“ETKİLİ İLETİŞİMLE BÜYÜMEK İSTEYEN HER MARKANIN YANINDAYIZ”
Murat AVALİN – CANVAS İletişim ve Danışmanlık, LUMINA Ajans Başkanı
Yaratıcılığı teknolojiyle, stratejiyi veriyle buluşturan yaklaşımlarıyla dikkat çeken LUMINA, global pazarlarda büyümek isteyen markalar için yeni nesil bir yol arkadaşı olarak öne çıkıyor. CANVAS İletişim ve Danışmanlık ile Türkiye’de edindiği stratejik birikimi Körfez bölgesine taşıyan ajans, pazarlama iletişimine farklı bir boyut kazandırıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan CANVAS İletişim ve Danışmanlık, LUMINA Ajans Başkanı Murat Avalin, ajansın kuruluş hikayesini, Körfez pazarındaki stratejik vizyonlarını ve yaratıcı çözümlerinde teknolojiyi nasıl konumlandırdıklarını bizlerle paylaşıyor.
► Çeşitli sektörlerde yüksek kaliteli, özel pazarlama çözümleri sunmak için tasarlanmış yaratıcı ve dijital bir pazarlama ajansı olan LUMINA’nın kuruluş sürecini ve yol hikayesini sizden dinleyebilir miyiz?
LUMINA, aslında uzun bir yolculuğun devamı niteliğinde. 2016’da İstanbul’da kurduğumuz CANVAS ile Türkiye’de güçlü bir stratejik iletişim altyapısı inşa ettik. Bir noktadan sonra ürettiğimiz işlerin ve sahip olduğumuz vizyonun sadece Türkiye ile sınırlı kalmaması gerektiğini gördük. Körfez bölgesi, özellikle Dubai, son yıllarda teknoloji, inovasyon ve pazarlama alanında baş döndürücü bir dönüşüm geçiriyor. Sadece Birleşik Arap Emirlikleri’nde bugün 200’den fazla milletten insan bir arada yaşıyor. Ülkenin 2025’teki büyüme beklentisi yüzde 5 civarında. Bu dinamizmin şekillendirdiği oldukça dikkat çekici bir ekosistem var. Biz de bu ekosistemde değer yaratmak için yola çıktık. LUMINA’yı kurarken hedefimiz, teknolojiyle entegre, veriyle şekillenen ama özünde hala “yaratıcı” çözümler sunan çevik bir ajans yapısı kurmak. Bugün geldiğimiz noktada hem CANVAS hem LUMINA tarafında markalarla birlikte düşünen, büyüyen, stratejik bir çözüm ortağı olmayı başardığımızı söyleyebilirim.
► Kurucusu olduğunuz CANVAS ile LUMINA arasında nasıl bir sinerji var? İki yapının birbirini tamamladığı noktalar neler?
CANVAS ve LUMINA aslında birbirini besleyen iki yapı. CANVAS, yıllardır Türkiye’de yaratıcı zekanın ve stratejik iletişimin merkezlerinden biri oldu. O birikim, bugün LUMINA’nın da temel taşını oluşturuyor. CANVAS’taki know-how’ı, ekip yetkinliğini ve dijital refleksleri LUMINA ile Körfez pazarına taşıyoruz. LUMINA’nın global ölçekte düşünürken yerel dinamiklere çözüm sunan yaklaşımı CANVAS’a da yeni bir perspektif kazandırıyor. Bir anlamda, biri diğerinin sınırlarını genişletiyor diyebilirim.
► Oldukça stratejik bir hamle olan Körfez pazarına açılma kararınızın ardındaki vizyon ve strateji neleri içeriyor? Bu kapsamda hedefleriniz neler?
Körfez pazarına baktığınızda yalnızca buradaki ekonomik büyüme ivmesini değil, aynı zamanda vizyoner dönüşümü de görüyorsunuz. Artık Dubai’nin yanı sıra Abu Dabi, Katar, Suudi Arabistan ve Kuzey Afrika gibi pazarlar yalnızca yatırım ya da turizm değil, aynı zamanda inovasyon merkezleri olarak öne çıkıyor. İleri görüşlü işletmeler ve yatırımcılar için cazibe merkezi olan bu ekosistemin merkezi Dubai’de, doğru içerikle doğru mecralarda markasının gerçek potansiyelini açığa çıkarmak isteyen kurumlara ve girişimlere stratejik ortaklık sunuyoruz. İster yerel ister global ölçekte olsun etkili iletişimle büyümek isteyen her işletmenin yanında olmaya talibiz.
► Yapay zeka ve yeni nesil teknolojileri ajans çalışmalarınıza nasıl entegre ediyorsunuz? “Yaratıcı çözüm noktasında teknolojiyi nasıl kullanıyorsunuz?
Bizce veriyle desteklenmeyen hiçbir yaratıcı çözüm uzun vadeli başarı getirmiyor. Bu nedenle tüm projelere önce veriyle başlıyoruz. Ardından bu sağlam veri zemininin üzerine yaratıcı katmanları inşa ediyoruz. Yapay zekadan sadece içerik üretiminde değil, stratejik planlamadan dijital varlık analizine kadar çok geniş bir alanda faydalanıyoruz. Örneğin kampanya sonuçlarını analiz ederken ya da kullanıcı alışkanlıklarını okurken AI destekli iç görülerle hareket ediyoruz. Elbette, teknolojinin bir araç, yaratıcı perspektifin ise asıl cevher olduğunu hiçbir zaman unutmamak kaydıyla.
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.