SEKTÖRÜN KURUCUSU OLARAK AKTIF ROL ÜSTLENIYORUZ

Mete YURDDAŞ – Watsons Türkiye Genel Müdürü

Sunduğu ürünler ve hizmetleriyle müşterilerinin hayatında pozitif etki yaratmayı ilke edinen Watsons, ülkemizde 20.yılını kutlarken sektörün oyun kurucu rolünü üstleniyor. 184 yıllık köklü geçmişiyle A.S. Watson Group çatısı altında faaliyetlerine devam eden şirket, dünya çapında büyük bir deneyim ve bilgi birikimini ülkemize taşıyor. Business Türkiye okuyucularına 20 yıldır süren güçlü yolculuklarının detaylarını aktaran Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş, büyüme stratejilerini ve başarılı bir lider olmanın sırlarını bizlerle paylaşıyor.

► Watsons, ülkemizde 20. yılını kutluyor. Bu önemli dönüm noktasına ulaşırken Watsons’ın Türkiye’de yarattığı sinerji ve başarılı yol hikayesinin detaylarını sizden dinleyebilir miyiz? “Birlikte Yirmiyiz, Çok İyiyiz!” mottosuyla tüketiciler için hazırladığınız sürprizler neler?

Watsons Türkiye olarak sektördeki 20. yılımıza ulaşmanın gururunu yaşıyoruz. 2005 yılında Türkiye pazarına adım attığımız günden bu yana yalnızca bir perakende markası olmanın ötesine geçerek sektörün kurucusu olarak bu süreçte aktif ve öncü bir rol üstlendik. Bu da bizi Türkiye’nin lider güzellik ve kişisel bakım perakendecisi konumuna ulaştırdı. 10 bini aşan ürün portföyümüzle, müşterilerimize hem geniş bir ürün çeşitliliği hem de ulaşılabilir kalite sunuyoruz. Bu başarıyı, değişime hızlı adapte olabilme yetkinliğimiz ve müşteri odaklı dönüşüm gücümüzle sürdürüyoruz. Asya’nın 1 numaralı sağlık ve güzellik perakendecisi olmanın verdiği global gücü, Türkiye’deki 20 yıllık birikimimizle birleştiriyor, fiziksel mağazalarımız ve dijital kanallarımızla her an her yerde müşterilerimizin yanında oluyoruz. Erişilebilirlik, hız ve kolaylık alanlarındaki fark yaratan yaklaşımımız, bizi rakiplerimizden ayrıştıran temel unsurlar arasında yer alıyor. “Birlikte Yirmiyiz, Çok İyiyiz!” mottosuyla kutladığımız bu özel yılda, yenilikler, sürprizler ve müşteri odaklı yatırımlarımızla güzellik yolculuğuna birlikte değer katmaya devam edeceğiz. 20. yaşımızı tüm bu süre boyunca yanımızda olan müşterilerimiz ve tedarikçilerimizle birlikte kutlayacağız.

► 184 yıllık geçmişe sahip, Asya’nın bir numaralı global şirketi A.S. Watson Group’un bir parçası olmak operasyonlarınıza ne tür faydalar sağlıyor?

184 yıllık köklü geçmişiyle A.S. Watson Group, dünya çapında büyük bir deneyim ve bilgi birikimine sahip. A.S. Watson Group’un bir parçası olmak bize global düzeyde rekabetçi avantajlar sunmanın yanı sıra operasyonel süreçlerimizi geliştirmemiz için değerli fırsatlar yaratıyor. A.S. Watson Group’un global ağı ve sağlam altyapısından yararlanmak, tedarik zinciri yönetimi, lojistik ve ürün çeşitliliği konularında büyük bir avantaj sunuyor. Bu sayede müşterilerimize her zaman kaliteli ürünleri uygun fiyatlarla ve hızlı şekilde ulaştırabiliyoruz. Ayrıca, A.S. Watson Group’un güçlü dijital platformları ve inovasyon stratejileri, Türkiye’deki dijital dönüşümümüzü hızlandırarak müşteri deneyimini daha verimli hale getirmemize olanak tanıyor. Bir diğer önemli fayda, global araştırma ve geliştirme kaynaklarından yararlanarak, müşterilerimizin ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi ürünler ve hizmetler geliştirmemize fırsat yaratması. A.S. Watson Group’un sektördeki liderliği, global pazarda izlenen trendleri yakından takip etmemizi ve bunları yerel pazara süratle adapte etmemizi sağlıyor.

► 450 mağaza sayısıyla yolculuğunu sürdüren bir şirket olarak, büyüme stratejinizi ve yeni mağaza projelerinizi öğrenebilir miyiz?

Watsons Türkiye olarak 66 ildeki 450 mağazamız ve 3 bin 500’den fazla çalışma arkadaşımızla Türkiye’nin önde gelen güzellik ve kişisel bakım zincirlerinden biri olma özelliği taşıyoruz. Bu büyüklüğe ulaşmamızın ardında müşterilerimize her zaman kaliteli ürün ve hizmet sunma hedefiyle yürüttüğümüz güçlü bir büyüme stratejisi bulunuyor. Büyüme stratejimizin temel faktörleri arasında müşteri odaklılık, mağaza deneyimini sürekli olarak iyileştirme ve dijital dönüşümü hızlandırma yer alıyor. Müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarına göre yenilikçi çözümler geliştirmeye ve her geçen gün daha geniş bir kitleye ulaşmaya devam ediyoruz. Son üç yılda 200’ün üzerinde mağazamızı yenileyerek alışveriş deneyimini daha modern, keyifli ve kullanıcı dostu hale getirdik. 2025 yılı sonuna kadar 60 mağazamızı baştan sona yenilemeyi, 100 mağazamızda ise çeşitli iyileştirmeler gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki üç yıl içerisinde ise 200 yeni mağaza açılışı yaparak mağaza sayımızı 650’nin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Tüm bu adımlarla müşteri deneyimini sürekli bir gelişim yolculuğu olarak görüyor ve her temas noktasında çıtayı biraz daha yükseltiyoruz. Yeni mağaza projelerimizde, Türkiye’nin dört bir yanındaki müşterilerimize daha yakın olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, büyük şehirlerdeki yeni mağazaların yanı sıra daha küçük illerde de Watsons deneyimini sunma hedefindeyiz. Bu projelerde mağaza içi deneyimi dijital entegrasyonlarla birleştirerek, müşterilerimize hızlı ve kesintisiz alışveriş imkanı sunmayı planlıyoruz.

► Geleceğe yönelik sorumluluklarına öncelik veren Watsons’ın bu anlamda gerçekleştirdiği çalışmaları ve sürdürülebilirlik ekseninde yer alan projelerini anlatır mısınız?

Biz sürdürülebilirliği bir tercih değil, bir sorumluluk olarak kabul ediyoruz. Bu anlayışla yıllardır #Watsonsİyilik Hareketi çatısı altında gezegenimiz, toplumumuz ve ürünlerimiz başlıklarında birçok somut adım atıyoruz. Gezegenimiz başlığı altındaki en önemli projemizde iş birlikçimiz TEMA Vakfı. #Watsonsİyilik Hareketi Ormanlarımızı Büyütmeye Çağırıyor projemiz ile bugüne kadar 420 bin fidan dikerek Türkiye’nin en çok ağaç diken uluslararası şirketlerinden biri olduk. 2030 yılına kadar bu sayıyı 1 milyona çıkarmayı hedefliyoruz.

Toplumumuz için önemli adımlar atıyoruz. Yüzde 82’nin üzerindeki kadın çalışan oranımızla üretici firmalarımıza örnek oluyor, kadın çalışan oranlarını artırmaları yönünde teşvik ediyoruz. Ayrıca KEDV ile iş birliği yaparak kadın kooperatiflerinde üretilen yaklaşık 40 bin ürünü hiçbir kâr amacı gütmeden Watsons müşterileriyle buluşturuyoruz.

Türkiye’deki en geniş sürdürülebilir yaşam ürünü çeşitliliğine sahip perakendeci olarak ise müşterilerimizi sürdürülebilir yaşam ürünlerini tercih etmeye yöneltiyoruz. #Watsonsİyilik Hareketi Sürdürülebilir Yaşam Ürünlerini Tercih Etmeye Çağırıyor projemiz kapsamında 161 mağazamızda oluşturduğumuz özel sürdürülebilirlik alanlarında binin üzerinde çevre dostu ürünü öne çıkarıyoruz. 2030 yılına kadar bu sayıyı 3 bine çıkarmayı hedefliyoruz.

Sürdürülebilirlik yatırımlarımızın bir diğer ayağını ise yenilenebilir enerji kullanımı oluşturuyor. Mağazalarımızda, ofislerimizde ve dağıtım merkezimizde yıllık enerji tüketimimize eş değer miktarda yenilenebilir enerjiye yatırım yapıyor, I-REC (International Renewable Energy Certificate) sertifikası ile bu taahhüdümüzü uluslararası düzeyde belgeliyoruz. Ayrıca geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki ilk yeşil mağazamızı LEED sertifikasına sahip Emaar Square Mall’da açtık.

Bu süreçte patili dostlarımızı da unutmuyoruz. Sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmek amacıyla #Watsonsİyilik Hareketi Hayvan Sevgisini Büyütmeye Çağırıyor projemiz kapsamında cadde mağazalarımızın önlerine mama, su kapları ve kulübeler yerleştiriyoruz. Bu uygulamayı 2030 yılına kadar tüm cadde mağazalarımıza yaymayı ve bu yıl itibarıyla Haçiko iş birliğimizle daha büyük bir etki yaratmayı hedefliyoruz.

Gerçekleştirdiğimiz her adımın somut bir göstergesi olarak da yakın zamanda ikinci sürdürülebilirlik raporumuzu yayımladık. Raporumuzda iklim kriziyle mücadele, kadın emeğini destekleme, toplumsal eşitlik ve ekonomik sürdürülebilirlik gibi alanlarda attığımız adımları ve elde ettiğimiz sonuçları paylaştık.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.