”TEKNOLOJIK ALTYAPIMIZ BENZERSIZ MÜŞTERI DENEYIMI OLUŞTURUYOR”

Ülkemizin ilk ulusal sigorta şirketi Anadolu Sigorta, si- gortacılık birikiminin getirdiği güçlü kurumsal yapısıyla sektöründe öncü çalışmalara imza atıyor. Türkiye’de si- gorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamanın yanı sıra finansal gücünü uluslararası standartlara yükseltmeyi misyon edinen şirket, müşterilerini anlamak ve onlar için çözümler oluşturmak adına her geçen gün teknoloji yatırımlarını artıyor. İnovatif ve dijital çözümleri hizmetlerinde etkin şekilde kullanan Anadolu Sigorta, teknolojik gelişmeleri 98 yıllık tecrübesi ile birleştire- rek liderliğini başarıyla koruyor. Business Türkiye okuyucula- rı için sorularımızı yanıtlayan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören, sektör gelişmelerini ve kasko sigortası- nın artan önemine dair bilgileri paylaşıyor.

Anadolu Sigorta olarak, son dönemde yaşanan zorlu koşullar- la birlikte ülkemizde sigorta sektörünün geldiği noktaya dair görüşlerinizi alabilir miyiz?

Deprem kuşağında yer alan Türkiye, bunun yanında tüm dün- yayı etkileyen iklim değişikliği kaynaklı risklerle de karşı karşıya. Yaşanan son depremler ve doğal afetler, yaşadığımız coğrafyada sigortanın önemini ve sigortasız kalmanın risklerini hepimi- ze gösterdi. Öte yandan pandemiyle birlikte sağlık alanında da önemli bir farkındalık yaşanıyor. Dijitalleşmeyle birlikte siber riskler de her zamankinden daha fazla gündemimizde. Tüm bu etkenlerle sigortacılık alanında özellikle bu branşlarda bilinçlen- me ve talep artışı gözlemleniyor.
Türkiye’nin önde gelen markalarından biri olmamız, bize bu ko- nuda önemli bir misyon yüklüyor. Anadolu Sigorta olarak, bu risklere dikkat çekiyor ve sigortalılarımızı her türlü riske karşı koruma altına almak için ürün çeşitliliğimizi her geçen gün ar- tırıyoruz. Bunu yaparken hem ihtiyaçları hem de bütçe hassasi- yetini göz önünde bulunduruyoruz. Her branşta, her bütçeye ve ihtiyaca uygun ürünler sunuyoruz.

Sigorta süreçlerine verimlilik, risk yönetimi, yeni sigorta ürünlerinin geliştirilmesi gibi yetenekler sağlayan teknolo- jilerin ve uygulamaların şirketinize yansımaları neler oldu? Anadolu Sigorta olarak projelerinizi ve inovatif çözümlerinizi anlatır mısınız?

Teknolojik yatırımlarımızın temelinde, kullanıcılarımızı anla- mak ve onlar için çözümler oluşturmak yatıyor. Kullanıcı ihtiyaç- larını anlamak ve bütünleşik, güvenli, pratik hizmetler sunmak üzere sayısız proje üzerinde çalışıyoruz. Keşfettiğimiz ihtiyaçla- rın giderilmesi için hem kendi kaynaklarımızla hem iş ortaklık- ları ile çözümler üretmek ve kullanıcılara her platformdan eriş- mek için yatırımlar yapıyoruz. Dijitalleşmeyi sadece dijital ortamdan sigorta satmak olarak al- gılamıyoruz. Daha iyi sonuçlar elde etmek, müşterilerimize daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak ve maliyetlerimizi düşürmek için teknolojinin her alanda kullanılmasını dijitalleşme olarak görüyoruz. Bu nedenle online uygulamalar ile müşterilerimize satış sonrası hizmetler sunmanın da önemli bir konu olduğuna inanıyoruz. Operasyonel ve insan gücü ile yürütülen süreçle- rimizi robotik süreç otomasyonu uygulamalarımız ile gerçek- leştirerek operasyonel maliyetlerimizi düşürüyoruz. Belirli bir tutarın altındaki hasarların müşterilerden alınan gerekli belge- lerin ve fotoğrafların makine öğrenmesi ile analiz edilmesiyle anında ödenmesi mümkün oluyor. Bu sayede daha uzun süren hasar süreçleri, saniyeler içerisinde tamamlanarak benzersiz müşteri deneyimi oluşturuluyor. Dokümanların kullanıcılar- dan alınması, hasar fotoğraflarının görüntü işleme teknoloji- leri ile işlenmesi ve hasarların tespit edilmesi, kullanıcılardan gerekli belgelerin temin edilmesi ve sınıflandırılması, sınıflan- dırılan belgelerin içerisinden doğal dil işleme yöntemleri ile gerekli bilgilerin çekilmesi, hasar ödemelerinin belirli şartlar altında otomatiğe alınması gibi durumların tamamı hasar yö- netiminin her aşamasında inovatif ve dijital çözümlerin ne ka- dar etkili olduğunun birer örneği. Doğal dil işleme alanında yaşanan gelişmeler sayesinde, sanal asistanlar (Chatbot), Türkçe de dahil olmak üzere pek çok dili destekler hale geldi. Kurumsal web sayfamızda bulunan AS’LI sanal asistanımıza, müşterilerimiz aynı zamanda Whatsapp ve Google Asistan üzerinden de erişebiliyor. Bu sayede müşteri- lerimizin ürün ve hizmetlerimiz hakkındaki soruları, müşteri hizmetlerine ulaşılmasına gerek kalmadan 7/24 cevaplana- biliyor. Bunun yanı sıra, chatbotlar üzerinden hasar ihbarı yapılabiliyor ve tüm süreç hızlıca yürütülüyor. Yine Sigortam Cepte uygulamamızdaki Uzaktan Eksper hizmeti, anında fatu- ra ödemeleri ile Sağlığım Cepte uygulamamızdaki 7/24 Sağlık Danışmanlığı da sigortalılarımıza daha iyi hizmet verebilmek için sunduğumuz hizmetler arasında yer alıyor. Sigorta suistimallerinin tespiti ve organize suçların engellen- mesine yönelik olarak sosyal ağ analizlerinin yapılması, tekrar- lı taleplerin tespit edilebilmesi için görsel imzaların oluşturul- ması gibi gelişmiş teknolojik çözümleri uyguluyoruz. Bunların yanında, tüm ürünlerimizin tarife yönetimini, çok uzun za- mandır elimizdeki verilerin ileri analitik araçlar kullanılarak modellenmesi ile sağlıyoruz. Birçok kanaldan akan satış veri- lerini, hasar verilerini, müşteri verilerini, teknoloji desteğiyle bilgiye dönüştürüyoruz ve bu bilgileri Anadolu Sigorta’nın 98 yıllık tecrübesi ile birleştirerek tarifelerimizi oluşturuyoruz. Ayrıca benzeri bir çalışmayı sigortanın yanlış kullanımının tes- piti konusunda da yapıyoruz. Bu sayede, geliştirdiğimiz model ile harcanan iş gücünü yarıya düşürdük. Üretimden hasara, tüm süreçlerde ihtiyaçları keşfederek teknolojik çözümler üret- meye, bu çözümler içerisinde, robotik süreç otomasyonları, yapay zeka, makine öğrenmesi, doğal dil işleme, veri analitiği gibi tüm inovatif teknoloji altyapılarını artan kapasite ile kulla- nacak şekilde yatırımlarımıza devam edeceğiz.

Yaşanan ekonomik gelişmelerle birlikte artan araç fiyatları düşünüldüğünde kasko sigortasının önemi artıyor. Bu bağ- lamda, her kullanıcıya uygun alternatifler sunan bir şirket olarak, kasko üzerine geliştirdiğiniz ürünler ve avantajlar neler?

Kasko, zorunlu sigortalardan sonra en çok tercih edilen ürün- lerden biri olsa da son yıllarda artan maliyetler dolayısıyla yaşanan prim artışları, kasko yaptırma eğiliminin düşmesine neden oluyor. Türkiye’de araçların yüzde 70’inden fazlasında kaskosunun bulunmadığı tahmin ediliyor. Ancak araç fiyatla- rının hızlı yükselişi dikkate alındığında sigorta artık çok daha önemli konu haline geldi. Anadolu Sigorta’da her bütçeye uy- gun bir kasko ürünü bulmanız mümkün. Ürün yelpazemizde en temel teminatlardan, en geniş teminatlara kadar her beklen- tiye ve bütçeye uygun ürün bulunuyor. Anadolu Sigorta olarak, sigortalı sayısını artırma misyonu- muzla bu alanda da her ihtiyaca ve bütçeye uygun şekilde ürünlerimizi çeşitlendirmeye devam ediyoruz. Bunun son örneklerinden biri de Hesaplı Kasko ürünümüzde gerçekleş- tirdiğimiz yenilikler. Bu ürünü değişen ihtiyaçlar çerçevesinde geliştirerek iki yeni paket daha hayata geçirdik. Tüm paketleri- mizde çarpma, çarpışma, yanma, hırsızlık gibi temel teminat- lar bulunurken, tercih edilen pakete göre kapsam genişletilebi- lir ya da bütçeye uygun paket seçilebilir.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.