“DİJİTAL BANKACILIKTA FARK YARATAN ÇÖZÜMLER SUNUYORUZ”

Yeni nesil teknolojilerin ve dijital bankacılığın sağladığı olanakları en verimli şekilde kullanan ülkemizin lider kuruluşlarından Akbank, ileri seviye uzmanlıkla geliştirdikleri yenilikçi finansal ürünleriyle üst düzey bir bankacılık deneyimi yaşatmaya devam ediyor. Müşterilerin ihtiyaç duydukları her noktada yanlarında olabilmek için dijital kanallarına hız kesmeden yatırım yapmayı sürdüren Akbank; “Akbank Mobil”de 350’den fazla fonksiyon ve farklı dijital platformlarda sunduğu entegre servisleri ile bankacılık ihtiyaçlarına bütünsel bir yaklaşımla en iyi çözümleri sunuyor. Yapay zeka alanında birçok önemli projeyi de hayata geçiren Akbank’ın Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce sorularımızı yanıtladı.

Yaşanan dijitalleşme etkileri finans sektöründe hızlı değişimlere yol açarken, dijital bankacılık da aynı hızla gelişim ve büyüme göstermiş durumda. Akbank olarak 2021 yılı dijital bankacılık faaliyetlerini hem sektörünüz hem de bankanız açısından nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sektörümüzde bir süredir, pandemiyle beraber ivmesi daha da artan büyük bir dönüşüm içerisindeyiz. Geçtiğimiz yıl hayata geçen uçtan uca müşteri edinim süreci de bizleri heyecanlandıran ve sektörü temelden değiştiren gelişmelerden biriydi. Biz de bu süreç kapsamında müşterilerimize en iyi ve bütünsel hizmeti sunmak için bazı yenilikleri sürecimize dahil ettik. Müşterimiz olmak için Akbank Mobil’i indirenler; vadesiz hesap, banka kartı, kredi ve kredi kartı başvurularını da anında yapabiliyorlar. Bu da bizi sektörde farklılaştıran unsurlardan biri oldu.
Kullanıcıların da dijitalden müşteri edinim sürecine ilgisinin yoğun olduğunu görüyoruz. Türkiye Bankalar Birliği tarafından 15 bankanın katılımıyla hazırlanan verilere göre; Mayıs 2021’den bugüne kadar müşteri ediniminin %24’ünün dijitalden gerçekleştiğini görebiliyoruz. Bireysel müşterilerimizin yanı sıra, ocak ayında başlattığımız KOBİ hareketi ile KOBİ’lerimizi de uzaktan müşteri edinim süreçlerine dahil ederek, onların ihtiyaçlarına uygun en hızlı hizmeti verebilmek için finansal yönetim servisleri, akıllı uyarı mekanizmaları ve iç görüler ile finansal asistanları olmayı hedefliyoruz. Akbank olarak öncelikli hedefimiz; sektör ortalamasının üzerinde performans göstererek dijital kanallarımızın müşteri edinimindeki payını daha da yukarıya çekmek. Bunun için de ekiplerimiz ile sektördeki en iyi bankacılık deneyimini sunmak için sürekli çalışıyor ve yeni projeleri hayata geçiriyor, dijital kanallarımıza yatırımlarımızı sürdürüyoruz.

Günümüzde, değişen tüketici beklentileri ve talepleri, şirketlerin iş yapış biçimlerine ve hizmetlerine direkt etki eden bir unsur olarak öne çıkıyor. Söz konusu değişiklikleri göz önüne aldığınızda tüm bu ihtiyaçları karşılamak adına mobil bankacılıkta fark yaratan çözümler neler olacak?

Günümüzde müşteriler kendilerini daha iyi anlayan ve hizmetlerini veya ürünlerini müşteri odaklı anlayış üzerinden sürekli olarak ileri taşıyan markaları daha çok tercih ediyor. Kurumların yarattıkları deneyim ile kendilerini ifade ettikleri bir dünyada yaşıyoruz. Artık bir bankacılık uygulaması olarak sadece bankalarla yarıştığımız bir ortamda değiliz. Müşterilerimizin mobil cihazlarındaki tüm uygulamaların sunduğu deneyim ile rekabet ediyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaç duydukları her noktada yanlarında olabilmek için dijital kanallarımıza yatırım yapıyoruz. Bugün 7 milyon Akbanklının kullandığı Akbank Mobil’de, 350’den fazla fonksiyon ile müşterilerimizin bankacılık ihtiyaçlarına son derece bütünsel bir yaklaşımla en iyi çözümleri sunuyoruz. Akbank Mobil içerisinde bulunan ve yapay zeka ile çalışan Akbank Asistan, finansal işlemler de dahil toplam 185 işlemle müşterilerimize yardımcı olabilme kabiliyetine sahip. Akbank Mobil’de müşterilerimizin verisinden yola çıkarak kişiselleştirilmiş içerikler üretiyoruz. Aylık, haftalık nakit akış özetleri, harcama iadesi bilgileri, haftalık nakit akış öngörüsü gibi akıllı ipuçlarını müşterilerimize bu servis ile sunuyoruz. Yenilenen ATM’lerimiz ile; kişiselleştirilmiş para çekme, QR ile para çekme, para çekiminde banknot seçimi, geliştirilmiş “keşfet” menüsü gibi yeni özellikler ile deneyimde fark yaratmaya devam ediyoruz. Akbank kredi kartları anında cebe iniyor ve fiziksel kart müşteriye henüz ulaşmadan hem e-ticarette hem de mağaza içi dijital ödemelerde kullanılabilir hale geliyor. Akbank olarak kurumsal müşterilerimizin de ihtiyaçlarına uygun çözümler sunmak üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.