1998 yılında İzmir’in Kordon semtinde açtıkları ilk restoran ile pizza severlerle buluşan Pasaport Pizza, o günden bu yana lezzetini hiç bozmadan sürdürdü. Türkiye’nin dört bir yanına yayılmış bayilerinde de aynı lezzeti bulacağınız, kalite standartını özenle koruyan bir şirket olan Pasaport Pizza; müşteriye hizmet anlayışı ve kurumsal yapısı ile de sektörüne farklı bir boyut getirdi. Pasaport Pizza CEO’su Mükremin Özdemir sorularımızı yanıtlarken, kendileri için önemli olanın güçlü ve emin adımlarla büyümek olduğunun altını çizdi.

Sektör olarak baktığınızda, diğer şirketlerden sizi ayıran en önemli nokta size göre nedir? Stratejinizi planlarken, büyüme planı için nasıl bir yol izliyorsunuz?

Pasaport Pizza 23 yıldır Türkiye’de pizza sektöründe, dünyanın en büyük firmalarıyla rekabet edebilen ender markalardan biri. Ulusal pizza firmalarında ciro üzerinden alınan pay %5 ile %15 arasında bulunmaktadır. Marka olarak bayilerimizin kazancı olan ciro üzerinden herhangi bir pay talep etmediğimiz için bayilerimiz çok daha avantajlı bir konumda bulunuyor. Dünya devleriyle rekabet ederken, bütün dünyanın kabul ettiği KAZAN-KAZAN kuralından uzaklaşarak KAZANDIR-KAZAN prensibiyle başarıya ulaştık. Ürün lezzetimiz ve kalitemiz tüm şubelerimizde standarttır. Pizza yapımında kullanılan bütün malzemeler standartı korumak amacıyla gerekli soğuk zincir kuralı işletilerek kesintisiz bir şekilde şubelerimize ulaştırılmaktadır. Lojistik zincir konusunda yapılan iş birlikteliklerimizle çok güçlü durumdayız ve bu konuda bayilerimizi en iyi şekilde destekliyoruz. Toplu mal alımlarında sağladığımız avantajlarla bayilerimiz düşük maliyetlerle yüksek kârlılıklar elde ediyor. Ayrıca genel müdürlük olarak, oluşturulan kampanya ve reklamlarla bayilerimizin satışını artırmak için destek veriyoruz. Menülerimizin içeriği, genel müdürlük tarafından bayilerin talepleri de dikkate alınarak belirleniyor. Bizler için bayilerimizden ve müşterilerimizden gelen talepler çok önemli. Bu doğrultuda, farklı illerdeki bayilerimizin ve müşterilerimizin talepleri doğrultusunda lokal kampanyalarla menülerde değişiklik yapabiliyoruz.

Çok yakın bir tarihte, ekonomi ve topluma sağladığınız fayda konusunda da bir ödüle layık görüldünüz. Türkiye’nin platin marka tescilli isimlerinden oldunuz. Hem bu konu hakkındaki düşüncelerinizi hem de başarınıza başarı katacak hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Türkiye İtibar Akademisi’nin derecelendirme çalışmaları kapsamında platin ligde yer almak bizim için gurur verici. Türkiye İtibar Endeksi’ne göre ‘itibarlı’ kabul edilen marka ve kurumların kamuoyu nezdinde, ülke ekonomisine ve topluma dair faydalı oldukları gerçeği aşikar. Pasaport Pizza’da başarı için hedefimiz güçlü ve emin adımlarla büyümek. Birçok bölgede hem marka bilinirliği hem de ciro anlamında diğer pizza markalarının çok önündeyiz. Bölgelerde taşıdığımız bu liderliği ülkemizin tüm noktalarına yaymak istiyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.