STRATEJİMİZİN MERKEZİNDE İNOVASYON VAR

Ulusal ve uluslararası birçok yarışmada sayısız ödül kazanan Arzum, IOT özellikli Arzum OKKA ile dünyada, IOT özellikli Arzum Olimpia Smart ile Türkiye’ de bir ilki gerçekleştirdi.

Küçük ev aletleri denildiğinde akla gelen ilk marka Arzum, teknolojisi, tasarımı ve yenilikçi kişiliği ile tüketicilerin hayatlarına kolaylık sağlamaya devam ediyor. Arzum OKKA ile yurt içi ve global pazarda büyük başarılara imza atan Arzum, Ar-Ge ve inovasyona verdiği önemle sektöründe lider marka olma misyonunu sürdürüyor. Arzum Ürün Geliştirme ve Pazarlama Direktörü Mehtap Yıldız, Arzum’a dair tüm yenilikleri siz okurlarımız için anlattı.

Sizi Arzum markasının Pazarlama ve Ürün Geliştirme Direktörü olarak tanıyoruz. Bize biraz kendinizden bahsederek göreve geldiğiniz günden itibaren Arzum bünyesinde gerçekleşen yenilikleri paylaşabilir misiniz?

1995 yılında Elektrik Elektronik Mühendisliği bölümünden mezun oldum. Meslek hayatımın ilk yarısında büyük bir kısmı Türkiye’nin en büyük elektrikli ev aletleri üreticilerinden EKSEN A.Ş.’de olmak üzere, ürün geliştirme ve üretim yönetimi konularında her kademede yönetici olarak görev aldım. Türkiye’de küçük ev aletleri pazarında çay makinesi, elektrikli cezve gibi birçok kategoriyi neredeyse sıfırdan yaratan ürünler geliştirdiğim ve bugün üç milyonun üzerinde adetle pazarın çok kuvvetli kategorilerinden bazılarının temellerini attığım yılların ardından 2009 yılında yeni bir küçük ev aletleri markası kurmak üzere Index Grup’a katıldım. İki yıllık çok yoğun bir marka kimliği ve tasarım kimliği netleştirme, Ar-Ge çalışmaları, tedarik zinciri yapısının netleştirilmesi, satış sonrası hizmetlerin kurulması gibi çok kollu bir çalışmanın ardından 2011 yılında HOMEND markasının lansmanını gerçekleştirdim. 2014 yılında Arzum’a Araştırma ve Geliştirme Direktörü olarak katıldım. Ocak 2016’da Pazarlama ve Ürün Geliştirme Direktörlüğü görevini yürütmeye başladım. CMO olarak aynı zamanda kurumumun Ar-Ge ve ürün geliştirme fonksiyonunu da yönetiyorum. Stratejimizin merkezinde inovasyon var ve şirketin beş yıllık inovasyon stratejisi ile tüketici trendlerini aynı potada eriterek kategori stratejilerini şekillendiriyorum. Bu özgün yapı, pazarlamanın ve stratejinin merkezinde yer alıyor. Zaten İcra Kurulu’nda da strateji geliştirme süreçlerinin sahibi rolündeyim. Yenilikçi pazarlama sistem ve pratiklerinin geliştirilmesinde kurumun pazarlama iletişimi, dijital pazarlama ve e-ticaret pazarlama fonksiyonlarını hizalıyorum. Böylece sürekli yenilenen ve gelişen dijital iletişim mecraları ile e-ticaret kanallarını ortak dil, ortak bütçe kullanımı ve ortak pazarlama stratejilerinde birleştiriyorum. Arzum her yıl büyüyen ve yenilikleri tüketicileriyle buluşturan bir marka. Bu ekibin parçası olmaktan mutluluk duyuyorum. Önemli bir konumda görev alıyorsunuz. Kadın yönetici olarak iş dünyasında yaşadığınız zorluklar oldu mu? Ne kadar şanslıyım ki, geri dönüp baktığımda hiç dezavantaj yaşamadığımı görüyorum. Sonra şunu sorguluyorum; neden yaşamadım? Çünkü yapabileceklerime inancımda cinsiyet yoktu. Hiçbir zaman “Ben bir kadınım, elektrik elektronik mühendisi olamam, bu projeye dâhil olamam” gibi cümleler kurmadım. Yetiştirilme tarzım beni bu konuda çok besledi. Tabii, benim gibi düşünse de, cesaretli olsa da ayrımcılığa maruz kalan çok kadın olduğunu düşünüyorum. Ek olarak; kadınların proje, zaman, insan yönetimi süreçlerindeki yeteneklerinin oldukça yüksek olduğunu düşünüyorum. Bu yetenekleri de bazı rollerle gelişiyor. Herkes için farklı olabilir bu roller, mesela benim için annelik bu yeteneklerimi oldukça arttırdı. Hem kariyerime devam etmek hem de çocuğumu büyütebilmek benim için ekstra bir efor gerektiriyordu. Bu konuda oldukça güzel bir denge yakaladım, dezavantaj gibi görmedim ve beni geliştiren yönleriyle ilgilendim.

Arzum markasıyla bugüne kadar pek çok başarılı ürüne ve çalışmaya imza attınız. Bildiğimiz kadarıyla Arzum, üç yıllık süreçte 30’un üzerinde prestijli kuruluşlardan tasarım ödülleri aldı. Bize aldığınız ödüllerden bahsedebilir misiniz?

53 yıllık tecrübemizle ulusal ve uluslararası birçok yarışmada ödül sahibi olduk. Ödüllerle özdeşleşmiş bir markayız diyebiliriz. Tasarım ve inovasyon alanında sadece son üç yılda 30’un üzerinde ödülün sahibi olduk. Birçok kurumsal ödülümüz de var. RedDot, IF Design, PlusX gibi prestijli tasarım ödülleri, INNOVALIG İnovasyon Şampiyonluğu gibi ödüller kazandık.

Arzum, Türk kahvesini dünyaya tanıtıyor. Bize Arzum’un kahve kategorisindeki ürünlerinden bahsederek dünyaya açılan Arzum’un bu anlamda yaptığı yenilikleri anlatabilir misiniz?

Türk kahvesinin yeri Arzum için çok önemli. 500 yıllık çok değerli bir kültürümüz olan Türk kahvesinin dünyaya yayılmasındaki en önemli bariyer makineleşmeydi. Biz de Arzum OKKA Ailesi ile bu bariyeri ortadan kaldırmayı hedefledik ve başarılı olduk. Şu anda dünyanın 40 ülkesinde Arzum OKKA’larımız var. Arzum OKKA Ailemiz; Arzum OKKA, Arzum OKKA Grandio, Arzum OKKA Minio, Arzum OKKA MinioDuo, Arzum OKKA Minio Pro ve Türk kahvesi çekirdeği öğütücümüz Arzum OKKA Beangourmet’den oluşuyor. Arzum OKKA markamızın beşinci yılına özel olarak tasarladığımız Swarovski taşlı Arzum OKKA ve Gold serimiz yeniliklerimizden birkaçı. Filtre kahve makinesi kategorimizde de iki ürünümüz var: Brewtime Filtre Kahve Makinesi ve Brew’N Take Kişisel Filtre Kahve Makinesi. Bizleri çok heyecanlandıran, çok yakında tüketicilerimizle buluşturacağımız IOT özellikli Arzum OKKA’mız var.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.