“METAVERSE EVRENİNDE DE ‘CAM TAVAN’ YOK DİYORUZ”

Günümüzde pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin geleneksel yöntemlerin dışına çıkarak çeşitlenmesi, kusursuz müşteri deneyimiyle birlikte sosyal alanda hayata geçirilen sorumluluk projelerinin de önemini artırıyor. Spordan metaverse dünyasına, kurum içi kariyer yönlendirmelerinden dijital dönüşüme kadar her alanda başarılı projeler üreten Otokoç Otomotiv ve bu faaliyetleriyle ön plana çıkıyor. Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü / CMO Esra Arslanbaş Kaynak, bu projeleri ve gelecek dönüşüm planlarını Business Türkiye okurları için değerlendiriyor.

Geçtiğimiz yıl hayata geçirdiğiniz “Cam Tavan Arabada Güzel” projeniz, daha eşitlikçi ve kapsayıcı bir dünya he- definiz doğrultusunda toplumsal cinsiyet eşitliğine dikkat çeken başarılı bir çalışma olarak öne çıkıyor. Bu proje ile gelinen noktaya dair değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?

Mesleklerin cinsiyeti olmadığı bilincini benimseyerek, bugünkü başarılı konumuna kadın çalışanların aklını, yaratıcılığını, gücünü ve onların çalışkan- lığını her seviyede değerlendirerek geldi- ğine inandığımız bir kurumun çalışanları olarak sizin de belirttiğiniz gibi “Cam Tavan Arabada Güzel” adını verdiğimiz projemizi geçtiğimiz yıl hayata geçirdik. Bu projemizle kadınların, önündeki görünmez engelleri kaldırmaya, dünyayı değiştirme, dönüştürme ve sürdürülebi- lir bir geleceği var etme konusunda kendi güçlerini fark edip sahiplenmeleri ve tüm toplumsal katmanlar tarafından desteklenmelerini hedefliyoruz. Konuya dikkat çekmek ve bu doğrultuda ses getiren adımlar atmak son derece önemli. Bununla birlikte gidilecek çok yolumuz olduğunun da bilincindeydik. Tam da bu nedenle yola tek başımıza çıkmadık. Fenerbahçe Spor Kulübü, Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) ve Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) ile gerçekleştirilen iş birlikleri, bu çerçevede atılan adımlardan yalnızca bazıları. Dünya Kadınlar Günü’nde lanse ettiğimiz proje kapsamında özel olarak hazırladığımız “Cam Tavan Arabada Güzel” sosyal medya filtre çalışması, farkındalığı artırmak için sosyal medya fenomenleri ve destekçilerimizle filtre-post paylaşımı, çalışanlarımızın bi- linç düzeyini daha da artırmak adına bil- gilendirici içerikler ve kamuoyunda bu hassasiyetin daha da yaygınlaşması için çalışmalar yapıldı. İnsanı merkeze alan anlayışımızdan yola çıkarak, cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik so- rununa dikkat çekmek amacıyla online olarak gerçekleşen önemli bir zirvenin metaverse buluşmasında “Cam Tavan Arabada Güzel” oturumlarında ev sahipliği yaparak yüzlerce kişiye metaverse evreninde de “Cam Tavan” yok dedik. Otokoç Otomotiv olarak, özellikle genç kadın yeteneklerin istihdamına yönelik programlara öncelik veriyoruz. Otomotiv perakendeciliği alanında, yeni mezun olup kariyerini satış alanında ilerletmek isteyen arkadaşlarımız için “Satış Okulu” programımız bulunuyor. Yine araç kiralama alanında kurumsal hayatı erkenden deneyimlemek isteyen kadın öğrenciler için “Part-time Satış Danışmanı” programımız mevcut. Bu programları başarı ile tamamlayan genç arkadaşlarımızı şirketimizdeki olası po- zisyonlarda konumlandırıyoruz. Projemizin şimdiye kadar kamuoyu nez- dinde gördüğü yüksek ilgi ve yarattığı etki de farkındalığı artırma hedefimize doğru ve kararlı adımlarla ilerlediğimizi teyit eder nitelikte. Bu da hem bizler hem de gelecekteki destekçilerimiz açısından son derece cesaret ve ilham verici bir gelişme. Bununla birlikte projemizi daha ileri taşıma hedeflerimiz doğrultusunda atılacak yeni adımları planlıyoruz. Sesi- mizi daha geniş kitlelere duyurmak ve yeni destekçileri aramıza katmak için yol arkadaşlarımızla birlikte büyük bir he- yecanla çeşitli platformlarda yer almayı sürdürüyoruz. Bu projeyle birlikte şirketimiz içerisinde kadınlar adına önemli adımlar atmaya hazırlanırken, temas ettiğimiz tüm noktalarda bizi hedefimize daha emin adımlarla ulaştıracak yeni iş birlikleri ile cam tavanları yıkmaya devam edeceğiz.

Yine geçtiğimiz yıl, Metaverse ve DAO (Merkeziyetsiz Otonom Organizasyon/ Decentralized Autonomous Organization) üzerinde projeler üretmek için yatırımlara başladınız. Bu doğrultuda Decentraland’de satın aldığınız Otokoç Metazone alanı üzerinde erişilebilir ve sürdürülebilir bir deneyim merkezini hayata geçirdiniz. İlk merkeziyetsiz metaverse yatırımınız olan projeyle il- gili gelişmeleri ve çalışmalarınızı öğrenebilir miyiz? Bu anlamda yeni hedef- leriniz neler?

Tam 95 yıldır sektörde standartları ta- nımlayan Otokoç Otomotiv olarak, tüm mobilite çözümlerini tek çatı altında müşterilerimize sunuyoruz. Dünyada müşteri ihtiyaçları ve davranışları değişirken, yaşanan dijital dönüşüm, müşterilerin seçeneklere ve bilgiye hızla erişebilmesinin önünü açıyor. Biz, müşterilerimizi yakından tanıyarak süreçlerimizi dijitalleştirmeye devam ediyor, veriye dayalı ileri analitik uygulamalar ile bütüncül hizmetler geliştirip sunuyoruz. Metaverse, sektörlere, markalara ve ya- ratıcı ekonomiye katkı sağlayacak fırsatlar barındırıyor. Biz de bu kapsamda otomotiv sektöründe bir ilk olarak, Metaverse Decentraland’de satın aldığımız Otokoç Metazone alanı ile çalışmalara başladık. Avis markamız ile sponsor olduğumuz Fenerbahçe’nin yeni sezon formasını bugüne kadar yapılmış en büyük forma şeklinde inşa ederek, metaver- se evreninde tanıttık. Ayrıca metaverse evreni herkese farklı alanlardan erişim imkanı sağlayarak, eşitsizliklerin ortadan kaldırılmasında önemli bir rol oynuyor. İnsanı merkeze alan anlayışımızdan yola çıkarak, cinsiyete dayalı yargılara ve hayatın her alanında yaşanan eşitsizlik so- rununa dikkat çekmek amacıyla online olarak gerçekleşen önemli bir zirvenin metaverse buluşmasında “Cam Tavan Arabada Güzel” oturumuna ev sahipliği yaparak yüzlerce kişiye metaverse ev- reninde de “Cam Tavan” yok dedik. Bu platformda sesimizi duyurmaktan çok mutluyuz. Otokoç Metazone ile birlikte her alanda bir deneyim merkezini hayata geçirirken, kadınların önündeki görünen veya görünmeyen engelleri kaldırmak ve farkındalığı artırmak için cam tavanları hep birlikte kırmaya devam edeceğimiz için gururluyuz.

Kurum içi girişimciliği destekleyen Otokoç Otomotiv’in, bu anlamda çeşitli projeleri de ticaretleştirerek devreye aldığını biliyoruz. Gerek “İnovasyon ve Girişimcilik Platformu Plug and Play” ile iş birliğinizi gerekse konuyla ilgili genel çalışmalarınızı öğrenebilir miyiz?

Otokoç Otomotiv olarak, inovasyon alanlarımızı özellikle taşımacılık ve ulaşım tarafında platformlar oluşturmak, tüm ulaşım modelleri ve akıllı şehir uy- gulamaları ile entegrasyon ve hizmet çeşitliliğinin artırılması olarak belirledik. Ticarileşme ve başarılı olmanın ötesinde tüm bu yapılan çalışmaların bir kurum kültürü haline gelmesini hedefliyor ve bu yönde çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bunun yanı sıra açık inovasyon alanında yapılan çalışmalarla ekosistem ile etkileşim ve iletişim sağlıyor, kurumsal görüşmeler gerçekleştiriyoruz. Yatırımcı toplantıları, Demoday, Deepdive gibi farklı etkinliklerle de temas kurduk. Start-uplarla temas ve iş birliklerimizin kapsamını uluslararası boyuta taşımak amacıyla dünyanın en büyük açık inovasyon platformu olan Plug & Play ile anlaşma sağladık. Fikrine güvenen, bize, müşterilerimize ve topluma fayda sağlayacağına inanan start-upları bizimle temasa geçmeye davet ediyoruz.

İş yapış biçimlerinden, üretim süreçlerine ve yarattıkları müşteri deneyimine kadar her aksiyonda tüketici odaklı çalışan şirketler, değişen tüketici tercihlerine göre hareket ediyor. Yaşanan bu değişim hakkında değerlendirmeleri – nizi alabilir miyiz? Değişen profil, Otokoç Otomotiv’i ve genel olarak sektörü nasıl etkiledi?

Son yıllarda teknolojide yaşanan hızlı gelişmeyle birlikte tüketicilerin imkanları, buna bağlı olarak da ihtiyaçları ve davranışları değişiyor. Bu durumda ihtiyaç ve beklentilerin yakından izlenerek yenilenmesi hatta “yeniden yapılanması” önem kazandı. Biz de müşterilerimize en iyi hizmeti sağla – mak için teknolojik trendleri takip ediyor ve uyguluyoruz. Otokoç Otomotiv olarak, müşteri geçişkenliğinin üst sevi – yelerini gözlemlediğimiz bu dönemde marka bilinirliliğini ve itibarını en doğru şekilde konumlandırmak ve korumak için çalışıyoruz. Faaliyette bulunduğumuz tüm alanlarda en iyi müşteri deneyimi ve memnuniyetini yaşatmak hedefiyle öncü ve yenilikçi uygulamalara imza atıyoruz. Bu kapsamda ses analitiği, chatbot ve metaverse teknolojileri üzerine çalı – şıyoruz. Satış kanallarımızı ve omnichannel kabiliyetlerimizi daha entegre hale getirmek için dijital dönüşüm yatırımları yapıyoruz. Tüm markalarımızı tek bir mobil aplikasyonda toplayarak “SuperApp” projemizi bu yıl içinde hayata geçir – mek için çalışıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.