“GELECEĞIN BANKACILIĞINI, ‘DIJITAL VE INSANLI’ ŞEKLINDE TANIMLIYORUZ”

Alternatif Bank, “Danışman Bankacılık” ve “Basiretli Bankacılık” ilkeleri üzerine inşa ettiği kurum kültürü ve güçlü değerleriyle geleceğe doğru başarıyla yol alıyor. Teknolojik altyapısı, operasyonel mükemmellik standartları ve odaklı bankacılık anlayışıyla sektördeki farklı duruşunu koruyan Alternatif Bank, bireysel ve dijital bankacılığı tek bir iş birimi olarak ele alıyor. Geleceğin bankacılığını “dijital ve insanlı” şeklinde tanımlayan Alternatif Bank, müşterileri için tüm süreçleri pürüzsüz hale getiriyor. “Her zaman önce insan” diyen Alternatif Bank Bireysel ve Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gökay Dede, Business Türkiye’nin sorularını yanıtlarken, yarattıkları sinerjiyi de bizlerle paylaşıyor.

Dünyanın dijitalleşme ivmesi her geçen gün artarken, finans sektörü de yaşanan değişim sonucu dijital bankacılık modellerini devreye aldı. Bu anlamda sektörde gelinen noktayı nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörde gerçekleşen dijitalleşme çalışmaları ne yönde ilerliyor?

Biz, bireysel ile dijitali aynı ve tek bir kavram olarak görüyor, uygulamamızı da bu vizyonla yönetiyoruz. Bunun en çarpıcı örneklerinden biri de ihtiyaç kredisi. Mevzuat düzenlemesiyle kredi için ıslak imza zorunluluğu ortadan kalktıktan sonra, kredi başvuru ve kullandırımının birincil platformu mobil oldu. Bugün dijital kanallardan gerçekleşen ürün satışlarında da ciddi artış gözlemliyoruz. Kullanıcıların artık mobil dünyanın getirdiği kolaylıklara hızlıca adapte olduklarını ve işlemlerini bu kanaldan yapmayı tercih ettikleri net şekilde görülüyor. Önümüzdeki 2 yılda da aynen kredide olduğu gibi, bazı işlemler için başka bir kanal alternatifi olduğu dahi unutulacak. Açık bankacılığın getireceği fırsatlarla da bu ivmenin hızlanacağını öngörüyoruz. Özellikle yatırım alanında, kullanıcılara veri sunan çok farklı çözüm ortakları mevcut. Bu şirketler, verilerini yapay zeka ve makine öğrenimi yardımıyla her geçen gün geliştiriyor. Bu algoritmaların kullanıcıların hayatlarına girmesiyle yatırım ürünleri satışının öne çıkacağını düşünüyoruz. Bugün bankacılıkta başlıca trendlere bakarsak, büyük veri ve buna bağlı olarak gelişen veri analizi, hiper kişiselleştirme imkanı sunan servisler sağlamak için önemli bir zemin yaratıyor. Temassız ödeme sistemleri ve mobil cüzdanlar ise önemli bir noktaya geliyor. Bankalar, online ve temassız ödeme yöntemlerine daha çok eğilirken, müşteri deneyimi ve memnuniyeti, işlemlerini dijital ortamda gerçekleştiren her yaştan kullanıcı için her geçen gün daha fazla önem kazanıyor. Dönüşüme önemli katkı sunan yapay zeka çözümleri, verileri en iyi şekilde analiz ederek, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler sunabilen bankaları rekabette kuşkusuz ön sıralara çıkarıyor. Dijital kanalların kullanımı geliştikçe, müşteri beklentileri de hiç olmadığı kadar arttı. Zira artık kullanıcılar birçok mobil uygulamayı deneyimleyerek kıyaslama yapıyor ve hayatlarını kolaylaştıran daha basit, kullanışlı arayüzler talep ediyor. Dolayısıyla kullanıcı deneyimi, önümüzdeki dönemde çok daha önemli şekilde hayatımızda yer alacak. Kullanıcılar da bunu başaran kurumları öncelikli tercih edecek.

Bankacılıkta dijitalleşme çok ileri boyuta ulaştı, günümüzde sektörün olmazsa olmazları arasında yer alıyor. Bu anlamda, Alternatif Bank sektöründe nasıl bir stratejiyle farklılaşıyor? Bireysel bankacılık alanında müşterilerine sunduğunuz hizmetler neler?

Bugün bankacılık, dünya genelinde teknolojiyi en yoğun kullanan, değişimlere en çabuk entegre olan ve en “dijital” sektörlerin başında geliyor. Bir paradoks gibi algılansa da bankacılık sektöründe dijitalleşmeden bahsederken, aslında öncelikle dijital dönüşüm kavramının bittiğini ya da geride kaldığını kabullenmemiz gerektiğini düşünüyoruz. Zira dijitalleşme kavramı artık sadece bankaların veya kurumların süreçlerinde ve işleyişlerinde değil, herkesin algısında aynı kavramı kazandı. Dolayısıyla her birimizin birçok açıdan dijitalleştiği bu dünyada, bankacılık açısından da dijitalleşmeyi bundan sonra nasıl daha fazla “değere” dönüştürebileceğimiz üzerine odaklanıyoruz. Biz bu anlayışı organizasyonumuzdan tutun da yarattığımız ürün ve servislere, birlikte çalıştığımız ajanslarımızla, 3. partilerle kurduğumuz çalışma yapılarına kadar yansıtmış durumdayız. Alternatif Bank’ta bireysel ve dijital bankacılığın tek bir iş birimi olmasının sebebi de bu. Bankacılıkta dijitalleşmeden bahsediyorsak, konuya öncelikle bu iki kavramın birleşmesi gereken değil, ayrılamayacak kadar birbirine entegre olduğu gerçeğinden bakıyoruz. Teknolojinin gücüyle bankacılık değişmiş olsa da başrolde halen “insan” var, hatta eskisinden çok daha etkin şekilde. Zira teknolojinin insan hayatına getirdiği hız ve kolaylıklar, tüketici beklentilerini hızla değiştirdi, değiştirmeye de devam ediyor. Bankacılıkta da artık müşteriler sadece finansman sağlayan, mevduatı değerlendiren bir kurum değil çok daha fazlasını istiyor. İhtiyaçları anlayan, hedefleri paylaşan, işleri, hayatı kolaylaştıran çözümler ve de insan odaklı bir yaklaşım bekleniyor. Biz, dijitalleşmeyi müşterimize sunduğumuz toplam deneyimin tamamlayıcısı olarak görüyor, stratejimizi de bu temel üzerinde şekillendiriyoruz. Bankacılık artık müşteri için bir “deneyim” ve bunun içinde şubeden ATM’ye, mobil uygulamada yaşadığı kolaylık ve çözümden telefonla görüştüğü müşteri danışmanından aldığı cevaplara kadar bıraktığımız tortular var. Bu tortuların yarattığı deneyim, şüphesiz teknolojiyle çok ilintili. Ancak “insan odaklılık” ve “güven”in de en az teknoloji kadar önemli olduğunu biliyoruz. Bu noktada bizim ayrıştırıcı noktamızın, dijitalden müşteri olsa bile, her müşterimizin gerçek bir müşteri temsilcisine ulaşmasını sağlamak olduğunu düşünüyoruz. Bunu gerçekleştirmek için kurduğumuz merkezi organizasyonla, her bir müşterimize ulaşabiliyor ve onların da bize dilediklerinde ulaşabilmelerini sağlıyoruz. Biz, kullanıcılarımıza bankacılık hizmeti vermiyor, bir anlamda hayatlarında karşılaştıkları finansal endişeleri hızlı bir iç rahatlamasına çevirmek için çabalıyoruz. Artık tamamen bütünleşmiş olan bireysel ve dijital bankacılıkta başarı için en ayırt edici noktayı “insan dokunuşu” olarak görüyoruz. Sonuç olarak dijitalleşme, Alternatif Bank için uzun soluklu bir yolculuk ve buradaki başarı da teknolojiye aralıksız yatırım, insanı odakta tutarak ihtiyaçları doğru analiz etmek ve birkaç adım ötesini önceden düşünerek bu süreci müşterilerimiz için pürüzsüz hale getirebilmekten geçiyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.