“PAZAR YERİ” FİLMİMİZLE E-TICARET TARIHINE IŞIK TUTUYORUZ

Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden biri olan GittiGidiyor, kurulduğu günden bu yana kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkarmaya odaklanarak sektörünün en güçlü oyuncularından biri olarak hizmet vermeyi sürdürüyor. 2011 yılında küresel e-ticaret liderlerinden eBay’in çatısı altına giren şirket günümüzde, toplam 35 milyon kayıtlı kullanıcıya, 120 bin satıcıya, 50 kategoride 25 milyon ürüne ev sahipliği yapıyor. Trendleri yakalamak için büyük veri ve yapay zekaya yatırım yapmayı sürdüren GittiGidiyor, KOBİ’lere de eBay çatısı altında global bir ağ sağlayarak e-ticarette sınırların kalkmasına öncülük ediyor. “Avrupa’nın En İyi İşverenleri” listesinde 5. sırada yer alan şirket, sürdürülebilir başarısının temelini, kurumuna güvenen mutlu çalışanlarına bağlıyor. Sektörde pek çok ilke imza atan şirket, geride bıraktığı 20. yılının anısına hazırlanan “Pazar Yeri” filmiyle, kendi tarihinden yola çıkarak dönemin internet ve e-ticaret gelişimine de ışık tutuyor. GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı sorularımızı yanıtladı ve yeni dönem hedeflerini anlattı

2001 yılında kurulan ve Türkiye’nin en büyük e-ticaret sitelerinden biri olan GittiGidiyor, 20’nci yaşını belgesel tadında bir filmle kutluyor. “Pazar Yeri” isimli kısa filminizin yola çıkış hikâyesini ve içeriğini sizden dinleyebilir miyiz?

GittiGidiyor, dijital DNA’ya sahip bir teknoloji şirketi olarak 2001 yılında kuruldu. Bu dönem Türkiye’de internetin yeni kullanılmaya başlandığı bir dönemdi. Dolayısıyla e-ticaret çok yeni bir alandı. Böyle bir dönemde GittiGidiyor olarak ülkemizi online pazar yeri konseptiyle tanıştırdık ve bu alanda öncülük eden bir şirket olduk. Türkiye’nin en güçlü start-up’larından biri olarak çıktığımız yolculuğa 2011’den itibaren bir eBay şirketi olarak devam ediyoruz. Bugün, ülkemizde 2 milyondan fazla insanın geçimine katkı sağlayan büyük bir platformuz. Kurulduğumuzdan bu yana birçok ilke imza attık. 20 yılı geride bırakırken, kendi tarihimizden yola çıkarak dönemin dijital atmosferini de yansıtan bir film hazırlamak istedik. Çünkü bizim tarihimiz aynı zamanda ülkemizde e-ticaretin tarihine de ışık tutuyor. Film bu bakış açısıyla, 140journos’un prodüksiyonuyla hazırlandı.

GittiGidiyor’un kurulduğu ilk günden bugüne kadar nasıl geldiğinin yanı sıra, e-ticaretin nereden nereye evrildiğini ve iş hayatında fark yaratan, kurum kültürümüzü de anlatan bilgilendirici bir film oldu. Aldığımız olumlu geri bildirimlerden dolayı hepimiz çok mutluyuz.

“Pazar Yeri” aynı zamanda e-ticaret sektörünün gelişimine de ışık tutan bir film. Filme konu olan tarihinize baktığınızda, GittiGidiyor’un yolculuğunu ve e-ticaret sektörüne katkılarını nasıl değerlendiriyorsunuz? Bugün gelinen noktada GittiGidiyor’un sektördeki büyüme hacmi ve kullanıcı sayısı hakkında bilgiler alabilir miyiz?

GittiGidiyor, insanları online alışverişin konforuyla ve pazar yeri konseptiyle tanıştıran bir şirket olduğu için bu iş modelinde pek çok ilki deneyimleyen ve bir anlamda işin temelini atan bir kurum oldu. Kurulduğumuz ilk yıllarda insanlar online alışverişi güvenli bulmazken, “Sıfır Risk” sistemini geliştirerek tüketiciyi güvence altına aldık. Bir ödeme-onay sistemi olan “Sıfır Risk” ile ülkemizde güvenli online alışveriş sisteminin gelişmesinde önemli rol oynadık ve bu uygulamayla kullanıcılarımıza güvence sunmaya devam ediyoruz. 2011 yılından itibaren de küresel e-ticaret liderlerinden eBay’in çatısı altına girdik. Bu gelişme, ortaya çıkardığı değer ve prestij açısından ülkemizde hem e-ticaret sektörünün hem de dijital alandaki diğer birçok yatırımın önünü açan tarihi bir adım oldu. Yerli bir teknoloji girişimi olarak GittiGidiyor’un ulaştığı değer, ülkemizdeki girişimcilere de cesaret verdi. Aynı zamanda yabancı yatırımcıların da dikkatini ülkemize çekerek sonrasında sektörde pek çok birleşme ve satın almanın önünü açtı.

E-ticaret yapı itibarıyla sürekli yenilenen ve değişen, hızla gelişen bir sektör. Üzerine bir de dijital dönüşümün hızla yükselen gelişimini eklediğinizde, bu süreçlerden en çok etkilenen sektörlerden biri de e-ticaret oldu. Hem sektörel hem de küresel bazda dijitalleşmenin etkilerini nasıl değerlendiriyorsunuz? GittiGidiyor’un bu artan hızla birlikte, sektör gelişimine yönelik geliştirdiği uygulamalar neler oldu?

Kuruluşundan bu yana dijital DNA’ya sahip bir şirket olarak her zaman yeni teknolojileri takip ediyor, veri odaklı projeleri hayata geçiriyoruz. Bu doğrultuda trendleri yakalamak için büyük veri ve yapay zekaya yatırım yapmayı sürdürüyoruz. Yapay zekadan faydalanarak müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ve kullanıcılarımızın hayatlarını kolaylaştıracak akıllı bir yapıdan hizmet almaları için çalışıyoruz.

İnternet ve akıllı mobil cihaz kullanımı giderek yaygınlaşırken tüketicilere öncelikli olarak mobilde daha konforlu bir alışveriş deneyimi sunmak gerekiyor. GittiGidiyor’da müşteri odaklı hareket ederek mobil yatırımlara ağırlık veriyoruz. Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kullanıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını sürekli olarak geliştiriyoruz.

Özellikle GittiGidiyor’dan alışveriş yapan herkesin sadık kullanıcılara dönüşmesine yönelik uygulamalar, oyunlaştırmaya ve keşfe yönelik uygulamalar ile birlikte iletişim kanallarımızda otomasyon da önceliklerimiz arasında yer alıyor.

Diğer yandan e-ticaret, dijitalleşmenin de artmasıyla zaman ve mekândan bağımsız, ürün-fiyat karşılaştırma olanağı sunan, milyonlarca ürünü çok kısa sürede tüketicinin karşısına çıkaran dev bir ekosistem. Tüketiciler yurt dışındaki ürün envanterine yerel platformlardan ulaşmak, yerli işletmeler de ürünlerini aynı şekilde kolayca yurt dışına göndermek istiyor. Biz de bu konuda ülkemizde öncülüğünü üstlendiğimiz e-ihracata yatırımlarımızı sürdürüyoruz. GittiGidiyor olarak KOBİ’lere eBay çatısı altında global bir ağ sağlıyoruz ve 2018 yılından beri e-ticarette sınırların kalkmasına öncülük ediyoruz. KOBİ’lerimiz, hiçbir ek ücret ödemeden tıpkı yurt içinde satış yapar gibi ürünlerini sadece GittiGidiyor’da satışa çıkararak milyonlarca eBay kullanıcısına ulaştırabiliyor. Kısacası Türkiye’nin ilk online pazar yeri olarak dijital alandaki yenilikler doğrultusunda kendimizi sürekli güncellemeye ve müşteri deneyiminin iyileştirilmesi için yeni projeler hayata geçirmeye çalışıyoruz.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.