümek olacak. Orka Holding olarak 2019 yılı hedefimiz yurtiçi ve yurt dışı mağaza sayılarımızı eşitleyerek dünyada toplamda 420 mağazaya ulaşmak.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.