Sevde Yildirim Gezer - Porte Fotoğrafı

“EV YAŞAMINI DÖNÜŞTÜRÜYOR, YENİ NESİL DEKORASYON DENEYİMİ SUNUYORUZ”

Sevde YILDIRIM GEZER – Evidea Pazarlama Direktörü

Ev ve dekorasyon dünyasına ilham veren dokunuşlarıyla dikkat çeken Evidea, yeni nesil tüketici beklentilerine yanıt veren yaklaşımı ve teknolojiyi odağına alan stratejileriyle fark yaratıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Evidea Pazarlama Direktörü Sevde Yıldırım Gezer, değişen yaşam dinamiklerine nasıl yanıt verdiklerini, markanın dijitalleşme yolculuğunu ve yaz sezonuna dair öne çıkan yeniliklerini bizlerle paylaşıyor.

► Günümüzde değişen hayat dinamikleri, tüketici beklentilerini de dönüştürdü. Dönemin trendleri çerçevesinde, markanızın değişen tüketici beklenti ve taleplerini nasıl yorumladığından ve bu dönüşüme nasıl adapte olduğundan bahsedebilir misiniz?

Günümüzde evler artık sadece bir barınma alanı değil, kişisel kimliğimizi yansıtan, dinlenme, çalışma ve sosyalleşme gibi çok yönlü ihtiyaçlarımızı karşılayan dinamik mekanlar haline geldi. Önceleri daha çok geleneksel düzende kurulan evler, bugün bireyselliği ve zevkleri yansıtan konfor alanlarına dönüştü. Hepimizin çocukluğumuzdan çok iyi bildiği sadece misafir geldiğinde kapıları açılan odalar yerini ev sahiplerinin dilediğince ve özgürce kullandığı odalara bıraktı. Dünyanın değişen dinamikleri, modern yaşamın getirdiği hız ve yoğunluk, beraberinde gelen bireyselleşme artık evlerimizi çok daha özel kıldı. Bu özel alanda elbette ki misafirlerimizi ağırlamaya devam ediyoruz ancak önceliğimiz bireysel zevklerimiz ve rahatlığımız oluyor. Bunun yanı sıra dekorasyon, renk ve eşya seçimlerimizle de kendimizi ifade ediyoruz.

Evidea olarak, değişen dünyanın dinamiklerini yakından takip ediyor ve tüketici ihtiyaçlarına derinlemesine odaklanıyoruz. Bunun için ev ve yaşam trendlerini, sektördeki son gelişmeleri sürekli adım adım izliyor ve durmadan yenilik arayışı içerisinde olmaya özen gösteriyoruz. Tüketici beklentilerini de dikkate alarak, müşterilerimize en güncel trendleri sunmak için sürekli olarak ürün yelpazemizi yeniliyoruz. Tasarım ekibimiz ise mutlaka trend olan yenilikleri yansıtmaya özen gösteriyor.

Son yıllardaki trendlere ve tüketici ihtiyaçlarına baktığımızda, yaşam alanlarında estetik, sadelik ve işlevselliğin tercih edildiğini görüyoruz. Az eşyayla maksimum konfor sağlama anlayışı dekorasyon trendlerinde minimalizmi ön plana çıkarıyor. Biz de fonksiyonel ve minimalist tasarımları ürün yelpazemize dahil ederek tüketicilerimizin yaşam alanlarını daha ferah ve kullanışlı hale getiriyoruz.

Son dönemde kendini gösteren bir diğer trend ise sürdürülebilirlik. Çevre dostu ürünlere olan talep artışı hem doğaya duyulan saygıyı hem de gelecek nesillerin yaşam kalitesini koruma isteğini yansıtıyor. Evidea olarak, bu talebe yanıt verebilmek için ürün yelpazemizde sürdürülebilir ve çevre dostu materyallerden üretilmiş ürünlere yer veriyoruz. Geri dönüştürülebilir malzemeler, enerji tasarruflu üretim teknikleri ve uzun ömürlü ürünlerle tüketicilerimizin çevre dostu tercihlerine destek oluyoruz.

► Dijital dönüşüm, yapay zeka ve veri analitiği gibi çağımızın önemli enstrümanlarını ne amaçlı kullanıyorsunuz ve bu teknolojiler markanızın büyüme stratejilerinde nasıl rol oynuyor?

Günümüzde sadece perakende sektöründe değil tüm sektörlerde dijital dönüşüm, yapay zeka (AI) ve veri analitiği çok kritik roller oynuyor. Çünkü bu teknolojiler, müşteri beklentilerini daha iyi anlamaktan tedarik zinciri optimizasyonuna kadar geniş alanda rekabet avantajı sağlarken, sürdürülebilir büyümenin temel taşını oluşturuyor. Bugün tüketici beklentilerini anlamak ve alışveriş deneyimlerini buna göre geliştirmek artık sadece bir seçenek değil, bir zorunluluk haline geldi. Müşteri deneyimini sürekli iyileştirmek, kişiselleştirilmiş hizmet sunarak her müşteriye özel, alışveriş geçmişine göre önerilerde bulunmak, sorunların hızlı çözümü için etkili bir şikayet yönetim sistemi oluşturmak ve müşteri geri bildirimlerini toplamak, hızlı aksiyon almak gibi mutlaka sıkı şekilde takip edilmesi gereken süreçlerin hepsinde teknolojiden ve veri analitiğinden yararlanıyoruz.

Tüm bunların yanı sıra yeniliklere açık bir marka olarak, yapay zekayı etkin şekilde kullanmayı ihmal etmiyoruz. Teknoloji ve yapay zekayı aktif ve verimli şekilde pazarlama faaliyetlerimize dahil etmeye başladık. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl perakende sektörünün ilk yapay zeka asistanı İdea.AI’yi hayata geçirdik. Idea.AI, “Bu alandaki ürünleri ben seçtim” temasıyla Evidea mağazalarında seçtiği ürünlerle evleri kendi tarzıyla buluşturuyor ve tüketicilerimize yepyeni bir alışveriş deneyimi yaşatıyor. Mağaza içerisinde sofralar kuran, dekorasyon ipuçları veren ve evlerinin tarzını değiştirmek isteyenlere ilham veren İdea, alışveriş deneyimini daha eğlenceli ve ilgi çekici hale getirerek tüketicilere rehber oluyor. Kısacası, çağımızın gerekliliği olan teknoloji Evidea’nın da vazgeçilmezleri arasında. Evidea olarak, bu alana yatırım yaparak gerçekleştirmek istediğimiz ve üzerinde çalıştığımız daha çok projemiz var.

► Müşteri odaklılık ve kişiselleştirilmiş deneyimler pazarlama stratejilerinde vazgeçilmez bir noktaya geldi. Evidea olarak tüketicilerinizle uzun dönemli ilişki kurabilmek adına pazarlama stratejinizde hangi operasyonel değişiklikleri gerçekleştirdiniz?

Müşteri odaklılık ve kişiselleştirilmiş deneyim, bir markanın sadık müşteri kitlesi oluşturmasında oldukça etkili. Günümüzde CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) sistemleri ve yapay zeka desteğiyle müşteri davranışlarını doğru analiz etmenin oldukça önemli olduğunun farkındayız. Müşterinin alışveriş geçmişini, beğenilerini ve ihtiyaçlarını takip ederek ona özel önerilerde bulunabilmek mühim. Evidea olarak, pazarlama stratejimizde müşterilerimizle uzun vadeli bir ilişki kurmayı önemsiyoruz. Buna yönelik çalışmalar yaparken, doğru zamanda doğru mesajı göndermek için otomasyon senaryoları oluşturuyoruz. Sadık müşterilere özel indirimler sunuyor, uzun süredir alışveriş yapmayan müşterilerimizi ise geri kazandırmak için özel teklifler iletiyoruz. Puan toplama, indirim gibi ödüllerle ve çeşitli sadakat programlarıyla, tutundurma geliştirecek aksiyonlarla müşterilerimizin sadakatini artırıyoruz. Özel kampanyalar ve VIP üyelik avantajları sunuyor, sık alışveriş yapan müşterilerimizi teşekkür hediyeleriyle mutlu etmeyi ihmal etmiyoruz.

Özellikle e-ticaret için ücretsiz teslimat, iade kolaylığı olmazsa olmaz. Bu avantajları mutlaka sağlıyoruz. Bunun yanı sıra montaj hizmetleri gibi ek hizmetler de sağlıyoruz. Günümüzün vazgeçilmez iletişim kanallarını elbette biz de aktif olarak kullanıyor ve online&offline reklam çalışmaları, sosyal medya, influencer iş birlikleri gibi alanlarda görünür olmaya dikkat ediyoruz. Çünkü alışveriş alışkanlıklarındaki bu değişim, markaların dijitalde görünür olma, kapsamlı ürün bilgileri sunma ve müşteri odaklı içerikler üretme gerekliliğini artırıyor. Biz de bu doğrultuda stratejiler geliştiriyor ve uyguluyoruz. Özellikle geri bildirimleri önemsiyor ve çeşitli anketlerle müşteri memnuniyetini ölçerken, bu geri bildirimlerden elde edilen verilerle hizmet ve ürünlerimizi durmadan iyileştiriyoruz.

► Evidea’da bu yaz bizi neler bekliyor? Hangi kampanya veya ürünlerinizle fark yaratmayı hedefliyor, hangi ürün veya stratejiyle tüketicilerinizin dikkatini çekmeyi amaçlıyorsunuz?

Bu yaz Evidea’da tüketicilerimizi hem ilham veren hem de işlevsel çözümlerle buluşturmayı hedefliyoruz. Özellikle şehir hayatına uyumlu, çok amaçlı kullanım sunan dekorasyon ve yaşam alanı ürünlerimizi öne çıkarmak önceliğimiz. Yaz döneminde, iç mekanlarda da açık hava ferahlığını hissettiren yazın simge tonlarda ve temalarda tekstil ürünleri, fonksiyonel mutfak gereçleri ve sade tasarımlı mobilyalarla fark yaratmayı amaçlıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.