Kurumsal kültürlerini tanımlayan değerlerini “Danışman Bankacılık” ve “Basiretli Bankacılık” ilkeleri üzerine inşa eden Alternatif Bank; müşteriyi sahiplenme, çözüm odaklı yaklaşım, ilklere imza atma ve samimiyet ilkeleriyle sektöründe büyüyerek ilerliyor. Kurumsal, ticari ve bireysel bankacılıkta yenilikçi vizyonuyla fark yaratan banka; teknolojik altyapısı, operasyonel mükemmellik standartları ile müşterilerinin hedefleri ve iş stratejilerine ulaşmaları için özel çözümler üretiyor. Yeni dönemde de ilklere imza atarak kullanıcıları için aktif dijital çözümler getiren Alternatif Bank, hizmetlerine her gün bir yenisini ekliyor. Sorularımızı yanıtlayan Alternatif Bank Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Şimşek bizlere yeni nesil hizmetlerini, dijitalleşme süreçlerini ve dış ticarette yakaladıkları başarıları anlattı.

Geçtiğimiz yıl, nakit akışı sorunu yaşamadan üretime devam edebilmeyi sağlayan “Tedarikçi Finansmanı” ürününü hizmete aldınız. Bizlere ürününüzün içeriğini ve bu konuyla ilgili sunduğunuz diğer hizmetleri anlatır mısınız?

Alternatif Bank olarak büyük ölçekli firmalar ve tedarikçilerinin nakit akışlarını etkin yönetmesine katkıda bulunmak amacıyla geçtiğimiz yıl Tedarikçi Finansmanı Sistemimizi hayata geçirdik. Günümüzde tedarik zinciri yönetimi ve bu alanda sürekliliği sağlama eskisinden çok daha fazla önem kazanmaya başladı. İşletme sermayesinin etkin bir şekilde kullanılması, minimum stok yönetimi, kısa alacak vadeleri, alacak vadesinden daha uzun ticari borç vadesi gibi konular çok önemli hale geldi. Bu sistemle, firmaların ve tedarikçilerinin nakit akışı kaynaklı sorun yaşamadan üretimlerine devam edebilmelerini amaçlıyoruz. Dünya ekonomisini ciddi şekilde etkileyen pandemi sürecinde, özellikle müşterilerimizin değer zincirlerini korumak ve nakit akışının sürdürülebilirliği önem verdiğimiz konuların başında geliyor. Bu alanda yaşanan en büyük sorunlardan birisi de nakit akışlarıyla ilgili. Dolayısıyla nakit yönetimiyle ilgili ürün ve hizmetlerimize ve bunların doğru şekilde müşterilerimize sunul- masına odaklanıyoruz. Bu ürünümü- zü aynı zamanda gelişen ihtiyaçları göz önünde bulundurarak hibrit bir yapıya dönüştürdük. Alıcı Kredili ya da Satıcı Kredili olarak iki farklı şekilde uygulanabilen Tedarikçi Finansmanı Sistemi, Alternatif Bank’ın hayata geçirdiği hibrit yapıyla alıcı firmaya aynı anda hem Satıcı Kredili hem de Alıcı Kredili şekilde çalışabilme imkânı sunuyor ve finansman sürecini kolaylaştırarak daha hızlı hale getiriyor. Tedarikçi Finansman Sistemi’nde alıcı ve satıcıların fatura yükleme, temlik teyidi ve onayı, iskontolama sürecinin sonlanarak kredi kullanımı ve tüm bilgilendirmelerin sistem üzerinden yapılmasını sağlıyoruz. Böylece işlemlerde hata olmasını, zaman kaybını ve evrak yoğunluğunu ortadan kaldırıyoruz. Sunduğu avantajlarla sektöründe ayrışan Tedarikçi Finansmanı’nda fatura iskonto aşamasındaki tüm süreçler internet bankacılığından da yürütülebilir hale geldi. Fatura yükleme hatalarının önüne geçilmesi için Gelir İdaresi Başkanlığı’nın standartlarına uygun formatta alıcıların ve satıcıların verecekleri iskonto onayları ve fatura yüklemeleri internet bankacılığından yapılabilirken, müşterilerimizin ihtiyaç duydukları rapor nitelikli bilgilere de internet bankacılığından ulaşılabiliyor. İskonto adımlarında taraflara otomatik mail bilgilendirmesi yapılarak ciddi bir zaman maliyeti kazandırılıyor. Hem alıcı hem de satıcı firmaların limit ve risklerini internet bankacılığından izleyebilmesi sağlanıyor

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.