KAHVE YOLCULUĞUNDA YOL HARİTAMIZ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK

1949 yılında Almanya’da başlayan Tchibo’nun hikâyesi; kahveden spor giyime, evcil hayvan ürünlerinden mutfak-banyo ürünlerine kadar genişleyen ürün yelpazesiyle ve artan başarılarla sürüyor. Almanya’nın en büyük sürdürülebilir şirketlerinden biri olan Tchibo, sürdürülebilir kaynaklardan elde edilen özel Tchibo kahveleri ile tüketicinin kalite ve güven anlayışına hizmet ediyor. 2005 yılından bu yana Türkiye’de de faaliyet gösteren Tchibo, özgün iş modeli, haftalık olarak yenilenen temaları ve sürekli genişleyen ürün gamıyla ülkemizde de başarılı yolculuğunu sürdürüyor. Müşteri memnuniyetini odağına alan şirket, kahve yatırımları, iş birlikleri ve çoklu kanal stratejileriyle büyüme hedefine hız kesmeden devam ediyor. Tchibo Türkiye Genel Müdürü Hasan Ulutürk sorularımızı yanıtladı ve yol haritaları hakkında bilgiler verdi.

2005 yılından bu yana ülkemizde faaliyet gösteren Tchibo, yıllar içerisinde Türkiye’de nasıl bir gelişim gösterdi? Tchibo Türkiye’nin pazardaki konumu ve payı hakkında bilgiler verebilir misiniz?

Tchibo olarak dünyanın en büyük kahve üreticilerinden biriyiz. 70 yıllık kahve uzmanlığımızın yanı sıra bizi sektörde farklılaştıran en belirgin özellik, her hafta belli bir tema çerçevesinde tamamen yenilenen ürün gamımız. Farklı ve rakibi olmayan bir perakende modelimiz var. Her hafta yenilenen benzersiz iş modelimiz Türkiye’de hızla benimsendi ve sektörde de örnek oluşturdu. Geride bıraktığımız 17 yılda kahve uzmanlığımızdan güç alarak Türkiye’deki kahve kültürünün daha da zenginleşmesi için yenilikçi birçok projeyi hayata geçirdik. Portföyümüze eklediğimiz yeni lezzetlerle ve genişlettiğimiz satış kanallarımızla daha fazla kahvesevere ulaştık. Yıllar içinde sevilen, beğenilen ve tavsiye edilen bir marka haline geldik.

Tchibo, özgün iş konseptiyle ve farklılaşma stratejileriyle sektöründe referans gösterilen önemli markalardan biri. Müşterilerinin karşısına her zaman farklı temalarla çıkan bir marka olarak; yönettiğiniz özgün iş modelindeki strateji ve hedefleri hakkında neler söylemek istersiniz? Bu anlamda, sektörde yarattığınız farklılıklar nelerdir?

İş modelimizde müşterilerimize ürün ve hizmet sunmanın ötesinde onlara fikir ve deneyim sunmak da yer alıyor. Benzersiz iş modelimiz, Tchibo’yu rakiplerinden ayıran en önemli noktaların başında geliyor. Haftalık olarak yenilenen temalarımız ile sürekli genişleyen bir ürün gamımız var. Tchibo’da her hafta farklı ve yeni ürünler ile müşterilerimize yeni keşifler vadediyoruz. 70 yıllık kahve uzmanlığımızla özgün perakendecilik anlayışımızın buluştuğu bu modelde tüketicilerimiz, kahveden spor giyime, evcil hayvan ürünlerinden mutfak-banyo ürünlerine, dekorasyona kadar çok sayıda kaliteli ürünü hem Tchibo mağazalarımızda hem de www.tchibo.com.tr internet mağazamızda bulabiliyorlar. Yaşamı kolaylaştıran bu ürünlerimiz, müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap verme konusunda geniş bir yelpaze sunuyor.

Kahve odaklı dağıtım ve satış kanalı yatırımlarının en önemli gündem maddelerinizden biri olduğunu biliyoruz. Tchibo olarak büyüme stratejilerinizi ve özellikle kahve odaklı yeni yatırımlarınızı öğrenebilir miyiz?

Son yıllarda kahve odaklı dağıtım ve satış kanalı yatırımları belirttiğiniz gibi en önemli gündem maddemiz. Kahve tarafında dünyanın en verimli topraklarından doğan gerçek kahve lezzetlerini, en iyi koşullarda üreterek müşterimizle buluşturuyor; farklı ekipmanları ve makineleri de ürün yelpazemizde sunuyoruz. Bunun yanı sıra Tchibo Coffee Break ve Tchibo Choco gibi bize özgü lezzetli atıştırmalıklar ile müşterilerimize yeni ve farklı lezzetler sunuyoruz. Büyüme stratejimizin diğer ayağını ise ulaşılabilirlik oluşturuyor. Bu noktada hem kendi mağazalarımız hem de internet mağazamız www.tchibo.com.tr ile tüketicilerimize dokunuyoruz. Büyük şehirler başta olmak üzere 11 ilde yaklaşık 50 mağazamız var. Son olarak 2021’de İstanbul’da dört mağaza açtık. Önümüzdeki dönemde de mağaza sayımızı artırmayı planlıyoruz. Aynı zamanda güçlü bir altyapıya sahip internet mağazamız pandemi döneminde bir önceki yıla oranla iki kat büyüme kaydetti. Dijitalleşme yatırımlarımızla internet mağazamızı sürekli güçlendirmeye devam edeceğiz. Bunun ötesinde büyüme stratejimizin önemli ayaklarından bir diğeri de çoklu kanal stratejimiz ve iş birliklerimiz. Farklı platformlarda ve farklı marka iş birlikleri ile Tchibo deneyimini genişletmeyi hedefliyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.