Geçtiğimiz ay açıklanan “Social Media Awards Turkey” Ödüleri’nde “Zincir Marketler” kategorisinde altın ödül sahibi olan A101, başarısını dijital dünyada da sürdürüyor. 2011 yılından beri şirketin bünyesinde, pazarlama müdürü olarak çalışan Yeliz Yahşi Bilgiç; hızlı, yaratıcı ve aksiyona dönük projeler üretilmesine öncelik veriyor. Müşterilerin iç görülerinin sosyal medya aracılığıyla anlık takip edilmesinin sürece olan katkısına değinen Bilgiç, A101’in sosyal medya yaklaşımını ve dijital alandaki başarılarının püf noktalarına dair sorularımızı yanıtladı.

Öncelikle Social Media Awards Turkey’de aldığınız altın ödül için sizi kutluyoruz. Bu başarıda rol oynayan faktörlerden bahsedebilir misiniz?
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleşen ve Türkiye’nin en büyük sosyal medya ödülleri olan “Social Media Awards Turkey”de “Zincir Marketler” kategorisinde altın ödül sahibi olduğumuz için çok gururluyuz. 2018 yılında bronz ödül almış, 2019’da bunu gümüşe yükseltmiştik. Hızla gelişen dijital dünyaya ayak uydurarak bunun bir kolu olan sosyal medya kasımızı da her geçen gün güçlendirmeye özen gösteriyoruz. Bu çerçevede yürüttüğümüz kapsamlı, planlı ve etkili sosyal medya projeleri sayesinde, 2020 yılında Zincir Marketler Kategorisinde zirveye çıkarak altın ödülün sahibi olduk. Biz bu sosyal platformları nihai tüketicilerimize dokunmak için çok önemli bir kanal olarak görüyoruz. Yani mecrayı tek taraflı iletişim yapılan tekil bir platform olarak değil, müşterilerimizi duyduğumuz ve onların fikirlerine dikkat ederek aksiyonlarımızı belirlediğimiz aktif bir iletişim kanalı olarak kullanıyoruz. Aynı zamanda sosyal medya A101 markasının kurumsal itibarını yönettiği önemli bir platform. Bu mecrada gerçekleştirdiğimiz her faaliyeti danışmanlık şirketimiz ile birlikte titizlikle yürütüyoruz.

Instagramda dünyanın en çok takip edilen market zincirinin de A101 olduğunu biliyoruz. Bu konuda neler söyleyeceksiniz?

Deloitte “Perakendenin Küresel Güçleri” 2020 Raporu’na göre dünyanın en hızlı büyüyen beşinci şirketi olan A101, Türkiye’nin de en büyük 20 şirketi arasında yer alıyor. Şirketimizin bu başarılı fiziksel büyümesini bizler de sosyal medyada devam ettiriyoruz. A101, 8,5 milyonu aşan Instagram takipçi sayısı ile dünyanın en çok takip edilen marketi olmanın yanı sıra dünya “alışveriş” sıralamasında da pek çok dünya devi markayı geride bırakarak üçüncü sıraya yükseldi. BoomSocial tarafından yapılan araştırmada, dünya alışveriş sıralamasında 12.7 milyon takipçisi olan Fashion-Beauty-Lifestyle birinci sırada yer alıyor. Onu 11.8 milyon takipçisi olan Foot Locker izliyor. A101, bu büyük alışveriş markalarının arkasından 8,5 milyon takipçisi ile 2020 yılında üçüncü sıraya yerleşti. Buradaki önemli bir başka başarı ise hayran artışından geliyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.