1841 yılında Hong Kong’da kurulan A.Ş. Watson Group, bugün geldiği noktada dünyanın en büyük uluslararası sağlık ve güzellik ürünleri perakende mağaza zinciri olarak faaliyetlerine devam ediyor. Müşterilerine verdikleri “İyi görün, iyilik yap, harika hisset” sözünü Watsons Türkiye çatısı altında da sürdüren şirket, ülkemiz genelinde açtığı mağazalar ve online kanallarla başarı grafiğini her gün yükseltiyor. 2022 yılını kuvvetli bir büyüme yılı olarak değerlendiren Watsons Türkiye, bu yılki stratejilerini; müşteri odaklılık, O+O(Online+Offline) ve Sürdürülebilir Yaşam olmak üzere 3 ana başlıkta toplamış durumda. Çalışmalarını çevresel, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik eksenlerinde ele alan şirket, perakende sektörünü “yeşillendirmeyi” de misyon ediniyor. Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş sorularımızı yanıtlayarak; yeni dönem projelerini, sürdürülebilirlik çalışmalarını ve gelecek hedeflerini anlattı.

Watsons Türkiye, pandemiye rağmen sektördeki başarısını aldığı 8 ödülle tescillendiren lider bir şirket. “Müşteri Memnuniyetini İyi Yaşatan Markalar-Kozmetik Mağaza Zinciri” kategorisinde 1.’lik, “Zincir Kozmetik Mağazası” kategorisinde “Yılın İtibarlısı” gibi ödülleri de alan markanın başarı stratejisini ve sektördeki konumunu sizden dinleyebilir miyiz?

Biz, sadece bir perakende kozmetik ve kişisel bakım markası değil aynı zamanda bir deneyim markasıyız. Müşterilerimiz, online ve offline mağazalarımızda yaşadıkları deneyimler için bizi tercih ediyorlar. Müşterinin tercih ettiği bir marka olmak için en önemli nokta; ihtiyaçları doğru anlayıp bu ihtiyaçları karşılayabilmek. Müşterilerimizle sık sık bir araya gelerek, Watsons Card üzerinden alışveriş alışkanlıklarını anlayarak ve alışveriş yolculuklarının her aşamasında yanlarında olarak onların kalbine dokunan bir marka olmak için çalışıyoruz. Rakiplerimizden ayrıştığımız nokta da tam olarak bu. Biz müşterilerimizi indirimler ile değil, onların alışveriş deneyimi yolculuğunu yukarı çıkararak kazanmaya çalışıyoruz.

2022 yılı için hazırladığınız yol haritanızda öne çıkan konu başlıkları nelerdir? Bu yıl için oluşturduğunuz stratejik hedefler neleri kapsıyor?

2022 yılı bizim için kuvvetli bir büyüme yılı. Henüz mağazalarımızın olmadığı lokasyonlarda yeni mağazalar açarak müşterilerimize daha yakın olmak istiyoruz. Bu yönde onlardan çok büyük bir talep var. Bununla birlikte hem watsons.com.tr’de hem de marketplace’de kendi markalarımızı büyütmek için kuvvetli bir şekilde çalışıyoruz. Watsons Türkiye olarak, 60 ilde 350’nin üzerinde mağazamız, watsons. com.tr ve Watsons Mobil Uygulamamız ile müşterilerimize 7/24 kesintisiz deneyim sunan Türkiye’nin önde gelen güzellik ve kişisel bakım perakende zinciriyiz. 2022 yılı stratejimizi müşteri odaklılık, O+O(Online+Offline) ve Sürdürülebilir Yaşam olmak üzere 3 ana başlıkta değerlendiriyoruz. İşimizi O+O omnichannel yürütüyoruz; müşterilerimiz onlara daha da yakın olmamızı bekliyorlar ve evlerine yakın daha fazla mağaza açmamızı talep ediyorlar. Biz de müşteri odaklı stratejimizle mağaza açılışlarımızı hızlandırıyoruz ve kuvvetli açılışlarla; yüksek talep gösterilen lokasyonlar başta olmak üzere 2022 yılında 40’a yakın yeni mağaza açmayı hedefliyoruz. Bununla birlikte, elbette e-ticaret de çok hızlı bir biçimde büyüyor. Biz de pandemi öncesi daha multichannel bir perakendeciyken, pandemiyle birlikte çok hızlı bir şekilde omnichannel yani, O+O bir perakendeciye dönüştük. Pandemi döneminde online alışverişe hızla yeni katılan bir müşteri kitlesinin de oluşmasıyla online satışlarımız %100’ün üzerinde arttı. Bu dönemde çevik davrandık ve hızlı aksiyon aldık. Ürün çeşitliliğimizi artırarak 1.000’e yakın yeni ürün ekledik. Müşteri odaklıyız; kaliteli ve yenilikçi bir perakende markası anlayışıyla, geniş yelpazedeki ürün gruplarımızı, dijital ve yenilikçi mağaza konseptiyle müşterilerimizle buluşturuyoruz. Bunu yaparken her zaman yönetim stratejimizin temeline müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını koyarak, müşteri odaklı bir strateji benimsiyoruz. 7 milyona yakın Watsons Card’lı müşterimizin alışveriş alışkanlıklarını CRM altyapımız sayesinde yakından takip edebildiğimiz gibi, araştırma şirketleri ile de yakından çalışıyoruz. Böylece talepleri her ay düzenli müşteri buluşmaları yaparak dinliyor, ürünlerimiz ve kampanyalarımız başta olmak üzere aksiyonlarımızı bu doğrultuda belirliyoruz. Sürdürülebilir Yaşam stratejimizle perakende sektörünü yeşillendirmeyi misyon ediniyoruz; global bir perakendeci olarak çok büyük bir ekosistemin tam ortasındayız. Çevresel ayak izimizi azaltmayı ve sorumlu üretimi iş yapış biçimimizin temeline alarak, tüm perakende kozmetik sektörünün yeşillenmesi için çalışanlarımız, müşterilerimiz, tedarikçilerimiz ve üretici firmalarımız ile bu konuda adımlarımızı atmaya başladık. Çevresel, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik eksenlerinde müşterilerimizi de bu yolculuğa entegre ederek, daha sürdürülebilir bir dünya için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu çalışmaları geliştirerek sürdürmeye de devam edeceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.