“DİJİTAL BİR MARKA OLARAK ŞUBESİZ OPERASYONUZLA FARK YARATIYORUZ”

Koç Topluluğu’nun dağıtım ve teslimat sektöründeki markası Sendeo bugün 81 ildeki faaliyetleriyle başarılı yolculuğunu sürdürüyor. Sürekli gelişime açık teknolojik altyapısı, 7/24 hizmet anlayışı, dinamik ve cesur bakış açısıyla sektöründe güçlü projelere imza atan şirket, dijital doğmanın sağladığı avantajları da yine müşterileri için kullanıyor. Müşteri memnuniyetini her aşamada önceliklendiren Sendeo, başarının formülünü “Mutlu Çalışan = Mutlu Müşteri” olarak açıklıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Sendeo Genel Müdürü Özgün Şahin, şirket hedeflerinin yanı sıra kargo sektörünün geleceğine dair bilgiler veriyor.

Kargo ve lojistik sektörüne dinamik ve yenilikçi bir bakış açısı getiren Sendeo olarak yılın ilk yarısının nasıl geçtiğine dair gerek şirket bazında gerekse sektörel bazda yorumlarınızı alabilir miyiz?

Kargoculuk, emek isteyen yoğun bir meslek. Bununla birlikte e-ticaretin genel ticarete oranının neredeyse yüzde 20’lere ulaşması, kargo sektörüne duyulan ihtiyacı da artırdı. 2022 yılında sektörümüzün e-ticaret kaynaklı sipariş adetleri yüzde 43 arttı ve 4 milyar 787 milyon siparişi tüketicilerle buluşturduk. 2023 yılında ise e-ticarette yüzde 60’lık hacim artışı ve 7 milyar 660 milyon adet sipariş teslimatı bekleniyor. Sendeo olarak sektörün en genç markasıyız. Buradaki “genç” ifadesi bizim dinamizmimizi, yenilikçi yaklaşımımızı ve çevik yönetim anlayışımızı ifade ediyor. Operasyonumuzu altı ay gibi kısa bir sürede 81 ile taşıdık. Kargo ve lojistik sektörü, tedarikçileriyle birlikte 1 milyon kişiye istihdam sağlıyor. Biz de sürdürülebilir büyümemize devam ediyor, istihdamımızı her geçen gün artırıyoruz.

Son yıllarda hızla büyüyen dijitalleşme ve e-ticaretin bulunduğunuz sektöre etkilerini nasıl gözlemliyorsunuz? Dijitalde doğmuş bir şirket olarak bakış açınızı alabilir miyiz?

Dijital dönüşüm, iş dünyasının tamamı için yaşanan bir süreç. Sendeo’da ise bu konudan uzağız çünkü dijital doğduk. Eylül 2021’den bu yana hem iş süreçlerimizi hem de müşterimizle olan ilişkilerimizi dijital kanallar üzerinden sağlıyoruz. İnsanın merkezde olduğu sektörümüzde faaliyete başladığımız
ilk günden bu yana Sendeo olarak şubesiz operasyonumuzla fark yaratıyoruz. Şubelerin büyüklük değil, yalnızca dört duvarı olan fiziksel noktalar olduğunu düşünüyoruz. Şubesizlik, müşterilerimizin bize ulaşamayacağı anlamına asla gelmiyor hatta tam tersi. Müşterilerimize 7/24 web sitemizden, çağrı merkezimizden canlı sohbet aracılığıyla hizmet veriyor, operasyonel çalışmalarımızı tüm hızıyla gerçekleştiriyoruz.

Kaliteli hizmet anlayışı ile birlikte mükemmel müşteri deneyimi odaklı hizmet veren Sendeo’nun operasyon süreçleri hakkında bilgi alabilir miyiz?

Gelişen teknoloji ile birlikte klasik kargo operasyonundan farklı olarak dağıtım ve teslimat süreçlerimizde şubeler bulunmuyor. Gönderiler doğrudan 81 ildeki 11 transfer, 20 dağıtım merkezimiz üzerinden alıcılarla buluşuyor. Şubesiz operasyon sayesinde hem satıcıların hem de alıcıların deneyimlerine pozitif yönde katkı sağlıyoruz. Müşterilerimize sunduğumuz operasyonel verimlilik ile birlikte onların memnuniyetine odaklanıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.