Teknolojisi, tasarımı ve yenilikçi kişiliği ile tüketicilerin hayatlarına kolaylık sağlayan Arzum, 1966’dan bugüne Türkiye’de hemen her eve girerek başarısını kısa sürede uluslararası boyuta taşıdı. 2001 yılında 3 yıl garanti uygulamasını başlatarak sektörde garanti sürelerini uzatan ilk marka olan Arzum, bugün
gıda hazırlama, pişirme ve kızartma, içecek hazırlama, temizlik, kişisel bakım, ütü olmak üzere 6 ürün kategorisinde 250’den fazla ürünüyle yaşamın her alanında tüketicilerine yenilikçi ürünlerini sunmaya devam ediyor. Arzum Pazarlama Ve Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehtap Yıldız, pandemi döneminde değişen tüketici alışkanlıkları ve pazarlama stratejileri ile ilgili sorularımızı yanıtladı.

Pandemi nedeniyle tüketim alışkanlıkları hızla değişti. Arzum tüketicilerinde gözlemlediğiniz yeni eğilimler nelerdir?
Evet, oldukça hızlı bir değişim yaşadık. ‘Evde kal’dığımız günlerin en başından bu yana tüketicilerin en çok dikkat ettiği şey şüphesiz hijyen oldu. Yediğimiz yemeklerden evin temizliğine kadar her şeye özenle ve titizlikle yaklaştık. Aslında hijyenle birlikte öne çıkan bir başlık daha oldu; sağlıklı beslenme. Tüketiciler hem sağlıklarını korumaya aldılar hem de direnç arttıracak besinlere yöneldiler. Kendi mutfaklarında kendi yemeklerini yapmaya başladılar. Mutfakta hem işlerini kolaylaştıracak hem de zaman kazandıracak ürünleri kullanmak istediler. Evin temizliğinde performansı daha yüksek ürünlere yöneldiler. Belki de ne zamandır gerçekleştirmek istedikleri yenilikler için bir fırsat olarak gördüler bu zamanı. Tabii bir de alışveriş yapma alışkanlıkları değişim gösterdi. ‘Evde kal’an tüketicilerin çoğu ihtiyaçlarını e-ticaret üzerinden gerçekleştirmeye başladı. E-ticarete bir adım uzak duran birçok kişi aslında hayatlarının bu şekilde ne kadar kolaylaştığını gördü. Her yaştan, birçok yeni e-ticaret tüketicimiz oluştu. Halen de bu alışkanlıkların devam ettiğini görüyoruz. Yeni normalde e-ticaretteki bu gelişimin devam edeceğini düşünüyorum.

Arzum yeni normale geçiş sürecini nasıl geçirdi? Kısıtlamalarla birlikte ve pandemi sonrası dönemde talebi artan ürünler hangileri oldu?
Bu süreci oldukça başarılı geçirdiğimizi söyleyebiliriz. Tüketicilerimizden hiç uzak kalmayarak, onlara ulaşabildiğimiz her noktadan ulaştık ve gece gündüz yanlarında olduğumuzu hissettirdik. Tüketici taleplerine baktığımızda en büyük talebi Panetti ekmek yapma makinemizde gözlemledik. Detoks içecekleri kolayca hazırlayabileceğiniz Shake’n Take Kişisel Blender’ımız çok fazla talep gördü. Stand mikserlerimiz de oldukça fazla talep gördü. Türk kahvesi makinesi markamız Arzum OKKA ve kahve alanındaki diğer ürünlerimizden filtre kahve makinelerimiz de satışı artan ürünlerimizden. Evde çalışmaya devam eden tüketicilerimiz ofisteki çay ve kahve alışkanlıklarını eve taşıdı. Berberlerin kapalı olması nedeniyle erkekler saç ve sakal şekillendirme ürünlerine yoğun talep gösterdi. Ducati by Arzum’daki satışların yükseldiğini gözlemledik. Aynı şekilde; kadın kişisel bakım ürünlerinde de artış oldu. Ek olarak; Türkiye’de bir ilk olan ve geçtiğimiz sene tüketicilerimizle buluşturduğumuz elektrikli modern sefer tasımız Foodie, bu dönemde birçok tüketicimizden teşekkür aldığımız bir ürün oldu. Foodie, evde pişirdiğiniz yemeklerinizi hijyenik, güvenilir ve pratik bir şekilde dilediğiniz yere taşıyabilme imkânı sunuyor ve ofislere yavaş yavaş döndüğümüz bugünlerde hem tedbir amaçlı hem de sağlıklı beslenme adına oldukça fazla talep görüyor.

Değerli okuyucumuz,

Bu haberin detayını Business Türkiye dergisinde bulabilirsiniz.