lkemizin lider ilan ve alışveriş adreslerinden biri olan sahibinden.com olarak gayrimenkul sektöründe özellikle “gayrimenkul teknolojileri” alanında gerçekleştirdiğiniz inovatif çalışmalar nelerdir? sahibinden.com üzerinden hizmet veren emlak profesyonellerine yönelik sunduğunuz özel çözümleri anlatır mısınız?

Gayrimenkul sektöründe uzun yıllardır faaliyet gösteren bir şirket olarak önceliğimiz; kurumsal mağazalarımızın iş süreçlerine katkı sağlayarak, fayda ve artı değer yaratmak. Bunu gerçekleştirmek için de bireysel olarak yaptığımız görüşmeler ve bölgesel toplantılarda kurumsal mağazaların ihtiyaçlarını doğru tespit etmek amacıyla onları dinliyor, geri bildirimleri analiz ederek işlerini büyütmelerine katkı sağlayabileceğimiz alanlarda gerekli aksiyonları alıyoruz. Bu kapsamda emlak profesyonellerinin işini büyütecek ve verimliliğini yükseltecek “Profesyonel Emlak Ofisi” uygulamasını hayata geçirdik. Kolay kurulumu ve kullanımıyla kullanıcı dostu olan uygulama, birbirinden farklı ihtiyaç ve özellikleri göz önünde bulundurarak, her ölçekteki emlak ofisine uyarlanabilecek özellikler taşıyor. Profesyonel Emlak Ofisi’ni kullananlar; gelişmiş ilan özellikleri, mağaza yüzü görünümünü kişiselleştirme gibi, kârlılığı ve iş verimliliğini etkileyen pek çok avantaj sayesinde portföylerini farklılaştırarak, daha hızlı satış yapma ve kiralama imkânına sahip oluyor. Söz konusu uygulamamız çok sayıda yenilik sunuyor. Yüksek görünürlük; portföyün görünürlüğünü artıracak ayrıcalıklarla daha fazla potansiyel müşteriye ulaşılmasını sağlıyor. Uygulamada yer alan gelişmiş ilan özellikleri, profesyonel emlak ofisleri tarafından portföyün kaliteli ve zengin içeriklerle tanıtılmasına imkân sağlıyor. Sadece Profesyonel Emlak Ofisi kullanıcılarına sunulan “FotoBot” özelliği sayesinde ilanları yükledikten sonra fotoğraflar yapay zeka teknolojisiyle incelenerek, iyileştirilebilecek alanlar tespit ediliyor ve otomatik olarak daha canlı, daha ilgi çekici hale getiriliyor. Ayrıca her ilana 60 fotoğraf ve yüksek kalitede HD video yükleme imkânıyla portföyün tüm detaylarıyla tanıtılması ve ilanların satışa dönmesi hızlanıyor. Dijital Mağaza Yönetimi özelliği ile sunulan ürünler firmaların dijitalleşmesine ve verimliliğine katkı sağlıyor. Özel Mobil Uygulama ise; ofisle ilgili bilgilerin her an kullanıcının elinin altında olmasını sağlayarak işlemlerini hızlıca yapmasını kolaylaştırıyor. Profesyonel Emlak Ofisleri için veriye dayalı olarak sunduğumuz “Piyasa ve Rakip Analizi” ile “Dijital Değer Analizi” sayesinde satış süreçlerinde de yol gösteriyoruz. Bu ofisler Piyasa ve Rakip Analizi sayesinde portföy oluştururken, bölgeye özel hazırlanan analizlerden faydalanabilir ve performansını rakiplerle kıyaslayarak kendilerini geliştirebilirler. Bu raporla ilgili mağazadaki ilan adedi, görüntülenme sayısı ve yayın süresi gibi işlerine yön verecek önemli verileri, bölgedeki diğer emlakçılarla karşılaştırabilirler. Faaliyet gösterilen bölgelerde en çok aranan ilan tipi, en sık kullanılan filtreler ve bölgenin demografik bilgileri gibi kritik verilere kolaylıkla erişerek, portföylerini yönetebilirler. Gayrimenkul sahiplerine verilen “Dijital Değer Analizi” sayesinde mülk sahiplerini ikna edebilir, kapsamlı piyasa verileri sunarak karar almalarına yardımcı olabilirler.

Pandemi döneminde e-ticaret sektörü büyüyen sektörlerden biri oldu. sahibinden.com olarak konuyla ilgili gözlemleriniz ve genel olarak e-ticaret oranları nedir? Şirket olarak rakamlarınız ne yönde ilerledi?

Pandemi etkisiyle Türkiye’de de güçlü bir online alışveriş kültürü yerleşmeye başladı. Elektronik cihazlar sayesinde mağazaya gitme zorunluluğunun ortadan kalkması, anında fiyat kıyaslama yapma fırsatı ve bütçeye en uygun seçeneklere ulaşabilmek, e-ticareti tüketicinin hayatında vazgeçilmez bir parça haline getirdi. Pandemi döneminde tüketicilerin evlerde kalarak online kanal üzerinden siparişlerini artırması sonucu 2021 yılında yaklaşık %165 oranında artış gösteren Türkiye e-ticaret pazarı, ortalama üç yılda ulaşması beklenen seviyeye bir yılda ulaşarak 220 milyar TL değer yakaladı. Hızını alamayan e-ticaret pazarının, 2025 yılının sonunda 638 milyar TL değere ulaşması bekleniyor. Türkiye’de e-ticaret sektöründe yaşanan bu hızlı büyümeden sahibinden.com da etkilendi. Kullanıcıların hayatının neredeyse her noktasına dokunan ve Türkiye’nin buluştuğu bir platform olarak pandemi döneminde de kullanıcılarımızın yoğun ilgisiyle karşılaştık. Pandemi döneminde Haziran 2020’de 62,7 milyon kullanıcı, 509,6 milyon ziyaret sayısı ve 15,2 milyar sayfa gösterimi ile yeni bir rekora imza attık. Kullanıcı sayısında yaşanan bu trafik artışı, paralelinde kurumsal mağazaların da platformda yer almasını hızlandırdı.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.