“GÜCÜMÜZÜ TOPRAKTAN ALIYOR, GELECEĞE DEĞER KATIYORUZ”
Tüketicilerine yenilikçi ve sürdürülebilir ürünler sunma hedefi doğrultusunda hem ülkemizde hem de globalde başarı çıtasını devamlı yükselten Feast, 2025 yılını yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme oranıyla kapatıyor. Şirket yeni ürünlerini tüketicilerine sunma heyecanını taşıyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Özgörkey Feast Pazarlama Müdürü Tuğçe Işıksoy, hedeflerini ve dondurulmuş gıda pazarının küresel ölçekteki büyüme dinamiklerini anlatıyor.
Dondurulmuş gıda sektörünün öncü ve yenilikçi markası Feast olarak 2025 yılını nasıl geçiriyorsunuz?
Feast olarak tüm gücümüzü hızlı adaptasyon sürecimiz, ekip ruhumuz ve inovasyona dayanan temelimizden alıyoruz. 2025 oldukça zorluklarla geçen bir yıl olmasına rağmen yüzde 100’ün üzerinde büyüme kaydettiğimizi gururla belirtmek isterim. Hem Türkiye pazarında hem global pazarda hedeflerimiz doğrultusunda büyüme sağladık. Yılın ilk yarısında perakende ambalaj dünyamıza yepyeni bir soluk getirdik. Önceki ambalaj tasarımlarımızda her ürün kategorisi için benzersiz ve dikkat çekici bir tasarım dünyası yarattık. Yeni ambalajlarımızda ise her ürün kategorisi için yaratılan bu ayrı dünyaları tek bir çatı altında birleştirdik. Yılın ikinci yarısı da, kaplamalı ve patates ürün gruplarının Ar-Ge’sine yoğunlaştığımız bir dönem oldu.
Dondurulmuş gıda pazarı küresel ölçekte büyüme gösterirken ülkemizdeki pazara ve dinamiklere dair görüşleriniz neler?
Son yıllarda artan iyi gıda tüketme alışkanlıkları, sağlıklı ve pratik beslenme trendi ile sürdürülebilirlik hassasiyeti dondurulmuş gıda kategorisinin büyümesini destekliyor. Türkiye’de kişi başı yıllık tüketimi 7 kg seviyelerine yeni geldi. Avrupa’da bu rakam 30 kg. Amerika’da ise 60 kg seviyelerinde ve hane erişimi neredeyse yüzde 100 seviyesinde. Bu da Türkiye’de kategorinin önünde ciddi bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Nielsen verilerine göre, pazar son 2 yılda dört katına çıkarak 26 milyar TL’ye yaklaştı. Tüketimde de yaklaşık 230 bin tona yükselerek sektörün en hızlı büyüyen üç kategorisinden biri oldu. Gelecekte konuşacağımız en önemli sektörlerden biri olacağına dair şüphem yok.
Geniş ürün gamınızla farklı tüketici profillerine hitap edebiliyorsunuz. Bu bağlamda, yeni ürünleriniz hakkında bilgileri alabilir miyiz?
2025, Ar-Ge açısından kaplamalı ve patates ürün gruplarına yoğunlaştığımız bir yıl oldu. Kaplamalı kategorisinde Türkiye’de ilk defa alışılagelmişin dışında “halka” formunda, reçetesi tamamen Feast Ar-Ge ekibine ait yepyeni Feast Peynirli Çıtır Halkalar ürünümüzü tüketicilerimize sunduk. Türkiye’nin en çok sevilen soğan halkasını yalnız bırakmayı gönlümüz razı gelmedi ve kardeşini acı severlere özel “Acılı” versiyonuyla raflara taşıdık. Vegan ürün çeşitliliğimizi artırarak hem atıştırmalık olsun hem de sebzeli olsun diyenlere özel Feast Broket (Brokolili Sebze Kroket) ürünümüz ve prenseslere layık zarif lezzetimiz Feast Prenses Patates Türkiye’de ilk defa perakende dondurulmuş gıda reyonlarında kısa bir süre önce yerini aldı. Patates kategorisinde Feast’in inovatif ürün ailesine katılan Tırtıklı UFO Patates, damaklarda unutulmaz bir iz bırakmak için hazır. Yılın son çeyreğinde ise patates kategorimize 3 yeni ürünün daha gireceğini ilk defa buradan paylaşalım. Heyecanlıyız!
Değerli okuyucumuz,
Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.




 
						

