“OUTBOUND OPERASYONUMUZ İLE SATIŞ PERFORMANSIMIZI İKİ KATINA ÇIKARDIK”

Yıllardır “sınırları ortadan kaldıran” Yapı Kredi, Türkiye finans sektörünün güçlü ve köklü bir kurumu olarak yenilikçi ürün ve hizmetleriyle müşterilerinin ihtiyaçlarına en iyi şekilde yanıt vermeyi sürdürüyor. Dünyadaki dönüşüm ve değişimi merkezinden takip eden banka, yeni dönemde dijitalleşmeyle birlikte ortaya çıkan birçok yeni bankacılık modelinin uygulanmasında öncü konumunda. Kurum kimliklerinin önemli bir parçası olan yenilikçi ve dinamik ruhuyla sayısız inovasyonu hayata geçiren banka, geleceğin bankacılığını inşa etmeye devam ediyor. Business Türkiye okuyucuları için sorularımızı yanıtlayan Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, bizlere 2023 yılı trendlerini ve sektörde yaşanan gelişmeleri aktarıyor.

Dünya, yaşadığımız süreci “yeni dönem” olarak adlandırıyor. Söz konusu dönem tüm sektörleri derinden etkilerken, bankacılık sektöründe de geleneksel sistemlerin dijital platformlara çevrilmesiyle öne çıkan dijital bankacılık, White-Label Bankacılık, Açık Bankacılık gibi birçok yeni model de giderek büyüyor. Öncelikle, daha proaktif ve daha hızlı sistem beklentisi olan “yeni dönemi” besleyen faktörleri ve sektörünüz için ifade ettiği açılımları değerlendirir misiniz?

İçinde bulunduğumuz dijital çağın ve pandeminin etkisiyle geleneksel iş yapış şekilleri, tüketici davranışları ve beklentileri hızlıca değişti ve değişmeye de devam ediyor. Birçok sektörde değişim meydana ge- lirken kuşkusuz en çok dönüşen sektörlerden birisi de bankacılık oldu. Tüm bu değişiklerle birlikte finansal teknoloji şirketleri hızla yaygınlaşıyor. Ülkemizde de finansal istikrarın ve gelişimin sürdürebilmesi için daha önce finans sistemine dahil olmamış ya da bu sistemin dışında kalmış olan kişilerin finansal ekosistemin içerisine girmeleri son derece kritik. Bu anlamda Açık Bankacılık ve Servis Modeli Bankacılığı ile finansal hizmet alanında yeni oyuncuların ortaya çıkmasıyla birlikte finans sektöründeki rekabet daha da artıyor. Bu durum, ürün ve hizmet kalitesinin artmasına da olumlu katkı sağlıyor. Mevcut pozisyonlarını korumaya çalışan bankaların ise yeni iş modelleri üzerinde çalıştığını görüyoruz. Bununla birlikte önümüzdeki dönemde de markaların bankalaşmasına şahit olacağız. Yapı Kredi olarak geleceğin bankacılığını bugünden inşa etme vizyonuyla uzun yıllar önce dijital bankacılık alanında sınırları kaldırmak için yola çıktık. Bu yolda sınırları kaldıran teknolojileri üretme hedefimizle dijital stratejimizi oluşturduk. Sektördeki güçlü konumumuz ve kurum kimliğimizin önemli bir parçası olan yenilikçi ruhumuzla sayısız inovasyonu sektörle tanıştırdık ve standartları belirleyen çalışmalara imza attık. Yatırımlarımız ve ürettiğimiz yenilikçi fikirlerimizle, bir teknoloji şirketi gibi bu fikirleri inovasyona dönüştürdüğümüzü söyleyebiliriz. İnovasyonu ve girişimciliği önemsiyor ve destekliyoruz. Bu anlamda hayata geçirdiğimiz Yapı Kredi FRWRD ile hem kurum içinde hem de kurum dışında inovasyon kültürü oluşturmak, bu kültürü geliştirmek ve geliştirdiğimiz bu ekosistemle güçlü iş birlikleri kurmak istiyoruz. Yapı Kredi FRWRD çatısı altında hayata geçirdiğimiz çok sayıda ürün ve hizmetimiz bulunuyor. Bu çalışmaların ürünleri olan öncü inovasyonlarımızdan “Aracım+” ve “Artırılmış Gerçeklik ile Bankacılık Hizmetleri” ile hem ülkemiz hem de uluslararası arenada pek çok ödül almanın gururunu yaşadık. Bankacılık sektörü olarak yakından takip ettiğimiz bir diğer yeni konu ise “Açık Bankacılık”. TCMB’nin kararıyla 1 Aralık’tan itibaren vadesiz hesaplara ait bilgiler diğer kurumlar ile paylaşılabilecek. Yapı Kredi Mobil’de oluşturulacak Açık Bankacılık özelindeki platformda müşteriler diğer kurumlarda bulunan hesaplarına ait bilgileri ve hesap hareketlerini görüntüleyebilecek. Bunun yanı sıra, BDDK tarafından yakın dönemde düzenlenen “Servis Modeli Bankacılığı” üzerine de çalışıyoruz. Bu alanda yapılan projeleri yakından takip ediyoruz. Bu düzenlemelerin getireceklerini de göz önünde bulundurarak Yapı Kredi olarak yeni nesil bankacılık hizmetleri sağlayabilecek, kullanıcılara katma değer yaratarak daha geniş bir hizmet seti sunabilecek fintech şirketi kurduk. Servis Modeli Bankacılığının finansal ekosisteme dijital servisler kazandıracağına ve kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik her noktada bu servislere erişebilmelerine olanak sağlayacağına inanıyoruz. Açık Bankacılık ve Servis Modeli Bankacılığı ile bankacılık müşterilerine uygun, katma değerli ürün ve hizmetler sunmak rekabet açısından daha kritik hale gelecek. Açık Bankacılık ile bankalar, müşteri verilerini diğer kurumlardan gelen bilgilerle eşleştirdiklerinde, müşteri beklentileri hakkında daha iyi öngörülerde bulunabiliyor ve ürünlerini buna göre geliştirebiliyor. Biz de Açık Bankacılık ile verilerin birleştirilmesi sayesinde müşterilerimizi daha iyi tanıyabileceğiz ve onlara uygun kişiselleştirilmiş teklifler sunabileceğiz. Bu sayede, ihtiyaç duydukları ürünlere ve hizmetlere daha kolay bir şekilde erişmelerini sağlayabileceğiz. Yapı Kredi olarak önümüzdeki dönemde de geleceğe hazır bakış açımız ile dijital bankacılık alanında öncü konumumuzu sürdürerek, yeni teknolojileri en kullanışlı ve güncel halleriyle müşterilerimizin hizmetine sunmaya, inovasyon ekosistemini ve girişimleri desteklemeye devam edeceğiz. Öncelikli hedefimiz yalnızca teknoloji dünyasını takip eden ve ondan fayda sağlayan bir banka olmak değil teknoloji üreten ve özellikle de finansal teknolojilere yön veren bir kurum olmak. Yapımızı ve stratejilerimizi, süreçlerimizi ve düşünce yapılarımızı bu doğrultuda şekillendirmeyi sürdüreceğiz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.